Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Zijn VB-stemmers dommeriken?
Ja 26 37,68%
Neen 43 62,32%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2006, 15:56   #1
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard Vlaams Belang-stemmers zijn dommeriken

Ik vraag me af hoeveel mensen dit denken. (en waarom?)
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 16:00   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tuurlijk zijn VB-stemmers dommekloten en laaggeschoolden.

Waarom?

Omdat ze VB stemmen, godverdomme!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 16:03   #3
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Nee, ik geloof dat de meesten gewoon een beetje naïef zijn. Het ziet er goed uit dus moet het wel goed zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 16:06   #4
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof, na alles wat we weten over extreem-rechts dat je ofwel dom moet zijn of totaal onwetend om ook maar te overwegen voor een fascistoïde partij als het VB te stemmen. Het enige "valabele" excuus is dat het voor veel mensen de enige manier is om "foert" te zeggen tegen de traditionele partijen; in België krijgen nieuwe en jonge partijen immers geen kans in de media, terwijl traditionele en zelfs racistische partijen overheidsgeld ontvangen.
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 16:10   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof, na alles wat we weten over extreem-rechts dat je ofwel dom moet zijn of totaal onwetend om ook maar te overwegen voor een fascistoïde partij als het VB te stemmen.

Voila! Je hebt je eigen vraag beantwoord en je hebt groot gelijk.

En hiermee is alles gezegd, zeker?
Oud 7 juli 2006, 16:12   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in België krijgen nieuwe en jonge partijen immers geen kans in de media, terwijl traditionele en zelfs racistische partijen overheidsgeld ontvangen.
Hoor ik hier Hans weer jammeren?
Oud 7 juli 2006, 16:18   #7
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte Bekijk bericht
Ik geloof, na alles wat we weten over extreem-rechts dat je ofwel dom moet zijn of totaal onwetend om ook maar te overwegen voor een fascistoïde partij als het VB te stemmen. Het enige "valabele" excuus is dat het voor veel mensen de enige manier is om "foert" te zeggen tegen de traditionele partijen; in België krijgen nieuwe en jonge partijen immers geen kans in de media, terwijl traditionele en zelfs racistische partijen overheidsgeld ontvangen.
Als je naïef bent en degene die je gelooft zegt dat al de rest van de wereld tegen je is en dat ze schrik hebben dan geloof je die larie ook. CEO's zijn toch moeilijk dom te noemen. En als ze niet naïef zijn, zijn het even grote extremisten en worden ze luidkeels onthaald.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.

Laatst gewijzigd door BCD : 7 juli 2006 om 16:22.
Oud 7 juli 2006, 16:20   #8
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

er zitten dommen bij.
op het bedrijf waar ik nu werk zitten veel ongeschoolde arbeiders waar het ongenoegen soms nogal grof uit de onderbuik komt. Het VB is er niks mee vergeleken. En op welke partij stemmen die denkt ge?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 juli 2006 om 16:21.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 16:23   #9
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
er zitten dommen bij.
op het bedrijf waar ik nu werk zitten veel ongeschoolde arbeiders waar het ongenoegen soms nogal grof uit de onderbuik komt. Het VB is er niks mee vergeleken. En op welke partij stemmen die denkt ge?
VB want dat is namelijk de zelfverklaarde 'enige partij voor arbeiders'
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
Oud 7 juli 2006, 16:26   #10
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
arbeiders voelen zich volledig bedrogen door de establishmentpartij SPA die de arbeider omruilt voor de niet-geintegreerde islamiet en alles behalve een echte "volks"partij is.
Jobs verdwijnen of worden ingepakt door goedkope importarbeid. Arbeiderswijken zijn daarenboven niet echt aangenamer wonen geworden..

enfin, ik zit tussen arbeiders ik vertel enkel wat ik hoor hé.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 16:30   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

In een democratie bestond er toch geen domheid?

Bracht de staatsmonopolisatie niet alle heil?
Oud 7 juli 2006, 16:31   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik geloof dat de meesten gewoon een beetje naïef zijn. Het ziet er goed uit dus moet het wel goed zijn.
Misschien is het wel omgekeerd: de fabeltjes van Verhofstadt & co zien er goed uit, en men dacht dat ze dan ook goed zouden zijn. Maar daar komt men nu van terug...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 16:31   #13
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof niet dat VB kiezers dommer zijn dan kiezers van de SP.A of CD&V of VLD.
Alleen zijn ze onverschillig geworden en kiezen ze ervoor om uit een persoonlijke ontevredenheid om een foert stem te geven zonder rekening te houden met de complexiteit van de hedendaagse samenleving.

Deze onverschilligheid en overgevoeligheid uit zich trouwens niet alleen in het stemhokje maar ook op vele andere vlakken. Denken we maar aan de toenemende verkeersagressie of aan de hetze rond speelpleintjes.

Partijen die met een eerlijk en constructief verhaal komen hebben grote moeite om op te boksen tegen deze maatschappelijke trend.

Het VB is daarmee uitgegroeid tot de afvalbak van het maatschappelijk ongenoegen.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 16:33   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte Bekijk bericht
Ik geloof, na alles wat we weten over extreem-rechts dat je ofwel dom moet zijn of totaal onwetend om ook maar te overwegen voor een fascistoïde partij als het VB te stemmen.
Het alternatief is een fascistoïde partij als de VLD, de SP.A, de CD&V, ... Maar ik ben niet zo bekrompen om de kiezers van die partijen dan maar meteen collectief voor dom of onwetend te verslijten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 7 juli 2006, 16:36   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar neen?
Dat is die partij waarvan de kopstukken zichzelf benoemen op alle plaatsen waar bakken geld te verdienen valt.

