![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn de huidige "belgen" verwant aan de Belgae? | |||
Nee, natuurlijk niet. Wij stammen af van de Germanen, zoals iedereen weet. |
![]() ![]() ![]() |
59 | 76,62% |
Ja, natuurlijk. België heeft een duizenden jaren lange geschiedenis, beginnende met onze voorouders, de Belgae. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,19% |
Weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 18,18% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eerlijk gezegd ben ik die onzin beu aan het worden. Het is hier al meermaals aangetoond dat de huidige "belgen" niet verwant zijn aan de Kelten die hier tweeduizend jaar geleden leefden.
Toch zijn er blijkbaar nog mensen die belgië een bestaansreden willen geven door deze leugen als de Grote Waarheid te propageren. M.b.v een peiling kunnen we nagaan wie in dit sprookje gelooft.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Volgens de beste wetenschappelijke onderzoeken waren de oude Belgae Keltisch. Terwijl de "Vlamingen" Germaanse roots hebben. Ik kies dus voor optie1
Anderzijds vind ik dat geen goeie reden voor een splitsing Een goed democratisch-wettelijk kader is het belangrijkste element voor een goed-functionerende staat. Het afkomst-argument is achterhaald.
![]() |
#3 |
|
![]() Het taalimperialisme, de transfers, de maffia-dictatuur van de PS, de verfransingspolitiek, het feit dat Walen en Vlamingen twee volledig verschillende volkeren zijn; redenen te over.
Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 augustus 2006 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor mij is dat dus geen argument om België te splitsen. Bovendien ben ik er in de verste verte niet van overtuigd dat een onafhankelijk Vlaanderen beter bestuurd zal worden.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De Belgae waren overrijnse Kelto-Germanen met een Keltische cultuur. Zij behoorden tot het noordse ras.
Onze bevolking was echter al in de IVe eeuw na christus Frankisch van bloed door de grote volksbewegingen van die tijd. De afstammelingen van de Belgae moeten eerder in Brittannië en Turkije gezocht worden ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() ??
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Idd in Turkije.
De Galaten.... keltische stam. cfr Galatasaray, verwijst er nog naar |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() En die zijn afstammelingen van de Belgae?
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Verwant aan de Belgae
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Galatae is in feite een oosterse verbastering van celtae die uit Germanië gekomen waren (dus eig. de Belgae) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ahja, dat kan ik dan wel geloven.
![]() |
#13 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() MasterYoda en Patriot!, neem in Godsnaam eens een deftig geschiedenisboek vast!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit moet je louter geschiedkundig bekijken en dan kan je niet anders dan vaststellen dat je afstamt van Germanen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Larie en apekool, beide verhaaltjes.
De Belgen stammen af van de Kelten, die vervolgens huwden en kinderen kregen met Romeinen, waarna deze Gallo-Romeinse samenleving zich vermengde met de Germaanse invallers. We stammen uiteraard af van de drie (en waarschijnlijk hier en daar nog een heleboel kleinere buitenlandse invloeden). Wie beweert dat de Belgen van één enkel volk, zij het de Belgae of de Germanen, lineair afstamt, kent bijzonder weinig van geschiedenis of is te kwader trouw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |