![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Beste Olivier FDF,
je hebt al meermaals laten blijken dat je Vlamingen dom vind. Wel, ik ben zo'n domme Vlaming. Dat zit zo: ik snap niet wat het FDF wil. Enerzijds spreken zij zich uit voor het voortbestaan van België, terwijl zij anderzijds zo hard mogelijk tegen de Vlaamse schenen lijken te willen schoppen. Zij lijken meer en meer op een Waals Belang, maar dan zonder dat ontbindingsstreven; zij zetten zich zwaar af tegenover de Vlamingen, maar toch willen zij eenheid. Is dat niet tegenstrijdig met elkaar? Mijn vraag valt in feite uiteen in 3 delen: 1. wat is de visie van het FDF op België? unitair of (con)federaal? Met welke verschuivingen van welke grenzen, en welke bevoegdheden van welke instantie op welke plaats? En wat is de plaats van de Vlamingen in het Belgische FDF-ideaal? 2. Hoe wil het FDF daartoe komen, vanuit de huidige situatie? 3. Hoe kunnen de recente provocaties tegenover de Vlamingen daarin gepast worden? (by the way, ik probeer hier geen veroordeling uit te spreken, langs beide zijden worden wel al eens straffe dingen gedaan of gezegd, maar daar wil ik het hier dus niet over hebben). U weet wel wat ik met 'provocaties' bedoel: de gemeenteraden in het frans en die toestanden. ik richt mij tot jou, beste olivier, omdat jij de enige FDF-er bent die ik in mijn korte carrière op dit forum al tegengekomen ben. Ik ben mij ervan bewust dat jouw persoonlijke mening en die van de partij soms wat zal verschillen, maar ik veronderstel dat die in elk geval niet ver uiteen zullen liggen. groeten van uw (juridische) landgenoot. Laatst gewijzigd door Rogge : 21 november 2007 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeker dat het geen trol is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf erbij dat het een nepprofiel is. De gangbare cliché's liggen er in zijn posts iets te vingerdik op, vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() even off-topic: Rogge, komt de leeuw in uw avatar niet uit Bellewaerde?
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, op die FDF'er hé
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() FDF lijkt mij het prototype van een trol en is niet voor u bedoeld, geloof ik.
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Mogen persoonlijke topics?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in ieder geval, hij antwoordt niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een topic met een vraag aan iemand mag, een topic over of iemand een trol is wordt misschien wat twijfelachtig.
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() tja, kvind het spijtig dat den olivier niet antwoordt, want ik meen het als ik zeg dat ik het FDF niet begrijp.
Laatst gewijzigd door Rogge : 24 november 2007 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De flaminganten maken zich belachelijk met het overduidelijke nepprofiel Olivier_FDF. Uiteraard zal ik nooit op dat profiel antwoorden, en hem negeren zoals dat gebruikelijk is bij trolls. Ik roep iedereen op hetzelfde te doen, tot de moderators dit profiel verwijderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Om maar te zeggen dat mensen met zo'n opvattingen wel degelijk bestaan. In vergelijking met Fage is Olivier FDF een softie. |
|
![]() |
![]() |