Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 19:22   #1
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard respect voor het nederlandstalige lied

Ik ben een grote fan van nederlandstalige muziek, maar toch kan men daar moeilijk voor uitkomen. Op TV bestaan er maar weinig programma's voor nederlandstalige muziek, vroeger had men nog tien om te zien. Dit programma is tot mij spijt ook helemaal aan het verengelsen. het totpunt is dat minister bert anciaux liever geld in een eemalig eurosongfestival dan bv het anz te steunen. Het verschil met bv duitsland waar men wekelijks slagherfestival's organiseren daar is men trots op hun taal. Als je hier dat hier zegt dat je graag naar nederlandstalige muziek dan wordt je uitgelachen. Ik heb niets tegen anderstalige muziek (waar ik ook soms naar luister). Maar moet ook respect opbrengen voor het nederlandstalige lied want dat is nog altijd een deel van onze nederlandse en vlaamse cultuur. Spijtig dat daar zo'n weinig respect voor is.
Oud 4 september 2007, 20:33   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tsja, we zingen tegenwoordig liever "heppie beurddeei" dan het zoveel autentiekere "lang zal ie leven ..."

Niet veel tegen te beginnen, vermoed ik.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:47   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik ben een grote fan van nederlandstalige muziek, maar toch kan men daar moeilijk voor uitkomen. Op TV bestaan er maar weinig programma's voor nederlandstalige muziek, vroeger had men nog tien om te zien. Dit programma is tot mij spijt ook helemaal aan het verengelsen. het totpunt is dat minister bert anciaux liever geld in een eemalig eurosongfestival dan bv het anz te steunen. Het verschil met bv duitsland waar men wekelijks slagherfestival's organiseren daar is men trots op hun taal. Als je hier dat hier zegt dat je graag naar nederlandstalige muziek ? dan wordt je uitgelachen. Ik heb niets tegen anderstalige muziek (waar ik ook soms naar luister). Maar moet ook respect opbrengen voor het nederlandstalige lied want dat is nog altijd een deel van onze nederlandse en vlaamse cultuur. Spijtig dat daar zo'n weinig respect voor is.
Wat mij altijd verbaast, is dat degenen die hier voor het behoud van de Nederlandse taal menen te moeten komen pleiten, dat in zulk schabouwelijk Nederlands doen. Iedereen kan al eens een schrijffoutje maken, maar dit is toch werkelijk om te huilen? Krijgt onze jeugd dan geen degelijk taalonderricht meer op school?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:53   #4
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat mij altijd verbaast, is dat degenen die hier voor het behoud van de Nederlandse taal menen te moeten komen pleiten, dat in zulk schabouwelijk Nederlands doen. Iedereen kan al eens een schrijffoutje maken, maar dit is toch werkelijk om te huilen? Krijgt onze jeugd dan geen degelijk taalonderricht meer op school?
Pff, een paar stomme hoofdletters en een paar vermoeidheden... Nie zagen eh! We praten schrijven tenminste zeer goed leesbaar nederlands, iets wat je niet van alle op vlaams grondgebied wonende personen kan zeggen.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:59   #5
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
touché

Oja, en Nederlandstalige muziek is helemaal geen genre.
Oud 4 september 2007, 21:13   #6
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

nederlandstalig of chinees of engels

geen voorkeursbehandeling

enkel de beste muziek komt aan bod

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be