Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 05:52   #1
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard Europa

Moet "Europa" grondig herbekeken worden of niet?

Het huidige Europa is er een van bedrijven en Eurocraten, iets dat ver van de "gewone" mensen staat en dat het label meedraagt er enkel voor de bedrijven en het grootkapitaal te zijn.

Persoonlijk vind ik Europa een goede zaak, maar is ook veel ruimte voor verbetering.

Wat is jullie visie op "Europa"? Wat is er goed en wat is er slecht?

Goed:
Een forum tussen de landen
Meer economische mogelijkheden (export e.d.)
...

Slecht
Grote verschillen tussen de lonen en daardoor oneerlijke concurrentie
Het dure burocratische apparaat
...
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 06:15   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Onze mening telt niet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 06:22   #3
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Onze mening telt niet.
waarom staat gij zo vroeg op tarzan?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 07:09   #4
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht

Het huidige Europa is er een van bedrijven en Eurocraten, iets dat ver van de "gewone" mensen staat en dat het label meedraagt er enkel voor de bedrijven en het grootkapitaal te zijn.

Persoonlijk vind ik Europa een goede zaak, maar is ook veel ruimte voor verbetering.

Goed:
...

Slecht
...
Discussies omtrent Europa kunnen in het specifieke forum hiervoor.

Daar zijn zat discussies gaande over Europese onderwerpen. Het is een beetje zinloos op dit internationale forum nog eens alles te doubleren.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:07   #5
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht

Goed:
...

Slecht
...
Je weet duidelijk de ballen van EU. Lees er misschien eerst eens over, en dan kan er gepraat worden.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:52   #6
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

De Europese Unie is totaal niet nodig ... het is net als de North AMerican Union en de African Union een volgende stap naar een NWO ... meer een meer beslissingen worden genomen door Europa en minder door de landen zelf. De Europese Comissie is een dictatoriale instelling ... totaal geen verkiezingen voor gehouden ...

De mensen willen de EU niet, dat zie je wel als het Franse en daarna het Nederlandse volk de EU-grondwet volledig verwerpen ... toch zal deze er komen heeft ANgela Merkel laten weten ... we moeten het volk eerst nog wat manipuleren ...
Oud 22 mei 2007, 12:18   #7
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, de reden dat de EU zo verkocht wordt en dat de politici doordoen met de EU, tegen de wil van het volk dat met het referendum zijn stem heeft laten blijken, is dat de politici volledig voor de kar van de krachten die achter de EU zitten gespannen zijn. Als politcus zal je niet te ver geraken als je direct zegt dat je van Europa niets moet weten.

De ondemocratische krachten achter de schermen werken rustig verder aan hun internationalisering, en het volk wordt af en toe gesust en geïndoctrineert in het goede van Europa onder het ware voorwendsel dat internationale samenwerking goed is.

North American Union , NAFTA super highway dat uitgaat van de CFR is hun volgende stokpaardje dat ze bezig met implementeren zijn. Dat het net van de CFR uitkomt is geen toeval wat zij zijn bezield door dezelfde krachten die ook tot de oprichting van de EU geleid hebben.

Laatst gewijzigd door exodus : 22 mei 2007 om 12:19.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 13:22   #8
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
De Europese Unie is totaal niet nodig ... het is net als de North AMerican Union en de African Union een volgende stap naar een NWO ... meer een meer beslissingen worden genomen door Europa en minder door de landen zelf. De Europese Comissie is een dictatoriale instelling ... totaal geen verkiezingen voor gehouden ...

De mensen willen de EU niet, dat zie je wel als het Franse en daarna het Nederlandse volk de EU-grondwet volledig verwerpen ... toch zal deze er komen heeft ANgela Merkel laten weten ... we moeten het volk eerst nog wat manipuleren ...
Ja ja. Legalise cannabis. Smoor je hersenen maar uit je kop. Je bent blijkbaar goed op weg.
Oud 22 mei 2007, 13:36   #9
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Ja ja. Legalise cannabis. Smoor je hersenen maar uit je kop. Je bent blijkbaar goed op weg.
Excuseer?

Ik ben inderdaad recreatief cannabisgerbuiker. Maar hersenen uit je kop roken? Ten eerst heb ik een hoofd, ten tweede is hetgeen je zegt neit mogelijk. Ik heb m'n hersenen nog hoor, anders had ik m'n studies niet zo beëindigd en kan ik nu de job niet doen die ik doe.

Dit is echt wel een zeer lage, onwetende, persoonlijke aanval ... dit zegt meer over jou dan over mij.
Oud 22 mei 2007, 13:45   #10
krizis
Gouverneur

Standaard

t

Laatst gewijzigd door krizis : 22 mei 2007 om 13:50.
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 13:48   #11
krizis
Gouverneur

Standaard

Dycore, je bent blijkbaar totaal niet op de hoogte. Awel, speciaal voor jou een inleiding:

http://www.youtube.com/watch?v=7a9Sy...elated&search=

Op 11 september 1991 gaf de president van de VS, George W. Bush Senior, vader van de huidige president een toespraak waarin hij de New World Order aankondigde ... dit was op de dag juist 10 jaar voor de anslagen van 9/11. Deze informatie is niet eens een fractie van de top van de ijsberg ...

Laatst gewijzigd door krizis : 22 mei 2007 om 13:50.
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:23   #12
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Dycore, je bent blijkbaar totaal niet op de hoogte. Awel, speciaal voor jou een inleiding:

http://www.youtube.com/watch?v=7a9Sy...elated&search=

Op 11 september 1991 gaf de president van de VS, George W. Bush Senior, vader van de huidige president een toespraak waarin hij de New World Order aankondigde ... dit was op de dag juist 10 jaar voor de anslagen van 9/11. Deze informatie is niet eens een fractie van de top van de ijsberg ...
Ja ja complotten alom. Beetje paranoïa geworden van al dat blowen.
Als democratie toch niet bestaat, dan hoeft er ook niet om gejammerd te worden. Checks and balances zijn veel belangrijker dan verkozen mensen. De media controleert het kiesgedrag. De partijen controleren de lijsten en degenen die verkiesbaar gesteld kunnen worden. De regering controleert het parlement.
Geef mij dan maar de EU. Daar raak je niet binnen zonder zware examens af te leggen. Dat is natuurlijk wel anders voor de Commissarissen, maar die zeggen toch enkel wat hun medewerkers voorkauwen. Het Europees Parlement, voert ook een nuttige controle op de Commissie, in tegenstelling tot de controle van nationale parlementen tav de regering.
Compententie ipv stemmen gvd!
Oud 22 mei 2007, 16:37   #13
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Ja ja complotten alom. Beetje paranoïa geworden van al dat blowen.
Als democratie toch niet bestaat, dan hoeft er ook niet om gejammerd te worden. Checks and balances zijn veel belangrijker dan verkozen mensen. De media controleert het kiesgedrag. De partijen controleren de lijsten en degenen die verkiesbaar gesteld kunnen worden. De regering controleert het parlement.
Geef mij dan maar de EU. Daar raak je niet binnen zonder zware examens af te leggen. Dat is natuurlijk wel anders voor de Commissarissen, maar die zeggen toch enkel wat hun medewerkers voorkauwen. Het Europees Parlement, voert ook een nuttige controle op de Commissie, in tegenstelling tot de controle van nationale parlementen tav de regering.
Compententie ipv stemmen gvd!
Ik ben echt niet paranoia hè ... gewoon omdat ik iets geloof wat niet in jouw denkwereldje past val je mij persoonlijk aan? Dat zegt meer over u dan over mij ...
Ik ben zeker in wat ik geloof, jij ook?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be