Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart (1973) Burgerlijk Ingenieur Milieukunde, Doctor in de Materiaalkunde en momenteel werkzaam als post-doctoraal onderzoeker aan de KULeuven. Tijdens de komende federale verkiezingen staat hij als onfhankelijk kandidaat op de 2e plaats op de Groen!-Senaatslijst. De hoofdbetrachting is om duidelijk te maken dat er een ecologische omslag nodig is.

Discussietools
Oud 8 maart 2007, 09:30   #1
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard Onafhankelijke?

Ik lees net dat u opkomt als onafhankelijk kandidaat. Daarom een simpele vraag : waarom komt u op als onafhankelijke en waarin verschilt uw eigen visie van die van de partijen Groen!, CAP, PvdA en SPa?
IlluSionS667 is offline  
Oud 8 maart 2007, 10:10   #2
Peter Tom Jones

Peter Tom Jones's schermafbeelding

Standaard

Beste,

Ik sta nogal op mijn milieuwetenschappelijk profiel. Ik ben echter een geëngageerd wetenschapper. We kunnen niet langer aan de zijlijn blijven staan. De situatie is te urgent. Daarom ben ik in politiek 'gestapt', evenwel als onafhankelijke. Het siert Groen! dat ze me die mogelijkheid laten, wat wijst op reële openheid.

Voor CAP heb ik tot op zekere hoogte sympathie. Ken er vele mensen van: Van Outrive, Dessers, De Bodt, Van Buynder, etc. Jammer dat hun inititatief een beetje is uitgehold door de dominantie van één bepaalde partner.

Sp.a vind ik uiteraard een belangrijk partij. Als mainstreampartij heeft zij een rol in de herverdeling. Maar, helaas vind ik dat die helemaal niet ver genoeg daarin gaat. En op ecologisch vlak beseffen ze onvoldoende dat de noodzakelijke omslag een gans andere (ecologisch) economie vereist. Zie in die context onze petitetekst in De Tijd over een ander economisch beleid. Reële grenzen aan de groei, andere indicatoren (ISEW, LS, HDI, HNA etc, weg met het BNP-fetisjisme etc.

http://www.b-bytes.be/ptj/index.php?...d=28&Itemid=31

Pvda doet goed werk op het vlak van hun geneeskunde. Wie zal dat ontkennen? Ideologisch heb ik echter zware problemen met hun theoretische én historische achtergrond.

Groen!: de enige partij die mijn verhaal van ecologische economie volop integreert. Ecologische duurzaamheid en solidariteit als twee essentiËle pijlers.

mvg
www.petertomjones.be
Peter Tom Jones is offline  
Oud 8 maart 2007, 10:29   #3
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Tom Jones Bekijk bericht
Het siert Groen! dat ze me die mogelijkheid laten, wat wijst op reële openheid.
Het wijst in de eerste plaats op de nood om intellectuelen bij hun partijrangen te voegen.

Citaat:
Jammer dat hun inititatief een beetje is uitgehold door de dominantie van één bepaalde partner.
De LSP?

Citaat:
Sp.a vind ik uiteraard een belangrijk partij. Als mainstreampartij heeft zij een rol in de herverdeling. Maar, helaas vind ik dat die helemaal niet ver genoeg daarin gaat.
Moet u als anti-globalist (andersglobalist heet dat tegenwoordig, zeker?) niet radicaal tegenstander zijn van een partij die zo openlijk in bed duikt met het neoliberalisme?

Citaat:
Pvda doet goed werk op het vlak van hun geneeskunde. Wie zal dat ontkennen? Ideologisch heb ik echter zware problemen met hun theoretische én historische achtergrond.
Kunt u iets verder ingaan op die ideoligische tegenstellingen?

Citaat:
Groen!: de enige partij die mijn verhaal van ecologische economie volop integreert. Ecologische duurzaamheid en solidariteit als twee essentiËle pijlers.
Op vlak van zowel ecologie als solidariteit scoren ze mijns inziens echter grote onvoldoendes. Op vlak van ecologie doen ze dat vooral door halfslachtige maatregelen te nemen die soms meer negatieve dan positieve gevolgen hebben, alsook door de gewone man op allerhande manieren te pesten met maatregelen die maar weinig milieu-impact hebben. Op vlak van solidariteit doet de dat door intollerantie te prediken naar "politiek incorrecten", door "positieve discriminatie" (discriminatie van heteroseksuele autochtone mannen) te prediken en andere moreel linkse onzin.

Als ik denk aan een groene en solidaire partij, denk ik eerder aan Groen Rechts. Naast ecologisme en solidarisme promoten zijn ook dierenrechten, wat ik totaal mis bij Groen!

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 8 maart 2007 om 10:30.
IlluSionS667 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be