![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Van wat zijn volgens jouw de Lebbeekse eendjes gestorven? | |||
H5N1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 12,50% |
Vergiftigd |
![]() ![]() ![]() |
2 | 25,00% |
Iets anders |
![]() ![]() ![]() |
5 | 62,50% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() In Lebbeke zijn 30 dode eendjes gevonden (may thay rest in peace), sommigen onder ons beginnen al te watertanden voor wat peking duck.
Er wordt ge-analyseerd wat de doodsoorzaak is, de resultaten zullen morgenmiddag pas bekend zijn. Het is echter onwaarschijnlijk dat ze door ontbering gestorven zijn: ze waren immers goed doorvoed. Wat denk jij? Heeft het H5N1-virus in België toegeslaan? Zijn de beestjes vergiftigd? Of is het iets totaal anders? Morgen zien we wie juist gegokt heeft 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gok op iets anders, al kan ik daar momenteel nog geen invulling aan geven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() ik peis vergiftigd, veel te veel ineens voor H5N1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoop H5N1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() ik denk H5N1, ik hoop niet want dat zou nogal sadistisch zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk ik ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Op 500 meter van mijn deur.
![]() De hevige sneeuw van zondag zal zijn tol geëist hebben. Het was hier echt niet te doen, zo'n slecht weer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bah, tv...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen vogelgriep in Lebbeke
BRUSSEL - De dode eenden die in Lebbeke werden gevonden, waren niet besmet met het vogelgriepvirus, zo heeft woordvoerder Pascal Houbaert van het Voedselagentschap dinsdagavond nog laten weten. De testen op de dieren waren negatief, zei hij. In een natuurdomein in de Oost-Vlaamse gemeente Lebbeke heeft de brandweer enkele tientallen dode eenden geruimd. Een wandelaar merkte gisteren verdachte eendenlijken op en vandaag werden de dieren geruimd. Er werden stalen genomen. Experts van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) werden ter plaatse gestuurd om de doodsoorzaak te onderzoeken, zo zegt FAVV-woordvoerder Pascal Houbaert. Omdat het naar verluidt niet om trekvogels ging, was de kans op een besmetting met het H5N1-virus wel kleiner. Dode zwaan in Lommel niet besmet Dit weekend werd in de Limburgse gemeente Lommel al een dode zwaan gevonden. Volgens de eerste resultaten van het onderzoek was die niet besmet met het vogelgriepvirus. Gisteren werden ook drie dode ganzen gevonden langs de Houtkaai in Brugge. Die werden niet getest. Ganzen zijn minder gevoelig voor het virus dan wilde zwanen, en doorgaans stelt het Federaal Voedselagentschap (FAVV) pas een onderzoek in zodra er vijf dode ganzen of eenden bij elkaar liggen. Opnieuw ophokken? De vondst van de eenden in Lebbeke toont nogmaals aan dat elke dode watervogel met de grootste argwaan wordt bekeken. Pascal Houbaert van het FAVV merkt op dat het helemaal niet uitzonderlijk is dat er in de winter dode vogels worden gevonden. De verhoogde waakzaamheid heeft vooral te maken met de vaststelling dat de vogelgriep inmiddels ook de EU-lidstaten Griekenland en Italië heeft bereikt. Vanaf 1 maart wordt in de gevoelige natuurgebieden de ophokregeling ook voor het particulier gehouden pluimvee van toepassing. Bij het ophokken kunnen de dieren nog steeds buiten gehouden of gelaten worden, maar dan alleen op een terrein of een deel van een terrein dat volledig - zowel langs de zijkanten als langs boven - met gaas of met netten is afgesloten. Een overzicht van de gevoelige natuurgebieden werd aangepast. De nieuwe kaarten kunnen geraadpleegd worden via de startpagina van de website van het Voedselagentschap (www.favv.be), doorklikken op de rubriek 'vogelgriep'. Duitsland voerde gisteren opnieuw de ophokplicht in, en later deze week bepalen EU-ambtenaren of overal in de Unie weer moet worden opgehokt. ,,Vogelgriep wellicht in Oostenrijk" Het lijkt erop dat de vogelgriep ook in Oostenrijk heeft toegeslagen. Twee van de 21 vogels die er de afgelopen dagen dood zijn aangetroffen, hadden waarschijnlijk de ook voor mensen gevaarlijke variant H5N1 onder de leden. Volgens de uitslag van voorlopige testen is de kans dat H5N1 Oostenrijk heeft bereikt zo’n 70 procent. Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF14022006_040 Laatst gewijzigd door Kim : 14 februari 2006 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ziet ge wel kim, er is geen vogelgriep.
ge kunt weer gewoon als vanouds gaan naaktzwemmen lebbeekse binnenwateren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() bubbel.
Laatst gewijzigd door Mitgard : 14 februari 2006 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() longhorn woont in texas bij de hillbillies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Mis, Mittie, in TX heb je de 'rednecks'
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door longhorn : 14 februari 2006 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij kent nog niet het verschil tussen ratten en katten. Dus me dunkt dat je hersenen ook wat hebben geleden onder het klimaat daar.
|
![]() |
![]() |