![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze morgen gehoord op het nieuws en dit artikel gevonden op http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...art/index.html
Air marshalls op vluchten naar de VS Buitenlandse luchtvaartmaatschappijen moeten voortaan gewapende veiligheids- agenten meesturen op vluchten naar de Verenigde Staten als Washington daarom vraagt. Als de inlichtingendiensten vermoeden dat er een gevaar is voor specifieke vluchten, zal dat worden meegedeeld. De agenten moeten in burger zijn en onherkenbaar zijn. Eerder raakte bekend dat ook de Britse overheid het systeem van zogenaamde air marshalls wil invoeren. In de VS is dat al het geval. De internationale luchtvaartorganisatie IATA is niet erg happig op het systeem. Zij wil vooral de controles op de grond verbeteren. Wat vinden jullie hiervan?
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Wapens en vliegtuigen gaan niet samen. Er moet controle gebeuren op de grond. Die moet voldoende zijn. Wat zou er gebeuren als er een schietpartij ontstaat in een vlucht? En men schiet door het raam. Dan verliest het vliegtuig hoogte of zelfs crasht. neen ! wapens mogen niet op vliegtuigen. De Amerikaanse regering moet maar beter veiligheidsmaatregelen nemen opde grond zoals hier in Europa. wij hebben dat ook gedaan in de jaren 80.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Over agenten in burger (zonder schietwapen) meesturen op vluchten valt te praten, zolang de VS ze maar zelf betaalt! Wij willen geen pijn lijden omwille van de paranoïa van een vreemde mogendheid.
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() juist! zolang ze betalen is het goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Alhoewel ik ten zeerste vragen heb bij wapens op vliegtuigen. Dat is ook zo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk denk ik dat er geen aanslagen meer gaan komen zoals die op 11 september. Als er een kaping komt, dan zal iedereen proberen de held uit te hangen, en dat zal nog iets positief zijn ook!
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze gebruiken Low-Velocity pistolen. Zijn speciaal aangepast zodat ze vliegtuigwanden niet doorboren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Burger
|
![]() Een wapen dat niet door vliegtuigwanden schiet... Als die mannen dus een kogelvrij vest aanhebben, kunnen de agenten hen ook niet raken zeker
![]() Zeer simpel => geen wapens aan boord. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat met iemand die zich als crimineel perfect weet voor te doen als zo'n Air Marshall?
't Is maar een bedenking. Je moet ten minste 1 iemand toelaten op je vliegtuig die gewapend is, dat is een pak minder goed te controleren als niemand met een wapen. Ik vind het ook Paranoia: het is geen toeval dat de aanslagen van 11 september gebeurden met binnenlandse vluchten: daar was de controle minder strikt dan bij internationale vluchten. Logischer lijkt het mij in elk geval om op de grond beter te controleren. Wat mijns inziens in bvb België niet nodig is, maar misschien wel in één of andere Afrikaanse luchthaven. Ik denk niet dat de baten groter zijn dan nadelen om het op vluchten van België naar de VS in te voeren. Dus ik vind ook dat wij er niet voor moeten meebetalen.
![]() |
#11 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wonden van zulke wapens zijn dan ook zeer groot , maar ook zeer oppervlakkig. Op metaal laten ze een flinke deuk achter , alsof er met een voorhamer op geslagen is , maar penetreren zelden. Gewapende air marshalls is zeker geen overbodige luxe in bedreigde vluchten. De kans dat de terrorist zelf een wapen aan boord krijgt is groter dan de kans dat een getrainde anonieme airmarshal zijn wapen zou kwijtspelen in een kaping. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weet u, u begint uw kruistocht tegen ongefundeerd en trendy anti-Amerikanisme iets te ernstig te nemen. Zet jezelf op minder scherp.
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom gewoon geen cockpits maken die vanbinnen zo afgesloten kunnen worden dat je er vanbuiten niet ingeraakt (behalve misschien aan de buitenkant van het vliegtuig, voor als er een ramp is). Dan kunnen die kapingen toch ook niet? In het slechtste geval wordt iedereen in het vliegtuig neergeschoten, de piloot kan nog altijd zelf beslissen waar hij het vliegtuig neerzet.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De maatregel is onvermijdelijk om de burger-luchtvaart weer veiliger te maken. Niet alleen in Amerika. Europa zou er ook goed aan doen dat voorbeeld te volgen. En iedere maatschappij moet maar zijn eigen marshalls betalen.
Dat allemaal vanwege die rotte en stinkende moslim-extremisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niets houdt je trouwens tegen om met El-Al te vliegen. Daar is al het boordpersoneel gewapend.
![]() |
![]() |
#18 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|