![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn sekten bij wet verboden in België? Wie kan mij hier eens vertellen aan welke voorwaarden een religieuze groep moet voldoen om als sekte te worden aanzien ?
(nee ik doel niet op moslims, joden of christenen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is volgens mij totaal subjectief en perceptiegebonden - een wetgeving die sektes verbiedt en of omschrijft wat sektes zijn is er bij mijn weten niet
er bestaat een lijst van zg sektes vd staatsveiligheid en ja opus dei staat daar ook op net zoals scientology enz in geval van echte problemen denk ik dat men zich beroept op de wet tegen criminele organisaties, bendevorming enz - dit indien de sekte die juridisch gezien een vereniging is de wet overtreed of daartoe oproept enz volgens mij is ook de spa bvb een gevaarlijke maoistische sekte - net zoals groen - die zijn nog gevaarlijker maar gelukkig minder machtig ook zijn er loges - zoals bvb de loge van t grootoosten - deze staan niet op die lijst vd staatsveiligheid en zijn nochthans veel machtiger en gevaarlijker dan hare krishna hare krishna staat er ook op en doet totaal niks verkeerd ( delen oa gewijd eten uit aan daklozen als zijnde één van hun religuieuze plichten = bakthi yoga ( kan opus dei mi nog iets van leren ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik bedoel heeft niets met politiek te maken kobaf.
Ik bedoel het stelselmatig pluimen van mensen en ze emotioneel afhankelijk maken voor eigen profijt. (gvd, tlijkt wel politiek ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De sektes zijn niet verboden maar ze zijn volgens de politieke klasse schadelijk. Het principe schijnt te zijn: wanneer men een 'erkende eredienst' is geldt men als nuttig en dan pakt de staat geld af van de burgers om het aan die eredienst te geven; wanneer men een 'sektarische organisatie' is dan geldt men als schadelijk en dan pakt de staat geld af van de burgers om de sektarische organisatie te bezwadderen. Men wordt aanzien als een sekte wanneer men door de politieke klasse als een sekte wordt aanzien; men wordt aanzien als een 'eredienst' wanneer men door de politieke klasse als een eredienst wordt aanzien. http://www.iacsso.be/
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2008 om 11:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VWS is idd een soort sekte zonder verdere woorden aan vuil te maken ...
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
in india heeft het woord sekte deze negatieve connotatie bvb helemaal niet in de indische zin kan het vws dus idd een sekte genoemd worden in de zin waarin we het woord hier gebruiken ( een organisatie die stelselmatig mensen plulmt en afhankelijk maakt blablabla ) niet - moest dit wel zo zijn dan kon men het vws immers vervolgen wegens oplichting - wat bij mijn weten nog niet gebeurt is ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2008 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het VWS hier maar buiten, heeft er niets mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen hangen vast met een contract. En heel dat gedoe is mooi in een VZW gegoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
iemand dronken voeren en contract laten tekenen of iemand onder druk zetten om te tekenen of misleiden enz kan allemaal tot nietigheid vh contract leiden en zelfs tot vervolging kan je mss iets concreter zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De draad ging over sektens,wel ik weet zeker dat het VWS een gevaarlijke sekte is waar ik elke ECHTE arme voor MOET waarschuwen
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VWS vraagt nog voor zover ik weet geen honderden, zelfs duizenden euro's aan mensen om lid te mogen zijn. Het VWS dwingt nog altijd geen mensen iets te doen. Dat is bij de groep die ik bedoel wel ietsje anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2008 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2008 om 11:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me dat we ooit tijdens een les van godsdienst in het middelbaar een lijstje hebben gezien met daarop kenmerken waaraan een organisatie moet voldoen om onder de klasse 'sekte' te vallen. Of er op wettelijk vlak ook zo'n lijstje bestaat weet ik niet, maar mocht dat het geval zijn dan zullen de grote sektes daar wel aan weten te ontsnappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik denk dat we hier met twee dingen te doen hebben: vrijheid van godsdienst en de strafwet.
Volgens mij is er nog steeds de vrijheid van vereniging. Als er een groepje mensen op het idee komt om bv bloempotten te aanbidden en daar een religieuze organisatie van maakt, staat hen dat vrij, zolang ze er geen wetten mee overtreden. Zo dacht ik het toch. Natuurlijk kan het zijn dat de staatsveiligheid dan wel eens een kijkje komt nemen bij die sekte, om zeker te zijn, dat je inderdaad niet over de schreef gaat. Men heeft inderdaad de erkende religies, die subsidies trekken, terwijl die bloempotaanbidders, zelf hun zaken moeten financieren. Als ze dat vrijwillig doen met legale middelen, geloof ik niet dat men hen dan iets kan maken. Als men mensen inderdaad gaat bedreigen en manipuleren om geld te doneren of op de knieën te gaan zitten voor een bloempot, dan is men wel verkeerd bezig en kan men wel argumenten vinden om de sekte op te doeken, of als gevaarlijk te bestempelen. Maar an sich zijn sektes niet verboden. De Getuigen van Jehova mogen hier nog steeds hun Wachtorens verkopen en mensen 's ochtends uit hun bed bellen, met hun boodschappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ?
Nee hoor, ik ben aan niets of niemand gebonden. |
![]() |
![]() |