Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2009, 19:22   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Fortis-zaak: Justitie heeft iets te verbergen.

Ik heb zo de indruk dat justitietop en hun vriendjes kost wat kost de parlementaire onderzoekscommissie willen vermijden. Londers en consoorten weten maar al te goed dat Yves Leterme en Jo Vandeurzen in deze zaak erg weinig tot niets te verwijten valt en dat er grove fouten bij justitie gemaakt zijn. Echter het potje moet gedekt blijven en de hoge raad voor de justitie zou er zich mee bezighouden.... Magistraten die elkaar controleren....

Gerolf Annemans had groot gelijk toen hij die zogenaamde experten (zakkenvullers) opriep om weg te blijven. Blijkbaar moest Leterme en zeker Vandeurzen weg. Beiden wilden grootse hervormingen doorvoeren justitie, aangezien er een aantal magistraten ik verlegenheid zouden komen, moesten ze weg. Daarom heel dat Fortis gedoe en was Londers er als de kippen bij om zo'n brief rond te delen in het parlement.

Hopelijk komt de echte waarheid nu snel aan het licht.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 19:46   #2
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

ik heb ook die indruk. Scheiding der machten ? De wetgevende macht controleert toch ook de uitvoerende macht ? Waarom kan justitie dan niet extern gecontroleerd worden.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 19:49   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb zo de indruk dat justitietop en hun vriendjes kost wat kost de parlementaire onderzoekscommissie willen vermijden. Londers en consoorten weten maar al te goed dat Yves Leterme en Jo Vandeurzen in deze zaak erg weinig tot niets te verwijten valt en dat er grove fouten bij justitie gemaakt zijn. Echter het potje moet gedekt blijven en de hoge raad voor de justitie zou er zich mee bezighouden.... Magistraten die elkaar controleren....

Gerolf Annemans had groot gelijk toen hij die zogenaamde experten (zakkenvullers) opriep om weg te blijven. Blijkbaar moest Leterme en zeker Vandeurzen weg. Beiden wilden grootse hervormingen doorvoeren justitie, aangezien er een aantal magistraten ik verlegenheid zouden komen, moesten ze weg. Daarom heel dat Fortis gedoe en was Londers er als de kippen bij om zo'n brief rond te delen in het parlement.

Ik maar denken dat je in dit land "onschuldig" bent tot je schuld is bewezen.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 19:50   #4
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

zie ook: http://users.compaqnet.be/bartameye/...r_Justitie.doc
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 19:56   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.brusselsjournal.com/node/3656
Oud 4 februari 2009, 20:43   #6
Max van Dietschland

Standaard

Zonet het journaal eens herbekeken en daar zou de procureur generaal van het Hof van Cassatie in een brief zwaar uitgehaald hebben naar de eerste voorzitter, de heer Londers. Zoals ik reeds in december in volle crisis opmerkte toen, is de voorzitter van het Hof van Cassatie zwaar zijn boekje te buiten gegaan.

Er zijn alsmaar meer aanwijzingen dat Jo Vandeurzen en Yves Leterme onschuldig zijn en als dat zo is, vind ik dat ze zo snel mogelijk moeten terugkomen !

Oud 4 februari 2009, 21:13   #7
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonet het journaal eens herbekeken en daar zou de procureur generaal van het Hof van Cassatie in een brief zwaar uitgehaald hebben naar de eerste voorzitter, de heer Londers. Zoals ik reeds in december in volle crisis opmerkte toen, is de voorzitter van het Hof van Cassatie zwaar zijn boekje te buiten gegaan.

Er zijn alsmaar meer aanwijzingen dat Jo Vandeurzen en Yves Leterme onschuldig zijn en als dat zo is, vind ik dat ze zo snel mogelijk moeten terugkomen !
Ha die Max,

Droom rustig verder.
De heer Leterme heeft immers zelf een schriftelijke schuldbekentenis opgesteld wat betreft het overtreden van het principe van de scheiding der machten en die in de spotlights van de camera's voorgelezen in het parlement. De heer Leterme kan in deze dus niet langer enige "onschuld" claimen.
De wisselbeker "Gaston Lagaffe", uitgereikt aan de knulligste mens ter wereld ligt dank zij dit laatste exploot wel zo voor het grijpen voor de heer Leterme.
Ook ik vind dat Jo en Ief terug moeten komen. Ik mis ze .. om elke verkeerde reden die u zich maar kan inbeelden.

Hou ze (droog)!

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 februari 2009 om 21:19.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 21:13   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ons dat bespaart mag blijven.......
Oud 5 februari 2009, 03:29   #9
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
het principe van de scheiding der machten
Achterhaald.
Staat niet in de grondwet. Noch in enig ander wetboek.
In de praktijk is dit 'principe' al sinds jaar en dag gaatjeskaas.

Zeer goede analyse :
http://inflandersfields.eu/2009/01/b...iding-der.html

Laatst gewijzigd door Knipp : 5 februari 2009 om 03:39.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 07:32   #10
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik maar denken dat je in dit land "onschuldig" bent tot je schuld is bewezen.....
'Vermoeden van schuld' bestaat ook. Als dat magistraten treft is dat voldoende om de stal uit te mesten.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 07:34   #11
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Terugkomen? Om wat te doen? Om veel te beloven en er niets van te bakken?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 09:37   #12
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Wie van het gerecht kun je nog geloven?
Een normaal mens snapt er niets meer van

citaat de Morgen:

In de nasleep van de Fortisrechtszaken lopen er al minstens vier tuchtprocedures tegen topmagistraten die op een of andere manier bij de zaak betrokken waren. Dat vernam De Morgen.

Dat Christine Schurmans, rechter bij het hof van beroep, en Pim Vanwalleghem, gedetacheerd magistraat op het voormalige kabinet-Leterme, voorwerp zijn van een tuchtonderzoek, was al bekend. Maar nu blijkt dat er ook tegen Guy Delvoie, eerste voorzitter van het Brusselse hof van beroep, en Ivan Verougstraete, voorzitter van het Hof van Cassatie, een procedure loopt.

Overigens zou ook Jean-François Leclercq, de procureur-generaal bij het Hof van Cassatie, een bijzonder scherpe brief hebben geschreven aan Ghislain Londers, de eerste voorzitter van het Hof van Cassatie. Daarvan zou onder meer ook een kopie naar justitieminister Stefaan De Clerck gegaan zijn.

Leclercq zou erg kritisch zijn voor de brief die Londers in december schreef aan toenmalig Kamervoorzitter Van Rompuy en die leidde tot de val van de regering-Leterme. Daarmee zou Londers zijn boekje te buiten zijn gegaan. "Er is een open oorlog aan de gang in het gerecht", zei een toppoliticus gisteren. "Iedereen lapt elkaar klachten aan het been." (Ruud Goossens)
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 09:46   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Laat ze maar doen, ze zullen op den duur hun eigen macht uithollen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 09:50   #14
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bij het vals paterke telt da niet hé.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 10:15   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik ga toch eens moeten uitleg geven bij mijn naam en avatar

Dus ik ben tegen 'big brother' systemen. EN toch ben ik voorstander van efficientie. De overheid gebruikt dus informatica om de burger te controleren, maar vergeet informatica te gebruiken om bvb de databases overal beter up to date te houden. Dus ipv te zorgen dat bedrijven kunnen synchroniseren met het rijksregister, 'zodat alle informatie die en bedrijf nodig heeft automatisch up to date staat', gebruiken ze gewoon informatica om bvb van alles en nog wat met digitale nauwkeurigheid te controleren. Terwijl de wereld is niet digitaal nauwkeurig, in de wereld zit er ruis, net zoals op een analoge plaat ruis zit, dan heb je bij conversie van een analoge plaat naar een digitale opname ruis... En die ruis filtert de overheid weg, en verwerpt het met zijn big-brother systemen. En daar ben ik tegen.

Nu zelf noem ik Paul. Dus Brother Paul vind ik minder ergerlijk bezig zijn met big brother toestanden.

De eerste avatar die ik gebruikte was een mijnheer die 9/11 overleefde en daar stond te stikken in het stof. IK vond dat een aangrijpende gebeurtenis. Maar nu Obama aangetreden is, zijn we een nieuw tijdperk beland. Hier moeten we ons nu focussen op energie, efficientie, organisatie. Dus een van mijn dada's is thorium. Als je zoekt op google naar thorium vind je die mijnheer die voorstander is van thorium kerncentrales.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 19:19   #16
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Terugkomen? Om wat te doen? Om veel te beloven en er niets van te bakken?
Neen, om opnieuw chaos te veroorzaken en de val van het koninkrijk België te versnellen...

Waar is het communautaire nu trouwens ?

Oud 5 februari 2009, 23:43   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, om opnieuw chaos te veroorzaken en de val van het koninkrijk België te versnellen...

Waar is het communautaire nu trouwens ?
Dood en begraven ?
Oud 6 februari 2009, 00:11   #18
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ons dat bespaart mag blijven.......
ik cond Vandeurzen toch een bekwame politicus ze... over Leterme gaak mij nie uitspreken
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 09:24   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik cond Vandeurzen toch een bekwame politicus ze... over Leterme gaak mij nie uitspreken
Vandeurzen was/is idd nog te pruimen.

Misschien een beetje je soft/emotioneel, maar dat siert hem als mens.

Leterme heeft zijn roeping totaal gemist.
Oud 6 februari 2009, 12:42   #20
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke aanwijzingen zijn dat dan?

Dat het magistraten buiten schot willen blijven betekent niet dat Leterme en Vandeurzen onschuldig zijn.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be