![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maandagavond 14 juli op Canvas TV in Kwesties om 21u00:
[size=6]Het Boze Oog [/size]van Jane Elliott [size=6]The "Brown Eyes/Blue Eyes" experiment.[/size] ![]() Jane Elliott, een Amerikaanse lerares doet een doodeenvoudig en tegelijkertijd erg vernederend experiment i.v.m. racisme. Een tiental blanke studenten met blauwe ogen wordt als domme, minderwaardige kleurlingen behandeld. De confrontatie met de superieure groep - studenten met bruine ogen - is zo onthutsend reëel dat enkele 'blanke' proefpersonen een zenuwinzinking nabij zijn. ![]() Jane Eliott Jane Elliott is lerares op rust. Ze ontwikkelde een soort shockprogramma tegen racisme. In haar sessies vernedert ze blanke Amerikaanse studenten opdat ze aan den lijve zouden voelen wat hun gekleurde leeftijdgenoten voortdurend meemaken. "Ik wil dat de ervaring zo erg is, dat als je in de toekomst ooit een situatie meemaakt waar iemand gediscrimineerd wordt, dat je dan meteen in opstand komt en zegt: 'Hé, dit kan niet.' Omdat je weet hoe erg het is." De sessie duurt een hele dag. In de wereld van Jane Elliott worden de studenten verdeeld in een groep met blauwe ogen en een groep met bruine ogen. Studenten met een andere kleur ogen doen niet mee, zij zijn observator. De Bruine Ogen zijn in de meerderheid en hebben de macht. De Blauwe Ogen zijn dom, minderwaardig. Ze zijn niet in staat om iets te leren, ze zijn lui en onbetrouwbaar en als je ze niet in het oog houdt, stelen ze. Meer info: http://195.0.110.55/canvas_master/pr...028/index.html English: http://www.uncp.edu/news/2002/jane_elliott_2.htm http://www.admireentertainment.com/s.../elliott_j.htm
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Waar halen ze het.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() thePiano schreef op Ma 14 Okt 2002, 19:46 op PI-forum: "Seffens op Canvas: Opmerkelijk racisme-experiment op basis van uiterlijk" http://www.politicsinfo.net/nl/forum...jane%2A#141351
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Typisch linkse onzin. Afgunst van de superieuren, rijkeren, beteren,... is altijd al de voornaamste drijfveer voor linksen geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Laat die madame eliott toch haar zever verkondigen, anders weet ze niet wat doen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Piano,
Experimenten die hier erg op lijken, waren een tijd geleden al te zien op één van de zenders . Het leert ons één ding, dat niemand maar dan ook niemand het recht heeft anderen buiten te sluiten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Over dat experiment: typisch post-modernistische onzin om te bewijzen wat iedereen al lang weet. Racistische reflexen zitten in onze genen en piano zal die daar niet uithalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In Indonesië bijvoorbeeld bestaat er Aziatisch racisme: Chinezen die zich in Indonesië komen vestigen zijn meestal succesvol en kunnen zich meestal opwerken in no time. Daarbij kom nog dat Chinezen doorgaans christelijk zijn. Bij radicale Indonesische Moslims wekt dit wrevel en afgunst op: afgunst omdat ze succesvol zijn, wrevel omdat het Christenen zijn. Uiteraard vormen deze radicale Moslimjongeren een kleine minderheid, maar toch ontstond hierdoor een typisch fenomeen van systematische groepsverkrachtingen van Chinese meisjes. Het racisme zit uiteraard in het feit dat die meisjes eruit gepikt werden omwille van hun typisch Chinees uiterlijk.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het experiment bevestigt enkel en alleen maar dat indien een bepaalde groep personen de ondersteuning krijgt door een "hogere" macht, om een andere groep personen te ondermijnen, te bekritiseren, negatief te beschouwen, die groep de meest negatieve dingen k�*n uitvoeren zonder enige scrupules.
In de "mensentuin" werd dit experiment ook uitgevoerd, echter zonder specifieke politiek-correcte verwijzing naar racisme. Het is gewoon een psychisch verschijnsel waar de meeste religies grandioos gebruik van maken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() circe schreef
Citaat:
Het is dit experiment in de “ mensentuin” dat ik bedoelde. Ooit een experiment gezien op één van de Vlaamse zenders, die de kuddegeest aantoonde die in ieder van ons schuilt. Het was een ludiek gebeuren, maar het bevestigde eingszins de stelling dat de meeste mensen zich gedragen als kuddewezens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Iedereen heeft de vrijheid van om het even wie uit te sluiten.
Als ik met jou niet wil om gaan dat is dat mijn goed recht! Jij bent een racist in de ware zin van het woord. Ik vraag mij af of je dat leert bij je Georgische beschermelingen. ![]() |
![]() |