![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() De onafhankelijke inventaris van de Amerikaanse weerstations, waarvan de voortgang te volgen is op www.surfacestations.org , blijft voor verrassingen zorgen.
Hier het weerstation in Detroit Lakes: http://gallery.surfacestations.org/m...2_itemId=15451 De uitlaat van een airconditioning-installatie bevindt zich op een kleine twee meter van de termometer. Hier is de grafiek met de meetresultaten van dit station: http://gallery.surfacestations.org/m...2_itemId=15493 De termometer kwam op zijn huidige plaats terecht in 1999, maar dat had u reeds geraden. Derwijze komt een 'wetenschappelijke consensus' tot stand: http://www.brusselsjournal.com/node/2263
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil wel eens de reactie van een wetenschapper horen op die feiten van die weerstations en hun omgeving ten opzichte van de thermometer....
In een wereld waar ze naar mars kunnen vliegen ga je me toch niet zeggen dat ze zoiets niet zien. ![]() edit: ik was het natuurlijk vergeten de nwo éh...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 27 juli 2007 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met als dreigend gevolg (moest het, godbewaar me , mainstream zijn) een haast criminele onverantwoordelijkheid. DE klimaatwissel staat vast. De manmade klimaatwissel wordt alleen nog door achterhoede-discuteurs betwist en door een aantal extrieke fringe-geleerden. Wees blij dat de klimaatwissel manmade is. Dan valt er veel meer tegen te doen. Wat ik hier doe, is dus een act of LOVE: Lamentabel Obscurantisme Verhulst Exposed.... Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2007 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Denk je dat? Ik denk dat er dan juist niets meer tegen te doen valt.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal me tot het onderstaande beperken. De klimaatwissel zal in de eerste plaats betaald worden, door diegenen, die de uitstoot niet veroorzaakt hebben, noch historisch noch persoonlijk: de armen en de armste landen. De rijken krijgen uitstel. Maar uitstel is geen afstel. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2007 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Dit moet wel de zieligste poging zijn om de consenus rond de menselijke invloed op de climate change te ontkrachten. De meeste negationisten erkennen ondertussen tenminste de opwarming (dat niet erkennen is dan ook ronduit belachelijk)... maar daar ben jij zelfs nog niet geraakt blijkbaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En als de klimaatwissel echt zo erg is als ze wordt voorgesteld in sommige scenario's, valt er geen prijs meer op te plakken die nog betaalbaar is voor eender wie.
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Global warming doet overal ter wereld aan hoog tempo de gletsjers wegsmelten:
http://meteo.lcd.lu/globalwarming/Wi...hinnetal-1.pdf
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als je liever in de zetel zit en niets doet, ook goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat de tekst waarnaar verwezen wordt helemaal niet gaat over het ontkennen van menselijke invloeden op jet klimaat, maar de wetenschappelijke methodes aan de kaak stelt waarop die invloed momenteel vastgesteld wordt.
Ik geef de auteur dan ook gelijk. Een wetenschappelijke consensus mag altijd bekritiseerd worden, zeker op dit forum. Zeker wanneer men tussen bepaalde vormen van wetenschap en de politiek bruggen wil slaan. Om politieke maatregelen een zeer begeerd wetenschappelijk etiket 'sincérité certifiée' te geven. Ik geef iedereen die daartegen waarschuwt groot gelijk. Maar ik weet dat iemand die van dogma's aaneenhangt, liever direct 'negationist' roept, en daarmee de correctheid van deze stelling ongewild (of onbewust) in de verf zet ![]()
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wel, vertel me eens, wat doe ik allemaal en wat moet ik daaraan veranderen? Ik sla nooit goede raad in de wind.
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar hamer nog wat meer op de collectieve schuld van de mens. Mij kan het niet schelen dat je me de schuld geeft van het desondanks afnemen van het indvidueel schuldbesef.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 27 juli 2007 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik al zeker 1 ding niet gedaan om het milieu te helpen. Naar Live Earth gaan.
Da's toch al iets hé.
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Kritiek op een wetenschappelijke consensus mag zeker en vast. Maar dan graag gefundeerde kritiek. Een fotootje van één weerstation om te suggereren dat de metingen niet kloppen (en daarmee dus suggereert dat zelfs het bestaan van die opwarming onzeker is), noem ik geen gefundeerde kritiek. Net zo min als een wetenschappelijk artikel waarin de groei van 2 gletsjers wordt aangetoond. Door zo'n dingen te posten, wordt dezelfde fout begaan als elke warme dag vroeg of laat in het jaar als een bewijs voor de opwarming van de aarde te zien. Het staat bovendien buiten kijf dat de climate change wordt misbruikt door een aantal mensen om er een andere agenda door te drukken (niet in het minst de kernlobby ![]() Laatst gewijzigd door Edina : 27 juli 2007 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's zoals meetpunten voor fijn stof aan een spoorwegovergang.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |