![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo. Splitsen maar die handel. De Walen winnen erbij, de Vlamingen denken erbij te winnen. Iedereen tevreden, toch?
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is wat ik altijd gezegd heb: BHV is misschien symbolisch belangrijk voor vele Vlamingen, maar in de praktijk verliezen ze erbij.
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() So what, dit toont nog maar eens aan dat je de grond van de zaak, van deze ongrondwettelijkheid niet in ziet ... brute pech
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja en dan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht alleen dat Vlaams Blokkers het hier wel wat moeilijker mee zouden hebben.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn Willy De Waele en Michel Doomst VB'ers?
|
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Neen, maar wel halve NVA-ers.
![]()
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil maar zeggen dat ook deze reactie van Griffin aantoont dat hij van de hele problematiek inderdaad niet echt veel lijkt te snappen.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 14 juni 2007 om 11:44. |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
PS: Ik ken beide burgemeesters persoonlijk en wat ik net zei over de halve NVA-ers is niet gelogen ![]()
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De problematiek lijkt mij duidelijk: overal kiest men in provinciale kieskringen, behalve in Vlaams Brabant. De keuze voor grotere kieskringen is volgens mij een goeie, en ze moet dus overal worden toegepast.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In geval van spitsing "verliest" Vlaanderen geen twee zetels.
Neen, Vlaanderen geeft die zetels dan eindelijk terug aan diegenen die de kiezers verkozen hebben. Zust is zust. Ik wil alleen maar eerlijkheid. Ik zal geen eurocent willen die niet van mij is, en ook geen parlementaire vertegenwoordigers. Eén man, één stem .... slogan van destijds ... Je bent demokraat of je bent het niet. (we zullen ook eens de situatie bekijken van onze europarlementairen ?!!!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De samenvoeging BHV was destijds een "Vlaemsche Eis", juist omwille van die twee zetels. Waren het er toen misschien méér? Weet ik niet meer... Of wordt de splitsing misschien geëist door Vlaamse tregenstanders van die twee Vlaamse verkozenen? ![]() Werden dus al die jaren de democratische rechten van een aantal mensen gewoon genegeerd om anderen een voordeel van twee zetels te bezorgen? Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juni 2007 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Indiend UDF zetels haalt in Vlaams Brabant dan zal dat zijn doordat ze stemmen hebben ontvangen van inwoners van Vlaams Brabant voor kandidaten die gedomicillieerd zijn in Vlaams Brabant ... pure democratie
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Deze week nog in de krant gelezen hoeveel stemmen een gemiddelde Waalse zetel kost en hoeveel stemmen een Vlaamse zetel kost...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik ben het er ook mee eens en men zegt van mij dat ik nen VB-er ben dus...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar jongens. Hier zo geen consensus he. Dit topic moest nu dienen om die 'Vlaams Blokkers' eens op hun nummer te zetten en jullie zitten het hier allemaal eens te zijn. Da's niet eerlijk, he.
|
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() shit jazekers, Jazeker..... oeps....
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nota: Veel VB-ers stemmen op VB uit gewoonte of omdat het stoer staat terwijl het soms verstandiger is verder te kijken dan de neus lang is en op voorhand het resultaat van een stem op het VB te evalueren. Veel bezoekers op dit forum zijn gegrond Vlaams nationalistisch en spijtig genoeg, buiten de drukkingsgroep die ze vormen, kan het VB geen enkele stap zetten die leidt naar meer Vlaams in Vlaanderen. Er zijn echter wel een aantal alternatieven voor handen die druk kunnen zetten en een poot aan de tafel hebben.