Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2007, 13:58   #1
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard Bombing for friendship

Citaat:
Belgische F-16's vliegen mee in Jordanië

zo 13/05/07 - Vijf Belgische F-16-gevechtsvliegtuigen nemen morgen deel aan een luchtoefening in Jordanië.

Het gaat om een vriendschappelijke wedstrijd tegen Amerikaanse, Turkse en Bahreinse straaljagers. De meeting bestaat uit een wedstrijd bombarderen en vluchten in formatie.

De Jordaanse organisatoren willen met dit initiatief, dat aan zijn tweede editie toe is, ook de relatie tussen Jordanië en de partnerlanden versterken.

Jordanië is een van de zeven landen van de "mediterrane dialoog" die de NAVO heeft gelanceerd met de landen in het brede mediterrane zeegebied.

Volgens het leger heeft de deelname aan de wedstrijd niets te maken met de verkoop van veertien F-16's aan Jordanië. Daar wordt momenteel wel over onderhandeld.
Bron: VRT

Hoe ironisch! Een vriendschappelijke wedstrijdje bombarderen. Wat moeten we ons daar precies bij voorstellen? Degene met de minste collateral damage wint?

En het is natuurlijk vooral "bombing for business" zoals blijkt uit de expliciete vermelding dat de deelname niets te maken heeft met de mogelijke verkoop van F-16's aan Jordanië. De persverantwoordelijke van het leger is dringend toe aan een cursus communicatie...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 13:59   #2
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Hoe ironisch! Een vriendschappelijke wedstrijdje bombarderen. Wat moeten we ons daar precies bij voorstellen? Degene met de minste collateral damage wint?

En het is natuurlijk vooral "bombing for business" zoals blijkt uit de expliciete vermelding dat de deelname niets te maken heeft met de mogelijke verkoop van F-16's aan Jordanië. De persverantwoordelijke van het leger is dringend toe aan een cursus communicatie...

Gewoonweg militaire oefeningen in een competatieve sfeer. Niets verkeerd mee.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:27   #3
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik kan me voorstellen dat ze in Iran jaloers gaan toekijken omdat zij niet uitgenodigd werden voor de gemeenschappelijke oefeningen.
Oud 14 mei 2007, 14:31   #4
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

misschien zou het wel iets kunnen hebben om voortaan oorlogen op deze manier ( voor te spelen ) uit te vechten.

beide partijen moeten dan slechts uit morele overwegingen ( het sparen van eigen burgers ) akkoord gaan de uitslag ook voor geldig te nemen.

ok dit is naief, maar denken dat je met elkaar echt plat te gooien iets bereikt is toch nog veel naiever.

de vertoning die men hier wenst op te voeren is natuurlijk totaal niet met zoiets te vergelijken en is eerder een provocatie aan de rest van de niet westers gezinde arabische wereld
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 mei 2007 om 14:32.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:34   #5
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

als volgende stap zou men dit spel dan zelfs kunnen digitaliseren

wereldleiders kunnen dan via de Playstation hun onderlinge konflicten uitvechten in plaats van er burgers mee lastig te vallen die met dit alles niks te maken hebben

give peace a chance
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:44   #6
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

wereldleiders kunnen dan via de Playstation hun onderlinge konflicten uitvechten in plaats van er burgers mee lastig te vallen die met dit alles niks te maken hebben

give peace a chance
Totdat iemand besluit zich niet neer te leggen bij zijn verlies en weer echt de wapens grijpt.
Oud 14 mei 2007, 15:01   #7
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

give peace a chance
Geweldig voorstel!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 16:20   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pas maar op, ik ben heel straf in die strategiespellekes, in Civilisation win ik bekanst altijd...

Ge zult mij dan als werelddictator moeten dulden, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 16:43   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Als ze nu maar niet vergeten speciale training te geven in de specialiteit van de Belgische F-16: het spontaan naar beneden vallen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be