Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2006, 16:28   #1
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Clarence Ray Allen is deze morgen geexecuteerd in California. Vent was 76 jaar oud, had suikerziekte, was blind, zat in een rolstoel en had in september nog een hartaanval gekregen. Nu vind ik dat dit toch wel te ver gaat gezien hij toch niet zolang meer te leven had. Ofwel hadden ze hem vroeger moeten executeren ofwel hem laten leven want zijn natuurlijke dood was nabij. Voor info, gewoon eens googlen...

Sorry, 'k zie juist dat er al een topic over is in 'maatschappelijke problemen'...

Laatst gewijzigd door longhorn : 17 januari 2006 om 16:30.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 06:47   #2
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Clarence Ray Allen is deze morgen geexecuteerd in California. Vent was 76 jaar oud, had suikerziekte, was blind, zat in een rolstoel en had in september nog een hartaanval gekregen. Nu vind ik dat dit toch wel te ver gaat gezien hij toch niet zolang meer te leven had. Ofwel hadden ze hem vroeger moeten executeren ofwel hem laten leven want zijn natuurlijke dood was nabij. Voor info, gewoon eens googlen...

Sorry, 'k zie juist dat er al een topic over is in 'maatschappelijke problemen'...
Het was een koelbloedige moordenaar. Gaat helemaal niet te ver dus.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 17:41   #3
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het was een koelbloedige moordenaar. Gaat helemaal niet te ver dus.
Mijn probleem is niet zozeer met de doodstraf op zich maar wel met dit geval. Waarom de executie pas uitvoeren 20 jaar na de veroordeling terwijl hij waarschijnlijk in zijn laatste 'natuurlijk' levensjaar was?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 18:11   #4
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn probleem is niet zozeer met de doodstraf op zich maar wel met dit geval. Waarom de executie pas uitvoeren 20 jaar na de veroordeling terwijl hij waarschijnlijk in zijn laatste 'natuurlijk' levensjaar was?
Dat er iets gedaan mag worden aan de tijd tussen er veroordeling en de uitvoering van de straf is een feit maar niettemin blijft de doodstraf in mijn ogen voor sommige de juiste straf.
En ook al had deze persoon wat onlangs geexuteerd is niet meer lang te leven is geen reden om hem gratie te geven voor zijn daden. of je nu 20, 50 of 80 jaar bent. gezond of doodziek.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 20:06   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik ook niet. Twas goedkoper geweest indien ze het meteen hadden gedaan.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be