![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn VB-stemmers dommeriken? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
26 | 37,68% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
43 | 62,32% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af hoeveel mensen dit denken. (en waarom?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk zijn VB-stemmers dommekloten en laaggeschoolden.
Waarom? Omdat ze VB stemmen, godverdomme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Nee, ik geloof dat de meesten gewoon een beetje naïef zijn. Het ziet er goed uit dus moet het wel goed zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik geloof, na alles wat we weten over extreem-rechts dat je ofwel dom moet zijn of totaal onwetend om ook maar te overwegen voor een fascistoïde partij als het VB te stemmen. Het enige "valabele" excuus is dat het voor veel mensen de enige manier is om "foert" te zeggen tegen de traditionele partijen; in België krijgen nieuwe en jonge partijen immers geen kans in de media, terwijl traditionele en zelfs racistische partijen overheidsgeld ontvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voila! Je hebt je eigen vraag beantwoord en je hebt groot gelijk. En hiermee is alles gezegd, zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door BCD : 7 juli 2006 om 16:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er zitten dommen bij.
op het bedrijf waar ik nu werk zitten veel ongeschoolde arbeiders waar het ongenoegen soms nogal grof uit de onderbuik komt. Het VB is er niks mee vergeleken. En op welke partij stemmen die denkt ge? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 juli 2006 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() VB want dat is namelijk de zelfverklaarde 'enige partij voor arbeiders'
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jobs verdwijnen of worden ingepakt door goedkope importarbeid. Arbeiderswijken zijn daarenboven niet echt aangenamer wonen geworden.. enfin, ik zit tussen arbeiders ik vertel enkel wat ik hoor hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een democratie bestond er toch geen domheid?
Bracht de staatsmonopolisatie niet alle heil?
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is het wel omgekeerd: de fabeltjes van Verhofstadt & co zien er goed uit, en men dacht dat ze dan ook goed zouden zijn. Maar daar komt men nu van terug...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Ik geloof niet dat VB kiezers dommer zijn dan kiezers van de SP.A of CD&V of VLD.
Alleen zijn ze onverschillig geworden en kiezen ze ervoor om uit een persoonlijke ontevredenheid om een foert stem te geven zonder rekening te houden met de complexiteit van de hedendaagse samenleving. Deze onverschilligheid en overgevoeligheid uit zich trouwens niet alleen in het stemhokje maar ook op vele andere vlakken. Denken we maar aan de toenemende verkeersagressie of aan de hetze rond speelpleintjes. Partijen die met een eerlijk en constructief verhaal komen hebben grote moeite om op te boksen tegen deze maatschappelijke trend. Het VB is daarmee uitgegroeid tot de afvalbak van het maatschappelijk ongenoegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het alternatief is een fascistoïde partij als de VLD, de SP.A, de CD&V, ... Maar ik ben niet zo bekrompen om de kiezers van die partijen dan maar meteen collectief voor dom of onwetend te verslijten.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is die partij waarvan de kopstukken zichzelf benoemen op alle plaatsen waar bakken geld te verdienen valt. Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals in elke andere partij moet je er de rest bijnemen.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik vind de mensen die er stemadvies voor geven nog veel erger, want zij misleiden die 1.000.000 sukkelaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga even verder dromen over je patriarchale samenleving, k?
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |