Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 1 december 2007, 04:46   #1
born2bewild
Banneling

Standaard filip Dewinter hits the BBC

http://www.youtube.com/watch?v=tR3yl4ou1W8

the word goes out!

samenvatting: "There is no Belgian anything any more"

Ook in de VS, tot en met locale papers.
nice.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 december 2007 om 04:59.
born2bewild is offline  
Oud 1 december 2007, 05:15   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 1 december 2007, 11:43   #3
Mampie
Burger

Standaard

yup , zeg het niet graag maar dat heeft onze filip goed gedaan.
De kern van het probleem uitgelegd(er is geen belgie meer) dus tijd dat we belgie aan de realtiteit gaan aanpassen .
Mampie is offline  
Oud 1 december 2007, 12:46   #4
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mampie Bekijk bericht
yup , zeg het niet graag maar dat heeft onze filip goed gedaan.
De kern van het probleem uitgelegd(er is geen belgie meer) dus tijd dat we belgie aan de realtiteit gaan aanpassen .
Neen, Flip heeft het slecht gedaan, bekijk het nog maar eens.

Het begint al als de reporter zegt dat Vlaamse onafhankelijkheid niet mogelijk is en Flip geeft hem gelijk verdomme.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 1 december 2007, 12:52   #5
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neen, Flip heeft het slecht gedaan, bekijk het nog maar eens.

Het begint al als de reporter zegt dat Vlaamse onafhankelijkheid niet mogelijk is en Flip geeft hem gelijk verdomme.
Eh? Hoezo? Ik heb blijkbaar iets gemist want ik heb net het tegenovergestelde gehoord.
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 13:02   #6
Geert C

Standaard

Heeft Philippe gisten niet in een Nederlandse krant gezegd dat België nog minstens tien, twintig, dertig jaar zal blijven bestaan?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 1 december 2007, 13:06   #7
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Na een half jaar zonder nieuwe regering draait het land gewoon door. Dat lijkt me het ultieme bewijs voor de overbodigheid van Belgie.
Spinoza is offline  
Oud 1 december 2007, 13:10   #8
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Na een half jaar zonder nieuwe regering draait het land gewoon door. Dat lijkt me het ultieme bewijs voor de overbodigheid van Belgie.
Waarom? We hebben nog steeds een regering, als is het een van lopende zaken, en de federale administratie blijft ook gewoon draaien. De partijen moeten nu gewoon nog bepalen wie de komende jaren zich mag proberen te bemoeien met de administratie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Geert C is offline  
Oud 1 december 2007, 13:56   #9
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Eh? Hoezo? Ik heb blijkbaar iets gemist want ik heb net het tegenovergestelde gehoord.
Zo zien we dan maar weer dat alles relatief is. Hughes zegt dat er over Vlaamse onafhankelijkheid niet kan gepraat worden.

Yeah, you are right, antwoordt Flip.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 1 december 2007, 13:59   #10
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo zien we dan maar weer dat alles relatief is. Hughes zegt dat er over Vlaamse onafhankelijkheid niet kan gepraat worden.

Jaja, akkoord, maar hij plaatst dat wel in een context! En uiteindelijk heeft FDW trouwens gelijk, toch? Er kan/wordt momenteel nog steeds niet over onafhankelijkheid gepraat alhoewel dit volgens FDW wel zo stilaan zou mogen. Zo heb ik het in elk geval begrepen.
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 14:06   #11
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Jaja, akkoord, maar hij plaatst dat wel in een context! En uiteindelijk heeft FDW trouwens gelijk, toch? Er kan/wordt momenteel nog steeds niet over onafhankelijkheid gepraat alhoewel dit volgens FDW wel zo stilaan zou mogen. Zo heb ik het in elk geval begrepen.

Hij kan dat in eenders welke context plaatsen, wat denk je dat de buitenlander hoort die de context niet kent?

