Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De welvaartsstaat bestaat niet
De stelling klopt 4 33,33%
de stelling klopt niet 3 25,00%
de stelling klopt in zekere mate 5 41,67%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2010, 10:18   #1
eno2
Banneling

Standaard De welvaartsstaat bestaat niet

De welvaartsstaat bestaat niet, als 15% van de bevolking onder de armoededrempel leeft

Men heeft het altijd over hangmatten, maar hangmatten die in sterfputten hangen zijn geen hangmatten, maar lijkwade's.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2010 om 10:37.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 10:59   #2
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Zelfde topics andere titels.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 11:06   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
Zelfde topics andere titels.
De meeste mensen weten niet dat de welvaartsstaat niet bestaat.

Dit is een echte eye-opener.

Ik heb het uiteraard over de meeste zelfvoldane mensen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2010 om 11:07.
Oud 5 januari 2010, 11:21   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De welvaartsstaat bestaat niet, als 15% van de bevolking onder de armoededrempel leeft

Men heeft het altijd over hangmatten, maar hangmatten die in sterfputten hangen zijn geen hangmatten, maar lijkwade's.
Als gij wat teveel op diezelfde nagel blijft kloppen, dan moeten wij ook wat harder gaan slaan:

ne goeie sjot tegen hun kloten, voor hen die wat te lang in de hangmat blijven lummelen, dat zal hun eigen welvaart bevorderen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 11:49   #5
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Als je halftijds gaat werken en halftijdse uitkering ontvangt dan worden die hangmatten volwaardige lonen om ochottekes 4u per dag te werken
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 14:58   #6
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Het is nogal moeilijk om een rechtstreeks verband te leggen tussen het al dan niet bestaan van een welvaartsstaat en een percentage van de bevolking dat onder de armoedegrens leeft. Dat percentage zou men moeten kunnen opsplitsen tussen mensen die het aan zichzelf te danken hebben en mensen bij wie dit niet het geval is.
Een gezonde mens die nog lang niet op pensioenleeftijd is maar pertinent weigert om te werken en hierdoor onder de armoedegrens zit, dat is voor mij geen indicatie dat er geen welvaartstaat is.
Mensen die echter 40 jaar gewerkt hebben, en nu terugvallen op een persioen dat amper boven de armoedegrens ligt, omdat de Belgische staat al het geld heeft opgedaan en de pensioenen in de loop der jaren niet verhoogd zijn met de gemiddelde levensduurte, dat is een drama.
Voor hypocrieten als eno2 heb ik echter weinig medelijden. Hij voelt zich te goed om voor een normaal loon te gaan werken maar verwacht wel dat anderen die dit wel doen nog meer afstaan om hem een hogere uitkering te geven. Goe zot zeker.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:04   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

De welvaartstaat bestaat wel degelijk maar wordt ondermijnt door een aantal hypocrieten die niet willen werken omdat ze zich daar te goed voor voelen. Op die manier ondermijnt dit de welvaart van de mensen die er wel voor werken en van de mensen die door omstandigheden niet kunnen werken en daardoor onder de armoedegrens belanden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:40   #8
kameleon
Minister

Standaard

De welvaartsstaat bestaat wel degelijk maar wordt ondermijnt door een aantal hypocrieten die liever gratis internet voor iedereen willen en zich te goed voelen om daklozen op te vangen. Op die manier ondermijnt dit het welzijn van de mensen die het wel nodig hebben en krijgen mensen die al meer dan genoeg welvaart hebben nog eens een extra stimulans om hun verslaving naar meer welvaart in stand te houden.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:48   #9
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

De welvaartsstaat bestaat wel maar werkt niet optimaal. Het zijn niet altijd de mensen die echt steun nodig hebben die het ook krijgen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 10:00   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nogal moeilijk om een rechtstreeks verband te leggen tussen het al dan niet bestaan van een welvaartsstaat en een percentage van de bevolking dat onder de armoedegrens leeft. Dat percentage zou men moeten kunnen opsplitsen tussen mensen die het aan zichzelf te danken hebben en mensen bij wie dit niet het geval is.
Wel laat ons al beginnen om de zestigduizend bijkomende werklozen profiteurs te noemen, want aanval is de beste verdediging bij het argumenteren.
Oud 6 januari 2010, 10:06   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De welvaartstaat bestaat wel degelijk maar wordt ondermijnt door een aantal hypocrieten die niet willen werken omdat ze zich daar te goed voor voelen. Op die manier ondermijnt dit de welvaart van de mensen die er wel voor werken en van de mensen die door omstandigheden niet kunnen werken en daardoor onder de armoedegrens belanden.
Natuurlijk is de endemische werkloosheid van de kapitalisme de schuld van zij die niet willen werken, dat spreekt vanzelf, alsook de uitkeringen onder de armoedegerens, dat spreekt vanzelf, zoals ook de exploderende werkloosheid door de crisis geheel de schuld is van de werklozen zelf die niet willen werken, dat is voor iedereen die "denkt" zoals Fox zo klaar als een klontje.

Of de kunst van het klakkeloos eindeloos debiteren van de grofste clichés en schaamteloze veralgemeningen.

