Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 18:27   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard zowel links als rechts slaat er totaal naast

De rechtsen zijn geneigd om de zwakkeren altijd ongelijk te geven en dit louter omdat ze zwak zijn.
Want ze vinden zwak zijn over t algemeen maar verdacht. En er moet tenslotte wel iets zijn dat die persoon zichzelf heeft aangedaan waardoor ie zwak is geworden.

De linksen zijn dan weer geneigd om de zwakkeren altijd gelijk te geven en dit ook louter omdat ze zwak zijn.
Want deze vinden sterk zijn over t algemeen dan weer maar verdacht. En er moet tenslotte toch iets zijn dat die persoon anderen heeft aangedaan waardoor ie sterk is geworden.

Het spreekt vanzelf dat zowel het rechtse cultureel fascisme als het linkse cultureel marxisme verwerpelijk is.

Mensen moeten geen gelijk of ongelijk krijgen louter omdat ze zwak zijn noch louter omdat ze sterk zijn doch louter omdat ze nu eenmaal gelijk of ongelijk hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 20:09   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
De rechtsen zijn geneigd om de zwakkeren altijd ongelijk te geven en dit louter omdat ze zwak zijn.
Want ze vinden zwak zijn over t algemeen maar verdacht. En er moet tenslotte wel iets zijn dat die persoon zichzelf heeft aangedaan waardoor ie zwak is geworden.

De linksen zijn dan weer geneigd om de zwakkeren altijd gelijk te geven en dit ook louter omdat ze zwak zijn.
Want deze vinden sterk zijn over t algemeen dan weer maar verdacht. En er moet tenslotte toch iets zijn dat die persoon anderen heeft aangedaan waardoor ie sterk is geworden.

Het spreekt vanzelf dat zowel het rechtse cultureel fascisme als het linkse cultureel marxisme verwerpelijk is.

Mensen moeten geen gelijk of ongelijk krijgen louter omdat ze zwak zijn noch louter omdat ze sterk zijn doch louter omdat ze nu eenmaal gelijk of ongelijk hebben.
Links en rechts zijn wel hele vage begrippen om je standpunten op te baseren. Ik sta inzake armoedebestrijding e.d. achter het liberalisme. Als de maatschappij werkelijk zoveel geeft om de zwakkeren (en dus geneigd is links te stemmen), is het veel beter als de mensen het onderling te regelen, want dat zorgt voor keuzevrijheid en minder administratie en alles wat daarbij komt kijken. Dus, als je uitgaat van een maatschappij die solidair is, hoef je niet via de staat iets te regelen.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 12 september 2007 om 20:12.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 20:10   #3
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Dat is niet waar...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 20:28   #4
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat is niet waar...
ik weet wel wat je bedoelt maar er is dan weer zoiets als sociaal rechts en neoliberaal rechts he. En ik had al begrepen dat jij bij de sociaal rechtsen behoort. dus dat zijn dan eigenlijk rechtsen die alle zwakkeren ook verdacht vinden behalve dan het eigen zwakke volk

jullie vinden bovendien toch ook alle andere volkeren zwak en inferieur en gebruiken ook hun zwakheid als argument om hun onderdrukking ideologische te legitimeren ?

correct me if i am wrong
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 20:42   #5
guerin
Minister

Standaard

[quote=King of beggars and fleas;2922951]
Citaat:
Het neo-liberaal project is een jacht op werklozen begon om ze te activeren omdat die liberalen vinden dat de zwakken niet voor hun eigen kunnen opkomen binnen het contekst van arbeid en kapitaal.
Activeren is in één richting duwen om van die armen goede werkezels te maken.
Het utra-rechts project is een militarisering van het voetvolk.
Citaat:
De sociaal-democraten hebben dezelfde visie als de neo-liberalen
de marxiens willen dat de armen graag naar hun werk gaan.
De anarchisten willen het volk emanciperen van het juk van de verplichte arbeid.

Citaat:
Het spreekt vanzelf dat zowel het rechtse cultureel fascisme als het linkse cultureel marxisme verwerpelijk is. Mensen moeten geen gelijk of ongelijk krijgen louter omdat ze zwak zijn noch louter omdat ze sterk zijn doch louter omdat ze nu eenmaal gelijk of ongelijk hebben.
Niet alles is te verklaren door het zwart-wit denken.
Oud 12 september 2007, 23:14   #6
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Links en rechts zijn wel hele vage begrippen om je standpunten op te baseren. Ik sta inzake armoedebestrijding e.d. achter het liberalisme. Als de maatschappij werkelijk zoveel geeft om de zwakkeren (en dus geneigd is links te stemmen), is het veel beter als de mensen het onderling te regelen, want dat zorgt voor keuzevrijheid en minder administratie en alles wat daarbij komt kijken. Dus, als je uitgaat van een maatschappij die solidair is, hoef je niet via de staat iets te regelen.
Bekende liberalen: Maggie Thatcher, Bush, Sarkozy...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 23:38   #7
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Bekende liberalen: Maggie Thatcher, Bush, Sarkozy...
Oké.
Voor alles is een eerste keer:

Ik weet niet wie u dat heeft wijsgemaakt, maar serieus, gebruik hem nooit of te nooit meer als bron.
Ook over het liberale gehalte van Thatcher en Sarkozy wil ik het wel eens hebben, maar serieus. Bush een liberaal noemen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 september 2007 om 23:38.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 11:03   #8
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
jullie vinden bovendien toch ook alle andere volkeren zwak en inferieur en gebruiken ook hun zwakheid als argument om hun onderdrukking ideologische te legitimeren ?
Volkeren zijn gelijkwaardig, maar behoren op hun eigen grondgebied te blijven. Als volksnationalist verwerp ik elke vorm van kolonialisme, of het nu militair, economisch, cultureel of wat dan ook is.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:17   #9
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Volkeren zijn gelijkwaardig, maar behoren op hun eigen grondgebied te blijven. Als volksnationalist verwerp ik elke vorm van kolonialisme, of het nu militair, economisch, cultureel of wat dan ook is.
Ik verwerp dat niet. Bij gebrek aan beter kan een ander bestuur (uitheems dus) voor een beter leven van de inwoners zorgen. Kijk naar Suriname: Die wilden überhaupt niet eens onafhankelijk worden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be