![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Walter Vandenbossche (CD&V) - 19 tot 25 februari Vlaming en Brusselaar, zo zegt hij zelf. Momenteel zit deze advocaat in de Brusselse Hoofdstedelijke Raad, met de verkiezingen komt hij op voor een zitje in het federale halfrond. Opgelet: deze sessie begint pas op woensdag, maar zal ook iets langer duren. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe staat uw partij eigenlijk tegenover het idee van Esperanto?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag de vraag verbreed worden naar alle kunsttalen?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volapük aanhanger of zo?
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, groeiend aanhanger van Esperanto maar ook respect hebbend voor de moderne Latijnse vormen (cf. Interlingua), hoewel het eigenlijk beter is normaal te doen en gewoon helemaal voor Esperanto te gaan.
Waar ik me op zal toeleggen. Nee, ik had het eerder over de introductie van Basic English in middelbare richtingen waar ze voor de rest weinig Engels krijgen. Ik ken een beroepsschool, weet niet of dat overal zo is, waar ze in het vierde de vervoeging van "to be" leren. Het lijkt me dan beter om, in een steeds verengelsende samenleving - niet dat dat een verarming is, het internet &c zijn zeer waardevol - het wat eenvoudiger en vlotter te houden, zodat ook leerlingen van minder taalkrachtige richtingen na hun studie kunnen genieten van een goede kennis Engels om het leven tegemoet te gaan.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok in orde.
![]() Zo lang ge maar geen volapüker wordt. Dat is hoogverraad. Of erger, idoïst ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, uiteraard.
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Geen idee, moet het bevragen ( da's eerlijk, niet...)
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laat ik de vraag dan herformuleren: wat vindt uzelf van het idee? Of laten we het wat breder nemen: hoe ziet u de Europese talenpolitiek (en aankomende conflicten) het best evolueren? |
|
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Indien Europa wil overleven, is de vrijwaring van de culturele identiteit essentieel. De talen moeten kunnen blijven ontwikkelen binnen dit grootse geheel. Intussen gebruiken we ook gemeenschappelijke talen, welke veelal deze is van de grootste groepen.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans is het Engels niet de grootste groep hoor. En waarom is dat zo'n evidentie? We zien vandaag hoe de verengelsing langzaamaan opgedrongen wordt.
|
![]() |