Een chronisch geval van zware geestesinfectie door een continu gebrek aan intellectuele hygiëne.
Oud 6 januari 2010, 10:58   #12
eno2
Banneling

Standaard

Armoede moet uitgeroeid worden, niet de armen.
En vooral in een zogenaamde welvaartstaat, die er geen is, want geen enkele uitkeringstrekker die van zijn uitkering onder de armoedegrens moet leven, kent ook maar enige vorm van welvaart.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2010 om 10:59.
Oud 6 januari 2010, 11:02   #13
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is de endemische werkloosheid van de kapitalisme de schuld van zij die niet willen werken, dat spreekt vanzelf, alsook de uitkeringen onder de armoedegerens, dat spreekt vanzelf, zoals ook de exploderende werkloosheid door de crisis geheel de schuld is van de werklozen zelf die niet willen werken, dat is voor iedereen die "denkt" zoals Fox zo klaar als een klontje.

Of de kunst van het klakkeloos eindeloos debiteren van de grofste clichés en schaamteloze veralgemeningen.

Een chronisch geval van zware geestesinfectie door een continu gebrek aan intellectuele hygiëne.
Dat zelf zo een serieus onderwerp me kan doen lachen, proficiat hiervoor.
Oud 6 januari 2010, 11:05   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Armoede moet uitgeroeid worden, niet de armen.
En vooral in een zogenaamde welvaartstaat, die er geen is, want geen enkele uitkeringstrekker die van zijn uitkering onder de armoedegrens moet leven, kent ook maar enige vorm van welvaart.

Het is dan ook een uitkering. Wil je meer geld? Ga werken
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 11:05   #15
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Je werkt niet. Je doet geen klop, behalve leuteren op een forum over hoe arm je bent en hoe leuk het is om geen klop te doen.

Je krijgt geld zodat je niet verhongert.

Dat is een welvaartstaat. In een normaal land leefde je op straat en zou je moeten rondkomen met wat je in de vuilbakken vindt.

En andere mensen hun nestel maar afdraaien in de fabriek etc.... en een groot deel van hun loon afgeven om een totale verspilling van lucht (werkonwillige werkloze) in leven te houden.
Oud 6 januari 2010, 11:06   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zelf zo een serieus onderwerp me kan doen lachen, proficiat hiervoor.

Heb je een idee hoezeer het mij pijnigt dat ik je geen fooi kan vragen om je aan het lachen te brengen?
Oud 6 januari 2010, 11:07   #17
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Heb je een idee hoezeer het mij pijnigt dat ik je geen fooi kan vragen om je aan het lachen te brengen?
begin als straatartiest, dan kan je dat wel.
Oud 6 januari 2010, 11:11   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is de endemische werkloosheid van de kapitalisme de schuld van zij die niet willen werken, dat spreekt vanzelf,
...
En van wie is de schuld van de werkloosheid in het kommunisme ?

(kom nu niet af met de zever dat daar geen werkloosheid is, want die is er wel. De arbeiders zitten dan in hun fabriek niks te doen, of denkt ge dat werkloosheid die op die manier betaald - en verdoezeld - wordt, geen werkloosheid is ?)

(in één ding is de armoede beter tedragen onder een kommunistisch regime: het valt zo niet op omdat ge met zoveel meer zijt ... enkel de apparatsjki's zitten in hun datsja's rijke leute te maken)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 11:12   #19
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Je werkt niet. Je doet geen klop, behalve leuteren op een forum over hoe arm je bent en hoe leuk het is om geen klop te doen.

Je krijgt geld zodat je niet verhongert.

Dat is een welvaartstaat. In een normaal land leefde je op straat en zou je moeten rondkomen met wat je in de vuilbakken vindt.

En andere mensen hun nestel maar afdraaien in de fabriek etc.... en een groot deel van hun loon afgeven om een totale verspilling van lucht (werkonwillige werkloze) in leven te houden.
Vanuit welk bos kom jij? Ik heb honderduizenden € belastingen betaald en sociale bijdragen, tientallen jaren lang, voor een werkloosheidsverzekeringssysteem.

Niet verhongeren met een werkloosheidsuitkering, dat is geen welvaartstaat.
Dat is langzame uithongering, want normaal eten en normaal wonen kan je hier niet met een werkloosheidsuitkering, die is namelijk erop voorzien je NIET in leven te houden op een normale manier.

Stellen dat ik werkonwillig was, moet je geen tweede keer doen, want dan krijg je een rood driehoekje, dat gaat immers erover.

Ik heb zeven jaar lang mijn eigen tewerkstelling gefinancierd vanuit mijn spaargeld, omdat mijn loon onvoldoende was.

Zeven procent van de actieve bevolking verkeerd nu nog in die revolterende omstandigheid, dat ze van hun loon niet kunnen leven...

En er zijn natuurlijjk die honderduizend bijkomende werklozen.

Maw er is geen welvaartstaat, er is een alleen een staat van zaken, die de welvaart in gevaar brengt.
Oud 6 januari 2010, 11:13   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
begin als straatartiest, dan kan je dat wel.

O ja, daar begin ik zeker aan, zodra mijn speellijst honderd liedjes omvat. Ik ben aan tien toe.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be