Citaat:
Norbert De Batselier gaat weg als voorzitter van het Vlaams Parlement. Bij de regeringsvorming is overeengekomen dat hij ergens halfweg de legislatuur plaats moet ruimen voor een VLD-coryfee. Maar de burgemeester van Dendermonde verlaat niet met lege handen het Vlaams Parlement. Na een goed en rijk gevulde politieke carrière, gaat de eerste burger van Vlaanderen op zijn 58ste een nieuwe uitdaging aan. In onderling overleg met de partij en de coalitiepartners kan de man die zijn professionele loopbaan nog begon op de studiedienst van het ABVV aan de slag als zelfstandige bij de Nationale Bank.

De Batselier toont zich daarmee niet alleen een goede leerling van paars, waarvan we met zijn allen langer moeten gaan werken. Hij toont zich vooral een goede aanbidder van het gouden kalf. De combinatie van zijn politieke uittredingsvergoeding met zijn wedde van centrale bankier bezorgt hem een inkomen om u tegen te zeggen. Een mens zou voor minder langer aan de slag blijven.

De politiek was uitgekeken op De Batselier, maar De Batselier was ook uitgekeken op de politiek. Ooit verklaarde hij dat als het te herbeginnen was, hij niet opnieuw voor de politiek zou kiezen. Nochtans heeft de politiek De Batselier niet onheus behandeld. Na een ministercarrière van acht jaar, kreeg hij als voorzitter van het Vlaams Parlement nog een erg mooie en vooral lange politieke fin de carrière. Na ruim elf jaar voorzitterschap was zijn tijd van gaan gekomen. Hij heeft met zijn staat van dienst recht op een volledig en dus niet onaardig pensioen als parlementslid. Hij kon rustig de legislatuur uitdoen als 'gewoon' Vlaams parlementslid en dan beginnen genieten van zijn welverdiende oude dag. Maar dat was hem onvoldoende. Hij wilde de voorzittersstoel maar verlaten als de partij hem op een andere plaats posteerde.

De Batselier zal een goede directeur van de Nationale Bank zijn, zonder twijfel. Dat neemt niet weg dat zijn benoeming het verkeerde 'sienjaal' is en dat om verschillende redenen. Zo getuigt ze van een gebrek aan respect voor de instelling waarvan hij ruim een decennium lang de verpersoonlijking was. Als je je hele politieke carrière geijverd hebt voor Vlaamse autonomie, ga je niet werken voor een van de laatste belgicistische bolwerken, zelfs niet als dat instituut in een existentiële crisis zit. En in hoeverre rijmt centrale bankier met het co-auteurschap van het Sienjaal, een manifest voor progressieve frontvorming?

Maar boven alles bevestigt zijn benoeming het vooroordeel dat alle politici postjesjagers en zakkenvullers zijn. Dat beeld wordt nog versterkt door het feit dat De Batselier zijn wedde zal combineren met een uittredingsvergoeding van het Vlaams Parlement. Het klopt dat hij op die vergoeding recht heeft. Het klopt ook dat hij als voorzitter recht heeft op een bijkomende vergoeding, waarop hij zelfs niet onmiddellijk aanspraak maakt. Naar de letter is alles dus meer dan in orde. Maar naar de geest klopt het nog steeds niet. Een uittredingsvergoeding is geen ontslagvergoeding. De uittredingsregeling is bedoeld om gebuisde parlementsleden bij te springen die zonder werk en inkomen vallen. Niet om directeurs van de Nationale Bank vier jaar lang een dubbel inkomen te bezorgen.
Oud 7 juli 2006, 16:39   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ik geloof niet dat VB kiezers dommer zijn dan kiezers van de SP.A of CD&V of VLD.
Alleen zijn ze onverschillig geworden en kiezen ze ervoor om uit een persoonlijke ontevredenheid om een foert stem te geven zonder rekening te houden met de complexiteit van de hedendaagse samenleving.
Gelukkig houden de andere partijen veel meer rekening met die complexiteit, aangezien ze blijkbaar denken dat het VB bestrijden prioritair is, kans op slagen heeft, en moet gebeuren door steeds meer kiezers in hun kloten te stampen. Dit natuurlijk wanneer ze niet bezig zijn met haastige regularisaties of met het gratis maken van zaken die helemaal niet gratis zijn.

Citaat:
Deze onverschilligheid en overgevoeligheid uit zich trouwens niet alleen in het stemhokje maar ook op vele andere vlakken. Denken we maar aan de toenemende verkeersagressie of aan de hetze rond speelpleintjes.
En we weten dat dat allemaal VBers zijn omdat er een groot neonlicht "VB" op hun voorhoofden plakt.

Citaat:
Partijen die met een eerlijk en constructief verhaal komen hebben grote moeite om op te boksen tegen deze maatschappelijke trend.
... of zouden toch die moeite hebben mochten ze bestaan.

Citaat:
Het VB is daarmee uitgegroeid tot de afvalbak van het maatschappelijk ongenoegen.
En de oorzaak van dat ongenoegen moeten we zoeken aan de "verdraagzame" kant van het cordon...
Oud 7 juli 2006, 16:39   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht

Je vergeet al die mensen die, net als ik, op het VB stemmen omdat het in de eerste plaats een Vlaams-nationalistische partij is.

Zoals in elke andere partij moet je er de rest bijnemen.
Oud 7 juli 2006, 16:40   #18
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de mensen die er stemadvies voor geven nog veel erger, want zij misleiden die 1.000.000 sukkelaars.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 16:41   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik vind de mensen die er stemadvies voor geven nog veel erger, want zij misleiden die 1.000.000 sukkelaars.
Ga even verder dromen over je patriarchale samenleving, k?
Oud 7 juli 2006, 16:41   #20
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
En laat het nu net mensen als jij zijn die de beste reclame maken voor het VB...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be