![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tot die beslissing gingen de organisatoren vandaag over, na aanhoudende berichten over de onstabiele situatie in Mauretanië. Te riskant werd besloten.
Wat vindt het forum? Persoonlijk vind ik dit een heel goede zaak en ze mogen voor mijn part heel die Dakar definitief afschaffen. Er hangt een arrogant koloniaal reukje aan een resem peperdure sportwagens die elk jaar dwars door een van de armste streken ter wereld scheuren, en daarbij regelmatig slachtoffers maken. Weg met die race!
Laatst gewijzigd door Doki : 4 januari 2008 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is een klap voor Afrika.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat was ook mijn eerste mening maar profiteert de lokale bevolking niet van dat spektakel
Nu ja zoveel auto die nutteloos brandstof vebruike en extra CO2 produceren vind ik zowiezo niet aanvaardbaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Onstabiele situatie. Weer een staaltje van linkse minimalisering gezien het 'verrijkend volk' er weer voor iets tussen zit. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is inderdaad nog een reden om een eind te maken aan die race. Je kan natuurlijk altijd keerzijden vinden, en het zal zeker wel zo zijn dat de lokale economie in steden en dorpen waar halt wordt gehouden hier nadeel van zal ondervinden. Maar voor mij is de Dakar één van de duidelijkste symbolen van de westerse arrogantie tegenover het arme zuiden.
Laatst gewijzigd door Doki : 4 januari 2008 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...
Dit is positief voor Afrika. Neen, ernstig. De gedachte dat 'Afrika' daar beter van wordt, is een mythe.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er hangt een 'koloniaal reukje' aan en dus moet de boel maar verboden worden ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volledig akkoord, Afrika in het algemeen heeft absoluut geen baat bij die jaarlijkse incursie van westerse waaghalzen. Alleen al het feit dat de mensen die daarin meerijden bewust met hun leven spelen voor de sport geeft een schrijnend contrast met de lokale bevolking die juist alle moeite moet doen om in leven te blijven.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gnar gnar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, heel dat geleuter over "oooh, zielig Afrika, arma Afrikaantjes", dát is pas koloniaal gemekker.
Gewoon "foert!" zeggen tegen die jongens. "Wij komen hier lekker racen, dus zorg maar dat je op tijd van de weg bent, met je slampaperige 'oe, ik moet lekker met water sleuren op het rechterrijvak'. Wat een kutmentaliteit. En waar blijven mijn HAPJES?" Laatst gewijzigd door lombas : 4 januari 2008 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toeristen rijden doorgaans niet met een rallywagen in volle vaart door dorpskernen waar kinderen op straat lopen.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat jammer zeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vermoed dat je wel begrijpt wat ik wil zeggen. Je hebt natuurlijk overal gevaarlijke gekken, maar het is niet nodig om er jaarlijks een hele kliek extra te importeren in een regio waar zo al problemen genoeg zijn.
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ideetje: waarom houden ze die race niet in Europa? Laat ze met hun bolides door de Vlaamse polders en de slaperige dorpjes van Frankrijk en Italië sjeezen!
Je zou dan de storm van protest eens zien opsteken denk ik...
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn overigens genoeg toeristen die naar daar gaan om wat te crossen, al dan niet door de woestijn. Moto's, nog zo'n voorbeeld. De reis Sahara-West-Europa met de moto is befaamd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bestaat al. Je hebt toch die enorm controversiële race elk jaar, die begint in Engeland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar vervliegt mijn jaarlijks terugkerende hoop dat Koen Wauters zijn nek breekt
![]() Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 januari 2008 om 19:21. |
![]() |
![]() |