![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Na 1688 berichten ben ik het eigenlijk beu. Het "communautaire debat" boeit me steeds minder.
Eigenlijk zijn er veel belangrijkere zaken in het leven dan het debat tussen "de flaminganten" en "de belgicisten". Ook zitten tussen die flaminganten ("mijn groep"), mensen waamee ik absolùùt niet mee geassocieerd wil worden. Homofoben bijvoorbeeld. Mijn haren gaan gewoon rècht staan bij het lezen van bijvoorbeeld Jan van den Berge over homo's die hij zowaar vergelijkt met rotte appels, ja zelfs met een stinkend gezwel... Nee, bij zo'n mensen voel ik mij niet op mijn gemak. Het klinkt misschien wat melig of soft, maar ik wil in mijn leven een goed mens zijn. Ik vind dat véél belangrijker dan één of andere politieke overtuiging. Le Zeno nouveau est arrivé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Joepie! Join the P-(P)-L-U revolution! Wees welkom, allez, dat was je altijd al hoor!
![]()
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Relativeren Zeno1...
Laat hun zo denken.. Dat maakt jou geen slechter mens.. Integendeel, verdedig je standpunt.. Misschien maakt je dat net een beter mens... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie weet, 'bekeer' je nog iemand. Als is dit hier misschien een slecht woord. ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar natuurlijk zal ik mijn standpunten blijven verdedigen! Het enige wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik gewoon geen zin meer heb in "communautaire" discussies omdat ik het gevoel heb dat daarover alles al gezegd is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Dimitri is het ook beu... voor wat die communautaire discussies met omhooggevallen marginalistjes betreft.
Ben wel benieuwd wat "le nouveau Zeno" (nouveau staat toch altijd voor het zelfst. nw.?) inhoudt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() @ zeno, nuanceren is iets dat weinigen gegeven is op het board, nix van aantrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen die in de jaren 30-40 met passie en overtuiging het Nazisme aanhingen en het goedkeurden dat er concentratiekampen waren... Dat is ook een politieke overtuiging. Langs de andere kant. Wat is goedheid? Zoiets is subjectief. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Veel mensen hebben een politieke visie omdat ze het goed ophebben met de mensheid , en iets willen bereiken. Mensen die ook gelijkaardig geluk willen bereiken maar op een andere manier zien ze dan plots als hun vijand aan, als slecht. Mensen zijn rare beesten.
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is inderdaad meer in het leven dan communautaire discussies...
Zeno als gij tegen de homofoben gaat strijden, staan wij aan dezelfde kant ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() Alle partijen zitten stevig in hun versterkte vestingen en bekogelen elkaar met alles wat niet vast zit of te zwaar is, de ene is daarbij al wat succesvoller dan de andere (sorry belgicisten...), maar echt overwinningen worden er hier niet geboekt. Dat kan ook niet, want dit is maar een forum, en niet meer dan dat. Ik denk dat er hier velen zitten die zich als het ware in het parlement wanen, en, afgezien dat hier heel wat volk zit dat vooral kan flamen en niet redeneren, ze met een heerlijke discussie als het ware België unitair hebben gemaakt/Vlaanderen onafhankelijk is/Groot-Nederland een feit is. Ballekes natuurlijk... Ik zit hier vooral omdat ik geïnteresseerd ben in politiek en het een leuk tijdverdrijf is (anderen prefereren dan weer chatten of naar vieze plaatjes kijken ![]() Ik denk dat we een beetje zitten in het moderne concept van "iedereen een mening". Iedereen wil die ventileren en dat is goed, maar de meesten zijn intellectueel te lui om kritisch te zijn tov die mening. En in die massa van meningen en meninkjes maken veel varkens de spoeling dun. Dus om eerlijk te zijn: ik lees liever opiniebladen waar het kaf al wat van het koren is gescheiden (Secessie, Meervoud, 't Pallieterke,...) dan echt hier te zitten te luisteren naar de frustratries van enkelen omdat bv België aan het verdwijnen is... Want van het eerste steek je 10 ![]() Dat moest me effe van het hart...
![]() |