De buitenlander heeft gehoord dat de leider van de grootste Vlaamse partij beaamt dat er niet kan over gesproken worden.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 1 december 2007, 14:07   #12
Geert C

Standaard

Ik heb soms de indruk dat men in het buitenland de context beter kent dan in België...
Geert C is offline  
Oud 1 december 2007, 14:09   #13
Vinzcent
Burger

Standaard

Citaat:

Volgens mij bedoelt Dewinter de de Vlaamse Onafhankelijkheid nog steeds een politiek taboe is.
Vinzcent is offline  
Oud 1 december 2007, 14:10   #14
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Het is leuk dat de Dewinter eens op de BBC komt en Vlaanderen bekend maakt, maar ik vind dat hij niet zo zelfzeker overkwam, hij stotterde beetje en hij sprak nogal met een Vlaams accent Engels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 1 december 2007, 14:11   #15
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent Bekijk bericht
Volgens mij bedoelt Dewinter de de Vlaamse Onafhankelijkheid nog steeds een politiek taboe is.
Dat is toch niet waar? Er zijn 2 Vlaamse uitgesproken separatistische partijen, hoe kan dat als het onbespreekbaar is?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 1 december 2007, 14:11   #16
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=tR3yl4ou1W8

the word goes out!

samenvatting: "There is no Belgian anything any more"

Ook in de VS, tot en met locale papers.
nice.
FDW vraagt een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid, en dat lijkt me inderdaad de enige democratische oplossing. Indien de uitslag van zo'n referendum pro onafhankelijkheid zou zijn, wat allerminst zeker is, dan zou dit volgens mij best gevolgd worden door referenda per gemeente of gehucht, over het hele Belgische grondgebied, om de lokale preferenties tot uitdrukking te laten komen. Wil Drogenbos liever bij Brussel, wil Eigenbrakel liever bij Vlaanderen, wil Aarlen liever bij Luxemburg: dat het volk spreke! Wordt door één der partijen zo'n allesbestrijkende lokale referendumgolf afgewezen, dan moeten de regionale grenzen tot staatsgrenzen worden.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 1 december 2007 om 14:12.
Jos Verhulst is offline  
Oud 1 december 2007, 14:12   #17
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Het is leuk dat de Dewinter eens op de BBC komt en Vlaanderen bekend maakt, maar ik vind dat hij niet zo zelfzeker overkwam, hij stotterde beetje en hij sprak nogal met een Vlaams accent Engels.
Dan had je Dehaene en de Donnea moeten horen!
Geert C is offline  
Oud 1 december 2007, 14:14   #18
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
FDW vraagt een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid, en dat lijkt me inderdaad de enige democratische oplossing. Indien de uitslag van zo'n referendum pro onafhankelijkheid zou zijn, wat allerminst zeker is, dan zou dit volgens mij best gevolgd worden door referenda per gemeente of gehucht, over het hele Belgische grondgebied, om de lokale preferenties tot uitdrukking te laten komen. Wil Drogenbos liever bij Brussel, wil Eigenbrakel liever bij Vlaanderen, wil Aarlen liever bij Luxemburg: dat het volk spreke! Wordt door één der partijen zo'n allesbestrijkende lokale referendumgolf afgewezen, dan moeten de regionale grenzen tot staatsgrenzen worden.
Elke gemeente is wat radicaal, maar toch zeker de gemeenten waar een erkende minderheid is: de faciliteitengemeenten.

Ik ben eigenlijk niet principieel tegen een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid om twee redenen: ik ben een voorstander van meer directe democratie en ik heb er het volste vertrouwen in dat Vlaanderen voor het behoud van de Belgische federatie/confederatie zou stemmen.
Geert C is offline  
Oud 1 december 2007, 14:16   #19
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dan had je Dehaene en de Donnea moeten horen!
Ik heb dat ook gezien. Ik vind de Donnea zijn uitspraak toch iets beter dan die van Dehaene. Dehaene zijn Engels is echt brak, hij kan duidelijk véél beter Frans. Ge ziet verder echt dat de Donnea gewoon veel klasse heeft. Zijn uitstraling, zijn vloeiende meertaligheid, hij is dan ook ridder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 1 december 2007, 14:17   #20
Vinzcent
Burger

Standaard

Citaat:
Dat is toch niet waar? Er zijn 2 Vlaamse uitgesproken separatistische partijen, hoe kan dat als het onbespreekbaar is?
1 ervan zit achter een cordon sanitair en een ander wordt om de haverklap door de pers aangevallen.
Vinzcent is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be