Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2007, 14:54   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard De diefstal van de Lijn

Als je een lijnkaart koop in één van de voorkooppunten dan betaal je 8 € voor 10 ritten dus 0.80 €
Als je aan één van de automaten een ticket koop kost het U 1.20€
Als je op het voertuig zelf je ticket koop kost 1 rit U 1.50€
Daar heb ik het volste begrip voor als ze het zo regelen

Ik heb echter heel veel moeite met het feit als er één van de automaten stuk is waar de reiziger niets kan aan doen dat men dan verplicht word om 0.30€ extra te moeten uitgeven omdat hun automaat stuk is

0.30 € is mss niet veel maar het gaat er mij om het principe,als je iets in je winkel te koop stelt moet het er maar zijn ook hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 maart 2007 om 15:00.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 15:10   #2
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

De website zegt:

Citaat:
Wat als de automaat defect is? Krijg ik dan een vervoerbewijs aan het VVK-tarief op het voertuig?

Als een automaat defect is, kan je bij de chauffeur terecht voor een vervoerbewijs aan het normale tarief. Nadien kun je compensatie krijgen. Je belt daarvoor naar ons infonummer 070 220 200.
Aan interzonaal tarief, natuurlijk.
Oud 27 maart 2007, 15:22   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
De website zegt:

Aan interzonaal tarief, natuurlijk.
Tja gratis NR.070 220 200.
Wie gaat er nu voor 0.30cent 2 € telefoonkosten betalen hé,daar is is de ontrechtvaardigheid van de Lijn
Nee diefstal kan je nooit goedkeuren hoor !!!
Oud 27 maart 2007, 15:23   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Aan mijn vertrekhalte thuis staat geen automaat, wat moet ik dan zeggen? Stap een gazettenhandelaar binnen eh.
Oud 27 maart 2007, 15:27   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Aan mijn vertrekhalte thuis staat geen automaat, wat moet ik dan zeggen? Stap een gazettenhandelaar binnen eh.
Maar Lombas waar belooft wordt dat je een ticket dan kopen aan een automaat moet dat dan maar kunnen ook hé,anders is het bedriegelijke reclame van de lijn
Aan Uw vertrekhalte wordt dit niet belooft omdat daar geen automaat staat

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 maart 2007 om 15:29.
Oud 27 maart 2007, 15:29   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als uw bus daar staat, op de plek waarop je die altijd neemt, op de plek waarop je normaliter een kaartje koopt in de automaat, dan kun je niet zomaar even over en weer lopen naar een verkooppunt dat misschien 2km verder is.
Er zijn trouwens niet eens in alle gemeenten verkooppunten.
Punt is dat ze even makkelijk 1,20 € kunnen rekenen als een automaat defect is. Of dat je tenminste niet hoeft te betalen om je compensatie te krijgen wegens hun geklungel.
Oud 27 maart 2007, 15:30   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar Lombas waar belooft wordt dat je een ticket dan kopen aan een automaat moet dat dan maar kunnen ook hé,anders is het bedriegelijke reclame van de lijn
Aan Uw vertrekhalte wordt dit niet belooft omdat daar geen automaat staat
En aan de vertrekhalte waar een kapotte automaat staat ook niet omdat de automaat kapot is. Ik bedoel, wat verwacht je dan, dat er overal een reparateur naast staat?

Daarom heeft God de krantenwinkel uitgevonden.
Oud 27 maart 2007, 15:31   #8
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

pff je bent per toeval geen 60+'er of allochtoon .. anders had je wel een abo gekregen.
Oud 27 maart 2007, 15:32   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als uw bus daar staat, op de plek waarop je die altijd neemt, op de plek waarop je normaliter een kaartje koopt in de automaat, dan kun je niet zomaar even over en weer lopen naar een verkooppunt dat misschien 2km verder is.
Er zijn trouwens niet eens in alle gemeenten verkooppunten.
Punt is dat ze even makkelijk 1,20 € kunnen rekenen als een automaat defect is. Of dat je tenminste niet hoeft te betalen om je compensatie te krijgen wegens hun geklungel.
Hun geklungel zijnde het zeer normale iets dat sommige dingen kapot gaan of niet goed werken, zoals mijn draadloze internetverbinding?

Dingen gaan kapot, leef er mee. Sta 's ochtends op en denk bij jezelf "Vandaag gaat er iets kapot gaan, ik ben er zeker van, en ik ga er mee het slachtoffer van worden." Als het werkt voor de keizer van het Romeinse Rijk, moet het toch zeker werken voor common citizens.
Oud 27 maart 2007, 15:35   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En aan de vertrekhalte waar een kapotte automaat staat ook niet omdat de automaat kapot is. Ik bedoel, wat verwacht je dan, dat er overal een reparateur naast staat?

Daarom heeft God de krantenwinkel uitgevonden.
Nee,dan zou je op het voertuig de prijs die je anders aan de automaat betaalt moeten aangerekend worden hé,zo simpel is dat (als GB iets in de aanbieding zet en het is er niet meer,wel als er geen beperkte stockvermelding was) dan draaien deze er ook voor op hoor
Oud 27 maart 2007, 15:44   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ok, dan moet ik ook maar zoveel betalen op de bus dus, gezien er geen automaat voorhanden is?
Oud 27 maart 2007, 15:48   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, dan moet ik ook maar zoveel betalen op de bus dus, gezien er geen automaat voorhanden is?
A nee hé Lombas,want bij Uw vertrekhalte maakte de lijn geen reklame met een automaat,dus wat je niet in de aanbieding zet kan je moeilijk leveren hé
Oud 27 maart 2007, 15:48   #13
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun geklungel zijnde het zeer normale iets dat sommige dingen kapot gaan of niet goed werken, zoals mijn draadloze internetverbinding?

Dingen gaan kapot, leef er mee. Sta 's ochtends op en denk bij jezelf "Vandaag gaat er iets kapot gaan, ik ben er zeker van, en ik ga er mee het slachtoffer van worden." Als het werkt voor de keizer van het Romeinse Rijk, moet het toch zeker werken voor common citizens.
Geklungel was inderdaad niet het beste woord. Afzetterij was beter geweest. Er hoeft nergens een reparateur naast een automaat te staan, maar je mag wel een snelle reparatie verwachten. Soms duurt het blijkbaar langer dan een week.
Krantenwinkels zijn trouwens niet altijd open, en ze bevinden zich ook niet altijd pal naast de halte.

Het is niet de reiziger die ervoor moet opdraaien als een ander zijn toestel defect is. Het is enorm makkelijk om reizigers er NIET voor te laten opdraaien, maar de lijn kiest er bewust voor om de reizigers er WEL voor te laten opdraaien. Vanuit uw oogpunt kan ik echter best begrijpen dat je dat niet meer dan logisch vindt en zelfs wenselijk.
Oud 27 maart 2007, 15:52   #14
Anna List
Banneling

Standaard

heel dat systeem is een systeem van mijn voeten. gewoon laten afrekenen op het voertuig aan het normale tarief. op drukke (lees onveilige) lijnen kan er terug een conducteur mee

als er niet een deel extra dienst kan geleverd worden door een overheidsbedrijf, als we echt alleen maar puur economisch verantwoorde dienst krijgen, wel dan kunnen we de lijn(en) volledig privatiseren ook hé ...

voil�* 'at your service'
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 15:58   #15
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

duveltje heeft hier gelijk vindt ik

als de lijn ervoor kiest om hun betalingssysteem ingewikkelder te maken dan mogen ze dat

maar als het dan niet werkt moeten ze er ook maar zelf voor opdraaien

het gemakkelijkste en waar ik voorstander van ben om dit probleem op te lossen is gewoon doen zoals in hasselt en openbaar vervoer gratis maken voor iedereen.

ttz natuurlijk bestaat gratis niet maar men kan bvb de autotaksen verhogen om dit te financieren ( vooral de taksen op luxe en sportwagens )

wie met de auto rijdt belast het milieu en dat mag gerust ontmoedigd worden dmv belastingen

wie met het openbaar vervoer rijdt ontlast het milieu en dat mag gerust aangemoedigd worden dmv gratis openbaar vervoer voor iedereen die er gebruik van wil maken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 maart 2007 om 15:59.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 16:04   #16
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geklungel was inderdaad niet het beste woord. Afzetterij was beter geweest. Er hoeft nergens een reparateur naast een automaat te staan, maar je mag wel een snelle reparatie verwachten. Soms duurt het blijkbaar langer dan een week.
Krantenwinkels zijn trouwens niet altijd open, en ze bevinden zich ook niet altijd pal naast de halte.
Neen, bon, daar heb je een punt.

Citaat:
Het is niet de reiziger die ervoor moet opdraaien als een ander zijn toestel defect is. Het is enorm makkelijk om reizigers er NIET voor te laten opdraaien, maar de lijn kiest er bewust voor om de reizigers er WEL voor te laten opdraaien.
Het is waar dat de reiziger daar niet voor dient op te draaien en dat DeLijn maatregelen zou moeten nemen om mensen dan zonder meerkost te vervoeren. Toch wijs ik er graag op dat, komende van een achterlijk dorpje, ik nog nooit een automaat heb gezien, in de verste verte niet - en zelfs in de stad kom je ze niet altijd tegen. Waarom moeten inwoners van Ranst meer betalen dan iemand die aan een halt met een werkende automaat staat? Eveneens een volgens mij terechte vraag die niet zozeer gericht is tegen diegenen die klagen omdat de automaat niet werkt, maar tegen DeLijn zelf.

Citaat:
Vanuit uw oogpunt kan ik echter best begrijpen dat je dat niet meer dan logisch vindt en zelfs wenselijk.
Dat verwacht toch zelfs geen deftig antwoord, denk ik. Dat mijn beweegredenen dezelfde zijn, maar mijn methodologie verschilt, is niet plezant om aan te nemen natuurlijk. We zouden wel eens een te inhoudelijke in plaats van een emotionele discussie kunnen voeren.
Oud 27 maart 2007, 16:20   #17
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is waar dat de reiziger daar niet voor dient op te draaien en dat DeLijn maatregelen zou moeten nemen om mensen dan zonder meerkost te vervoeren. Toch wijs ik er graag op dat, komende van een achterlijk dorpje, ik nog nooit een automaat heb gezien, in de verste verte niet - en zelfs in de stad kom je ze niet altijd tegen. Waarom moeten inwoners van Ranst meer betalen dan iemand die aan een halt met een werkende automaat staat? Eveneens een volgens mij terechte vraag die niet zozeer gericht is tegen diegenen die klagen omdat de automaat niet werkt, maar tegen DeLijn zelf.
Inwoners uit Ranst moeten niet meer betalen dan een ander. Ze kunnen hun kaarten evenzeer in VVK kopen. Je kunt de VVK-punten op voorhand checken en er je naar instellen. Als je echter weet dat er op een bepaalde plaats een automaat staat, en je bent van plan daar je biljet te kopen, dan is het niet de schuld van de reiziger als dat machien niet werkt. Het is wel de schuld van de reiziger als hij er zomaar vanuit gaat dat er aan elke halte een automaat staat, want de Lijn maakt duidelijk dat dat niet zo is.

Als de Lijn morgen geen kaarten meer beschikbaar stelt in de winkels, dan heb je ook reden tot klagen als men hun fout niet wenst recht te zetten of te zorgen voor compensatie.

Citaat:
Dat verwacht toch zelfs geen deftig antwoord, denk ik. Dat mijn beweegredenen dezelfde zijn, maar mijn methodologie verschilt, is niet plezant om aan te nemen natuurlijk. We zouden wel eens een te inhoudelijke in plaats van een emotionele discussie kunnen voeren.
Het lijkt me geen goed idee om met jou een discussie over emoties te voeren.
Oud 27 maart 2007, 16:22   #18
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

djeezes wat een zeikdraad
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 16:23   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
djeezes wat een zeikdraad
Mss eens wat proberen te volgen hé
Oud 27 maart 2007, 17:10   #20
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mss eens wat proberen te volgen hé
koopt u nen buzzy pas
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be