Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2012, 22:29   #1
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard De brug van Varsenare

Ooit blies de katholieke fanfare
welkom aan de brug van Varsenare.
Maar nu volgt de gids
Minister Crevits
in rouwstoet achter de betonscharen.


Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 21 januari 2012 om 22:29.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 22:53   #2
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.308
Standaard

Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 22:57   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan
Die ze zouden moeten laten verzanden
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 23:08   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ooit blies de katholieke fanfare
welkom aan de brug van Varsenare.
Maar nu volgt de gids
Minister Crevits
in rouwstoet achter de betonscharen.

De autostradelust tot de kust
Is voor elke echte Belg een must
De weg volgt later
Naar het zeewater
Bouw dus al bruggen naar hartelust
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 23:11   #5
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De autostradelust tot de kust
Is voor elke echte Belg een must
De weg volgt later
Naar het zeewater
Bouw dus al bruggen naar hartelust
valt niks meer aan te verdienen. Afbreken is nu de boodschap !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 23:15   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
valt niks meer aan te verdienen. Afbreken is nu de boodschap !
Dat vreesde ik al
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 23:22   #7
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat vreesde ik al
De winsten werden al geïncasseerd in 1976. Vraag dat maar aan de toenmalige minister van Openbare Werken.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 23:28   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De winsten werden al geïncasseerd in 1976. Vraag dat maar aan de toenmalige minister van Openbare Werken.
Ik ken de situatie daar vrij goed denk ik,
Er is toch niks tegen winsten incasseren?
Wie was die klooier?

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 januari 2012 om 23:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 23:32   #9
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ken de situatie daar vrij goed denk ik,
Er is toch niks tegen winsten incasseren?
Wie was die klooier?
Uitstellen van de aanbesteding tot een aannemer moedeloos met een volle aktentas "over de brug" komt om het contract getekend te krijgen ... Het is van alle tijden ...

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 21 januari 2012 om 23:33.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 23:34   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Waarom plaatste je geen linkje?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 04:51   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan
denken dat je in Vlaanderen van hot naar her,en vanuit alle richtingen,met de auto moet kunnen gaan.DAT is de kern van het mobiliteitsprobleem in Vlaanderen.In regios waar er eigenlijk ruim voldoende wegen zijn,rond Antwerpen,rond Brussel....zelfs rond Kortrijk..staat het verkeer nu de ganse dag vast of verloopt het nu maar marginaal sneller als in 1904...de tijd van de hondenkar en de stoomtram(dat was ook "modulair" vervoer,maar dat heette dan niet zo).....

Wat die brug in Varsenare betreft.Dat ding werd ondertussen zo oud dat er onderhand strukturele onderhoudswerken nodig waren om de veiligheid van de mensen die er onderdoor moeten passeren te garanderen.....beter afbreken....

Wat de bestemming tot natuurgebied betreft errond betreft.....Deze regio,tot nog niet zo lang geleden tamelijk pittoresk,is eigenlijk al grotendeels kapotgemaakt door de Vlaamse schaamverkavelingen ,het toerisme,en het oprukkend havengebied.Het is geen slecht idee wat gebied opzij te zetten.....er moet toch ergens nog wat groen overblijven...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2012 om 04:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 04:55   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan
Ken je nog kusten in Europa met meer banen langs dan die van ons? We hebben verdikke zelfs een tram langs heel de kust. We hebben een 4tal kustgemeenten met een station. We hebben een luchthaven. We hebben een autosnelweg langs het grootste gedeelte.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 08:48   #13
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waarom plaatste je geen linkje?
Uw wens is mijn bevel
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 10:02   #14
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan
Daar doet men hetzelfde als aan de andere kant van Vlaanderen. De n78 (Napoleonsweg Maaseik-Lanaken) is tijden de jaren 60/70 verbreed tot een ruime 2x 2baans weg met aan iedere zijde een vluhct/parkeerstrook en een fietspad. Die wil men nu ook versmallen tot 2x één baan. Het doorgaand verkeer moet maar de autostrade in Nederland nemen volgens de heren ambtenaren van het Vlaamse gewest.
Je krijgt de indruk dat men De kust en het Maasland oninteressant wil maken voor de industrie. Zodat de Vlaming uit de rijke Vlaamse ruit daar rustig en goedkoop vakantie kan nemen (op kosten/ten nadele van de oorspronkelijke inwoners)

De afbraak van een ongebruikte brug valt in het niets bij de verspilling door een zeer drukke vierbaansweg te versmallen tot een boerenwegske van secundair niveau categorie 3 door de Vlaamse overheid.

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 januari 2012 om 10:04.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 10:36   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

@ Jr: Thx

Citaat:
Op 21 januari 2012 om 19u27, zei Michiel Michiels:

Had Mathot het dan bij het rechte eind, m.a.w. , had ie gelijk ? Wié heeft die brug laten bouwen ? Wiens idee was dat, een verbinding A18 - Zeebrugge ? Zoek dat eens uit, redactie ! Wafelijzerpolitiek ? Maar, in die regio, toch geen Waalse verzuchting ? ZOEK HET UIT en laat het ons weten.
Het was dus Mathot

En ik ben hem eeuwig dankbaar dat dat gedrocht niet door de polders gegaan is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 14:02   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.158
Standaard

[quote=kelt;5948033]Wat die brug in Varsenare betreft.Dat ding werd ondertussen zo oud dat er onderhand strukturele onderhoudswerken nodig waren om de veiligheid van de mensen die er onderdoor moeten passeren te garanderen.....beter afbreken....
[quote]

Er waren 2 bruggen !
De eerste werd deze zomer afgebroken. Er moesten daar géén mensen onderdoor: er lag gewoon geen weg !
Over de 2de is er nu een hele poespas omdat in het weekend er geen treinen reden van Brugge naar Oostende. Die reden dagelijks (3 per uur,heen en terug = 6, vanaf 's morgens 4.30 h, dat is dus 120 passages per dag) onder die 2de brug.
Onder die 1ste brug "kampeerden" regelmatig illegalen !!!

Laatst gewijzigd door Boduo : 23 januari 2012 om 14:05.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be