Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2007, 09:12   #1
Natxo
Vreemdeling

Natxo's schermafbeelding

Standaard Spanje doet er alles aan om aanslagen uit te lokken

Madrid doet er alles aan
om aanslagen uit te lokken!

Vandaag, 5 oktober 2007, komen Eurovolksvertegenwoordiger voor Sinn Fein, Barbre De Brun, en lid van de partij, Pat Rice, op bezoek bij Arnaldo Otegi die opgesloten zit in de gevangenis van Martutene. Zij zouden vergezeld worden door Pernando Barrena en Rufi Etxebarria.

Voor deze laatste twee zal dat onmogelijk zijn, want ze werden gistermiddag, 4 oktober 2007, gearresteerd op een vergadering van het voltallige partijbestuur van Batasuna te Segura (Gipuzkoa).

Meteen werd het voltallige bestuur van de partij (22 personen) gearresteerd. Onder hen: Joseba Permach (zie foto: Permach in politiewagen), Juan Joxe Petrikorena, Rufi Etxeberria, Juan Kruz Aldasoro, Ibon Arbulu, Patxi Urrutia, Jon Garai, Marije Fullaondo, Imanol Iparragirre, Anjel Mari Elkano en Jean-Claude Aguerre.

Dit is ongehoord en een regelrechte provocatie. Madrid doet er alles aan om aanslagen uit te lokken!

Arnaldo Otegi zit al in de cel sinds juni 2007, en Joseba Álvarez en de vertegenwoordigster van de amnestiebeweging, Oihana Agirre, werden al op 2 oktober 2007 gearresteerd.

Intussen is Spanje van naam veranderd: España wordt Birmaña

http://blog.seniorennet.be/euskalherria/
Natxo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 11:46   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Madrid doet er alles aan om aanslagen uit te lokken!

'Ze provoceren, dus mogen we aanslagen plegen.'
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 11:49   #3
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Wie beweert dat?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 11:56   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tussen de regels door lezen: part 1.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 5 oktober 2007, 11:59   #5
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik snap uw redenering maar ze klopt niet
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 11:59   #6
StevenNr1

Standaard

O ja, schandalig van de Spaanse overheid trouwens.
Oud 5 oktober 2007, 12:00   #7
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik verwacht ook niet dat er intelligente mensen zijn die die redenering oprecht maken.
Oud 5 oktober 2007, 12:02   #8
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Ik verwacht ook niet dat er intelligente mensen zijn die die redenering oprecht maken.
Euh?
Oud 5 oktober 2007, 12:08   #9
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tussen de regels door lezen: part 1.
Mensen dingen in de mond leggen die ze helemaal niet bedoelen, part 1.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 12:44   #10
Natxo
Vreemdeling

Natxo's schermafbeelding

Standaard Spanje doet er alles aan om aanslagen uit te lokken

Citaat:

Beste Adrien, blijkbaar uit "A",

Ik kijk er niet meer van op dat mij bepaalde uitspraken in de mond gelegd worden. In plaats van de voltallige top van Batasuna te arresteren, zou Madrid er beter werk van maken om de dialoog terug op gang te brengen, als ze vooralsnog vrede willen, want het ziet er naar uit dat stemmenwinst in het vooruitzicht van de verkiezingen van maart 2008 alle proiriteit krijgen (een dode meer of minder is blijkbaar bijzaak). Ik denk er zo niet over: 1 dode is er 1 teveel, en alle aanslagen moeten veroordeeld worden.) Als de repressie in Mianmar aangeklaagd wordt, waarom mag de repressie in
España (Birmaña) niet aangeklaagd worden. Selectieve verontwaardiging?
Oud 5 oktober 2007, 13:19   #11
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Natxo Bekijk bericht
Beste Adrien, blijkbaar uit "A",

Ik kijk er niet meer van op dat mij bepaalde uitspraken in de mond gelegd worden. In plaats van de voltallige top van Batasuna te arresteren, zou Madrid er beter werk van maken om de dialoog terug op gang te brengen, als ze vooralsnog vrede willen, want het ziet er naar uit dat stemmenwinst in het vooruitzicht van de verkiezingen van maart 2008 alle proiriteit krijgen (een dode meer of minder is blijkbaar bijzaak). Ik denk er zo niet over: 1 dode is er 1 teveel, en alle aanslagen moeten veroordeeld worden.) Als de repressie in Mianmar aangeklaagd wordt, waarom mag de repressie in
España (Birmaña) niet aangeklaagd worden. Selectieve verontwaardiging?
De vraag stellen is ze in dit geval beantwoorden.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 15:55   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

uiteraard is dat een rampzalige "gevolgtrekking",die terroristen graag doen,ik vrees ook het ergste

Het "conflict" in Baskenland was eenvoudigweg aan het uitwaaien(bomaanslag/slachtofferstatistieken bewezen dat)

Verwijzen we even naar de houding van de Britten,die altijd BEWEZEN terroristen te vuur en te zwaard nagejaagd hebben,maar die de laatste 15 jaar mensen die "er mee te maken hadden",maar die eerlijk leken in hun streven er komaf mee te maken ,als gesprekspartners hebben aanvaard (Sinn fein-->ira en UDP-->milities)

De oogst is binnen in Noord-Ierland,Spanje zal niet oogsten op de huidge manier!

Laatst gewijzigd door kelt : 5 oktober 2007 om 15:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 14:04   #13
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Natxo Bekijk bericht
Madrid doet er alles aan

om aanslagen uit te lokken!

Vandaag, 5 oktober 2007, komen Eurovolksvertegenwoordiger voor Sinn Fein, Barbre De Brun, en lid van de partij, Pat Rice, op bezoek bij Arnaldo Otegi die opgesloten zit in de gevangenis van Martutene. Zij zouden vergezeld worden door Pernando Barrena en Rufi Etxebarria.

