Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 12:12   #1
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard Filip Dewinter over Wilders' uitspraken

Nederland 2
Netwerk
Woensdag 08 augustus 2007
20:25 - 20:50

Filip Dewinter becommentarieert de uitspraken van Geert Wilders die de Koran wil laten verbieden en het gebruik ervan in huiselijke kring en in de moskee strafbaar wil laten stellen.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 12:16   #2
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Allez, ze gaan in Nederland weer eens een "echte" Vlaamsnationalist te zien krijgen.
Oud 8 augustus 2007, 12:43   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is Dewinter niet voor een verbod op de koran en zal hij die kans gebruiken om zich gematigd en "verdraagzaam" op te stellen ten opzichte van een figuur als Wilders (voor wie het Vlaams Belang dacht ik een extreem-rechtse organisatie is waar ie niets mee te maken wil hebben.)
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 12:50   #4
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Volgens mij is Dewinter niet voor een verbod op de koran en zal hij die kans gebruiken om zich gematigd en "verdraagzaam" op te stellen ten opzichte van een figuur als Wilders (voor wie het Vlaams Belang dacht ik een extreem-rechtse organisatie is waar ie niets mee te maken wil hebben.)
Zullen zien. Het interview is opgenomen in het vakantieoord van FDW. Op mijn blog meld ik ook dat het verbieden van boeken niet ons standpunt is.
Oud 8 augustus 2007, 12:58   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Zullen zien. Het interview is opgenomen in het vakantieoord van FDW. Op mijn blog meld ik ook dat het verbieden van boeken niet ons standpunt is.

Het voordeel van figuren als Wilders dat de standpunten van Vlaams Belang op die manier gematigd overkomen daar waar anderen het vuile werk opknappen.De Nederlandse rode staatszender doet wel erg veel moeite om de mening van Dewinter in deze te weten. Misschien om Wilders standpunten wat in een breder kader te plaatsen. Wilders is een maand of twee quasi niet in de media geweest en de man vond dit wellicht wat te lang.
Oud 8 augustus 2007, 13:07   #6
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het voordeel van figuren als Wilders dat de standpunten van Vlaams Belang op die manier gematigd overkomen daar waar anderen het vuile werk opknappen.De Nederlandse rode staatszender doet wel erg veel moeite om de mening van Dewinter in deze te weten. Misschien om Wilders standpunten wat in een breder kader te plaatsen. Wilders is een maand of twee quasi niet in de media geweest en de man vond dit wellicht wat te lang.
Hoe gaat dat in de politiek...
Oud 8 augustus 2007, 13:28   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Hoe gaat dat in de politiek...

Tja weet ik veel. Ik ben geen politieker.
Oud 8 augustus 2007, 13:37   #8
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Deze topic hoort imo thuis in 'Maatschappelijke discussies' of zelfs 'koetjes en kalfjes' maar niet in 'politiek internationaal'.

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 augustus 2007 om 13:37.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:39   #9
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Allez, ze gaan in Nederland weer eens een "echte" Vlaamsnationalist te zien krijgen.
Ze kunnen Wilders beter bij de VRT uitnodigen met deWinter en NVA politici af en toe naar Nederland laten komen om hun commentaar te geven op de regeringsvorming.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:41   #10
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Ze kunnen Wilders beter bij de VRT uitnodigen met deWinter en NVA politici af en toe naar Nederland laten komen om hun commentaar te geven op de regeringsvorming.
Inderdaad, anders blijft de pers in Nl meewerken aan het beeld dat separatisme=racisme.
Misschien moet de V-SB ook es op Nl komen?
Oud 8 augustus 2007, 13:41   #11
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Deze topic hoort imo thuis in 'Maatschappelijke discussies' of zelfs 'koetjes en kalfjes' maar niet in 'politiek internationaal'.
De vraag is of standpunten van extreem rechtse partijen tegen over moslims in onze samenleving een Europees verschijnsel is, of een koetje en kalfje van Nederland.
Oud 8 augustus 2007, 13:47   #12
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, anders blijft de pers in Nl meewerken aan het beeld dat separatisme=racisme.
Het probleem van de Nl media is dat ze vooral gericht zijn op sensatie en zolang de V-SB een geruisloze interne zaak van Belgie blijft ,hoor of zie je ze hier niet.
Daarom zou het vastlopen van de regeringsvorming met een paar incidenten met veel lawaai ,Nederlandse/Europeese media wakker schudden.
Oud 8 augustus 2007, 14:14   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Komt die discussie ook ergens online te staan?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 14:15   #14
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals die Hirsi Ali zei het VB te extreem te vinden. En dat voor iemand die die profeet vergeleek met een pedofiel
Oud 8 augustus 2007, 14:19   #15
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Komt die discussie ook ergens online te staan?
http://www.uitzendinggemist.nl/
Oud 8 augustus 2007, 14:21   #16
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Thx. Ik zal in dit topic wss wel lezen of het de moeite was
Oud 8 augustus 2007, 14:32   #17
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moeten ze Madame Milleket maar eens interviewen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 15:36   #18
Banneling

Standaard

PvdA-politicus doet aangifte tegen Wilders

woensdag 8 augustus 2007 14:03
Advocaat en PvdA-politicus in Lelystad Els Lucas heeft aangifte gedaan tegen PVV-leider Geert Wilders vanwege diens ingezonden brief in de Volkskrant.

Wilders: Aangifte wegens haatzaaien is 'diep triest'
In de brief vergelijkt Wilders de koran met Hitlers Mein Kampf. Volgens het Kamerlid is de islamitische heilige schrift een fascistisch boek dat oproept tot geweld tegen niet-gelovigen, en dat net als 'nazi-bijbel' Mein Kampf verboden moet worden.
Te ver
'Dat vind ik heel erg ver gaan,' zegt Els Lucas, voormalig kandidaat-raadslid voor de PvdA in Lelystad en fractievoorzitter van die partij in Dronten. 'Het geeft ook geen pas dat een parlementariër zich op deze manier uitlaat.' Volgens haar zet Wilders met zijn uitspraken over de koran zelf aan tot haat tussen bevolkingsgroepen.
Maar Lucas maakt bezwaar tegen meer elementen in de brief van Wilders. Zo bepleit de PVV-leider ook een immigratiestop voor islamitische mensen. Dat druist volgens de advocaat in tegen de Vreemdelingenwet.
Het Openbaar Ministerie heeft de aangifte, die Lucas op persoonlijke titel deed, bevestigd.
Idioot
In een reactie tegen ANP noemt Wilders de aangifte 'heel triest'. 'Ik wil niet aanzetten tot haat; ik wil dat de koran wordt verboden. Dat is een politieke mening. Ik zit in de Tweede Kamer om die te uiten.'
Andere partijen in de Tweede Kamer hebben afwijzend gereageerd op Wilders' uitlatingen. 'Goedkoop gelul in de ruimte,' vindt VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra. De suggestie de koran te verbieden noemt hij 'idioot en drie bruggen te ver'.
SGP-Kamerlid Kees van der Staaij benadrukt dat Wilders zijn uitspraken mag doen, maar dat een verbod op een heilig boek niet aan de orde is, en bovendien niet past in de Europese traditie.
Schadelijk
Minister Ella Vogelaar (PvdA) voor Integratie noemt de oproep van Wilders 'schadelijk voor de verhoudingen binnen de Nederlandse samenleving, doordat ze één bevolkingsgroep in een kwaad daglicht stelt en de kloof tussen moslims en niet-moslims zou kunnen vergroten'. In een reactie tegen ANP zegt Vogelaar dat het 'volstrekt duidelijk moet zijn dat het verbieden van de koran in Nederland voor het kabinet niet aan de orde is en dat in de toekomst ook niet zal zijn.'
Lees het Elsevier-commentaar Koranverbod: Gekke Geert heeft wel een punt
Door Bas Benneker

PVDA'ers weer. Dezelfde soort als diegenen die in België allerhande fratsen en truken uithalen om illegalen in het land te houden.
Zo te zien hebben die PVDA'ers een boontje voor criminaliteit. Wilders zou hen beter wat moord- en geweldverzen uit de koran onder de neus duwen en hen vragen hoe 'schadelijk die zijn voor de verhoudingen met de Nederlandse samenleving'.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 17:17   #19
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Wie, o wie spint er garen bij al deze aandacht?
Oud 8 augustus 2007, 17:21   #20
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist en vrouwen met een hoofddoek zet Dewinter op een vliegtuig naar moslimland. Dat was hij toch van plan nog niet zo lang geleden.

Laatst gewijzigd door system : 8 augustus 2007 om 17:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be