![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De VRT loopt hoog op met de 'stille mars'.
Er wordt zelfs an een vergelijking gemaakt met de 'witte mars'. Maar ik denk dat men heel de zaak ernstig overschat. Er waren zo goed als geen busmaatschappijen aan gesproken om masaal naar Brussel te rijden. Ook komen er geen extra treinen. Er zouden 'slechts' enkele tientallen speciale biljetten in voorverkoop verkocht zijn. Ook de poll op VRT-nieuwsnet, gaf een magere opkomst aan. Iedereen is wel begaan met het verdriet van de familie, en iedereen wil dat er iets tegen dit laf gedrag gedaan wordt. Nu, een 'stille mars' lijkt mij nu ook niet direkt een antwoord. Hoewel politici en media dat graag wil, om hun verantwoordelijkheid te minimaliseren. Zo vroeg Kathleen Cools in de zevendedag aan Leterme, of er een politiek signaal zal komen. Leterme verwachte dat niet meteen, hij gaf eerder te kennen dat de maatschappij met een uitkomst moet komen, voor een betere samenleving. Vwalla, zo kennen we ze weer, als het op vieligheid aankomt, moet de samenleving zelf maar iets doen. Daar willen of kunnen ze geen extra inspanning voor leveren. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op 8 oktober e.k.. Ik vrees er echter voor dat, als Leterme het nu echter nog altijd niet begrepen heeft, hij dat evenmin zal doen na de verkiezingen van 8 oktober. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Bent u hier nu nog? Moest u niet al lang in Brussel zijn om het hysterische plebs te vervoegen?
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, daaraan heb ik al onmiddellijk geweigerd van mijn medewerking aan te verlenen.
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat het laatste taboe wordt doorbroken: de hypocrisie van de gewone volksmens. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 23 april 2006 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rs/index.shtml
[SIZE=4]Brussel maakt zich op voor stille mars[/SIZE] [SIZE=2]zo 23/04/06 - Straks start de stille mars in Brussel ter nagedachtenis van de zeventienjarige Joe van Holsbeeck, die vorige week woensdag werd vermoord in het Centraal Station. Daar komen al deelnemers aan, maar voorlopig is er zeker nog geen overrompeling.[/SIZE] De Stille Mars volgt niet het gewone betogingstraject in Brussel. De manifestatie start om 15 uur aan het begin van de Pachecolaan, vlak bij de Kruidtuin. ![]() Van de Pachecolaan trekt de optocht naar het Centraal Station waar bloemen kunnen worden gelegd ter nagedachtenis van Joe van Holsbeeck. Daarna gaat de mars de Kunstberg op om te eindigen aan het Koningsplein. Als er teveel volk is wordt de manifestatie verlengd tot aan het Justitiepaleis. De familie van Joe Van Holsbeeck en van zijn vriend hebben uitdrukkelijk gevraagd dat geen politici vooraan lopen en dat ook geen spandoeken worden meegedragen. [SIZE=3]Voorlopig geen overrompeling[/SIZE] De lokale politie zet tweehonderd agenten in voor de mars, maar verwacht geen problemen. De NMBS legt geen extra treinen in voor de stille Mars. Net voor en net na de mars zullen wel bijkomende wagons worden ingezet. In voorverkoop zijn er ook maar enkele tientallen treintickets gekocht, dus de NMBS verwacht geen overrompeling. Als er toch te veel mensen in Brussel-Centraal zouden afstappen, dan beslist de politie mogelijk om het station te sluiten. Daarom raadt de NMBS reizigers nu al aan om af te stappen in Brussel-Noord, waar de manifestatie van start gaat. Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 13:20. |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 13:22. |
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 13:39. |
||
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er een burgermeerderheid bestaat voor integratie, althans niet in Vlaanderen. Zo'n meerderheid bestaat er naar mijn aanvoelen wel voor assimilatie. De Vlamingen zijn bereid de aanwezige migranten op te nemen in hun gemeenschap, als ze zich aanpassen op alle openbare terreinen waarop dat nodig is voor een normaal functionerende samenleving. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 14:14. |
||
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je weet dat het de derde en vierde generatie allochtonen zijn die de meeste misdaden plegen wil dat volgens mij zeggen dat de wil te integreren bij hen totaal ontbreekt. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom bestaat de overheid ook uit zogenaamde VOLKS-VERTEGENWOORDIGERS. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Al bij al lukt dat aardig. België is een zeer stabiel en welvarend land. We zijn natuurlijk hypergevoelig geworden. De minste bacterie kan ons vellen. De mars van vandaag is een symptoom van onze welvaartsziekte: onze immuniteit is dusdanig afgenomen dat we in elke moord het einde van de wereld zien. Hopelijk vinden we snel een 'pikuurke' tegen deze welvaartsziekte. Maar de patiënt moet zich uiteraard bewust zijn van zijn ziekte en braaf het regime van de dokter volgen. Zoniet moet de patiënt niet zeuren over de pijntjes en de kwaaltjes.
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Patiënten die braaf "het regime van de dokter volgen", waar vind je die nog tegenwoordig? En dat voorschrift dan nog durven transponeren naar uitgerekend het politieke vlak: daar moet je een ouderwetse 68-er voor zijn. |
|
![]() |