Voor deze laatste twee zal dat onmogelijk zijn, want ze werden gistermiddag, 4 oktober 2007, gearresteerd op een vergadering van het voltallige partijbestuur van Batasuna te Segura (Gipuzkoa).

Meteen werd het voltallige bestuur van de partij (22 personen) gearresteerd. Onder hen: Joseba Permach (zie foto: Permach in politiewagen), Juan Joxe Petrikorena, Rufi Etxeberria, Juan Kruz Aldasoro, Ibon Arbulu, Patxi Urrutia, Jon Garai, Marije Fullaondo, Imanol Iparragirre, Anjel Mari Elkano en Jean-Claude Aguerre.

Dit is ongehoord en een regelrechte provocatie. Madrid doet er alles aan om aanslagen uit te lokken!

Arnaldo Otegi zit al in de cel sinds juni 2007, en Joseba Álvarez en de vertegenwoordigster van de amnestiebeweging, Oihana Agirre, werden al op 2 oktober 2007 gearresteerd.

Intussen is Spanje van naam veranderd: España wordt Birmaña

http://blog.seniorennet.be/euskalherria/

SF en Batasuna zijn gewoon politieke groeperingen die terroristen steunen en dit altijd zullen blijven doen. Waarom zou er met zulke groepen gepraat moeten worden? Baskenland zal altijd deel uit blijven maken van Spanje zoals Ulster integraal een provincie zal blijven van het Verenigd Koninkrijk. Leer er best mee leven of anders maak je je beter van kant...

Laatst gewijzigd door Sinistra : 6 oktober 2007 om 14:05.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 16:26   #14
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
SF en Batasuna zijn gewoon politieke groeperingen die terroristen steunen en dit altijd zullen blijven doen. Waarom zou er met zulke groepen gepraat moeten worden? Baskenland zal altijd deel uit blijven maken van Spanje zoals Ulster integraal een provincie zal blijven van het Verenigd Koninkrijk. Leer er best mee leven of anders maak je je beter van kant...
Kun je mij nu eens uitleggen waarom "Ulster" een provincie is van de UK?
Neem eerst een atlas, kijk, geografisch eens en stel dan vast dat het 2 eilanden zijn....en leg me dan eens uit waarom "Ulster" bij de UK zou moeten behoren. Ik ben benieuwd.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 19:28   #15
Natxo
Vreemdeling

Natxo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de minste neiging om mezelf van kant te maken, of steun jij mensen die zichzelf willen van kant maken en zal je dit altijd blijven doen?

Er moet gepraat worden om nog meer slachtoffers te vermijden, zowel van de kant van ETA als van de, oh zo democratische, staat Spanje, waar ook regelmatig slachtoffers vallen (foltering, overlijdens in cel in bijzonder verdachte omstandigheden, willekeur...)
Als ik Bask was, zou ik me dus moeten afvragen waarom er met de opdrachtgevers van de doodseskaders (de Spaanse regering en het staatsterrorisme) moet gepraat worden.

Door te praten is de uitzichtloze situatie in Ierland intussen opgelost.
Oud 7 oktober 2007, 19:35   #16
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staatsnationalist
Oud 7 oktober 2007, 22:22   #17
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Kun je mij nu eens uitleggen waarom "Ulster" een provincie is van de UK?
Neem eerst een atlas, kijk, geografisch eens en stel dan vast dat het 2 eilanden zijn....en leg me dan eens uit waarom "Ulster" bij de UK zou moeten behoren. Ik ben benieuwd.
Omdat de meerderheid van de bevolking dat wil men beste.

Ongeveer 60% van de bevolking in Ulster bestaat uit ingeweken Schotse Presbyterianen die het protestants Christelijk geloof aanhangen. Ik denk dat het wel vrij logisch is dat die mensen niet in 1 land willen leven met mensen die de Antichristelijke dictator uit Rome als hun leidend voorbeeld zien.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 7 oktober 2007 om 22:25.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 22:28   #18
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ongeveer 60% van de bevolking in Ulster bestaat uit ingeweken Schotse Presbyterianen die het protestants Christelijk geloof aanhangen. Ik denk dat het wel vrij logisch is dat die mensen niet in 1 land willen leven met mensen die de Antichristelijke dictator uit Rome als hun leidend voorbeeld zien.
Het zijn dus eigenlijk een soort Sudeten-Britten, als jet ware...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 22:33   #19
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat ze dan de Republicans steunen. Er zijn zelfs protestantse IRA-leiders geweest. Die zullen hen het katholicisme niet door de strot jagen
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 7 oktober 2007 om 22:34.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 00:51   #20
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aha, eindelijk een antwoord op mijn vragen van oderstaande draad.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=83614&page=6
De meerderheid van Ulster wil dat.

Heb jij eigenlijk al eens een boek gelezen over Ierland ??
Jouw 'Ulster' is eigenlijk 6 counties van de oorspronkelijke 9 counties die deel uitmaakten vn de provincie Ulster. Weet je waarom het er maar 6 zijn ? Wel omdat de Britten/ protestanten vonden dat hun meerderheid te klein zou zijn mocht men alle 9 counties blijven behouden bij de UK na de oorlog van 1916.

"Noord-Ierland" is een kunstmatig gedrocht, De meerderheid in Ierland wil een vereniging van de 26 en de 6 counties. Jouw geloofsgenoten zijn een
minderheid op dat eiland, en dat gedrocht is decenia lang in stand gehouden via een "vuile" politiemacht en het Brits leger.
Als je ergens een militaire bezetting uitvoerd, moet je achteraf niet komen 'bleiten' als je een militair antwoord terug krijgt.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be