![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() RRR ... ik ben het zat, die lawaaierige reclamebanners op het internet. Die klikklak camera als je iets wil bekijken op eBay ... dat tandartsapparaat op de MSN startpagina ... roepende smiley's in een vertaalprogramma ...
Een muziekje op de achtergrond opzetten lukt niet meer. Ik begin stilaan hoe langer hoe meer het internet te mijden met deze praktijken. Mijn pop up blokker wordt blijkbaar omzeild door deze praktijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan er zelfs niet omheen als je languit voor de tv wil liggen. Tussen de reklamespots door, zie je een béétje film. De meest degoutante reklamespots sporen mij eerder aan om product X NIET te kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Yep, ik ging juist meer op de computer werken, om die commercials te mijden. Het is erg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ben je nog te redden? Microsoft is trouwens verboden voor communicatie met de burger. Wie is eigenlijk hier in België de voorlichtende overheid, of beroepsvereniging? Gates? Google, die de betalende charlatans als voornaamste zoekresultaat voorschotelt? Laatst gewijzigd door DannyS : 2 januari 2008 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://noscript.net/ Laatst gewijzigd door Paracelsus : 2 januari 2008 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik kan mij daar precies allemaal nie aan ergeren.
![]() |
#9 |
|
![]() Ik heb daar persies nog nooit last van gehad.
Maar kom, ik gebruik degelijke programma's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ge brengt een interessant probleem aan: hoe kunt ge geld verdienen met internetwebsites zonder aan de reclame-stroom te zuigen. Facebook heeft maar net een revolte tegen reclame overleefd. Ik zie voorlopig geen oplossing. De toekomst zit wellicht in het zo klein en discreet mogelijk houden van reclame. Sites met het minst reclame zullen het halen van de vandaag populaire sites die steeds vervuilder raken. Misschien komt er ooit wel een "ad-free web", waar ge, mits een kleine maandelijkse fee op kunt en al uw favoriete sites kunt bekijken zonder reclame. De allerbeste strategie is wellicht gewoon uw brein trainen om reclame niet te zien. Zoals Nynorsk heb ik er zelf ook geen last van: ik zie gewoon reclame niet langer, of toch niet op een bewuste manier. Ik merk die vuiligheid gewoon niet op.
Laatst gewijzigd door C2C : 3 januari 2008 om 00:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() ik eigenlijk ook nt echt. zolang alles marcheert, no prob for me.
en ja, als je pop-ups hebt, doe ze dan toch gewoon weg ? en reclame op tv ? digicorder, neem een film op, en kijk erna, dan spoel je gewoon verder. ik heb zo eens een tijd ( deze zomer ) elke dag american chopper, american hot rod, british biker build off en car dealer op discovery opgenomen en achteraf gekeken. digicorder is trouwens ook handig als je op reis bent, als je thuis komt kan je een hele tijd je favo-progs. zien, als je die opgenomen hebt tenminste. discovery is meer reclame dan iets anders, dus da's de oplossing. vr films is een digicorder dé uitvinding, gewoon verderspoelen die reclame. ik was er eerst nt zo voor dat die digibox er kwam,mr ik moet zeggen .... ik was er wel het snelst verslaafd aan.
![]() |
#12 | |
|
![]() De vraag is ook: waarom werkt reclame wél op sommige breinen en zenuwen (zoals die van Boadicea) en op die van andere niet.
Dat is waarschijnlijk socio-cultureel bepaald. Mijn opvoeding heeft mij geleerd dat er absoluut niks zinnigs bestaat aan reclame voor zestien verschillende soorten badschuim of lelijke polshorloges. Veel mensen hebben geleerd daar compleet onverschillig tegenover te staan. Maar veel op consumptie gerichte kinderen kwijlen waarschijnlijk bij elk reclamebord dat ze zien. Een gruwelijk bestaan moet dat zijn. Kortom, er is dus niet enkel een objectieve zijde aan dit probleem (de aanwezigheid van onnozeliteit in de vorm van reclame), maar ook een subjectieve: de gevoeligheid van het brein aan die onnozeliteit. Ik, en blijkbaar vele anderen, zijn immuun voor de lullige uitingen van de zever-economie, zoals reclame.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() En hoe ga jij dan tewerk in je zoektocht naar informatie of ontspanning tussen al die zever? Staan al de sites die je bezoekt reeds jaren in je lijst van favorieten, bijvoorbeeld, of heb je nog hoop iets nieuws te vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mozilla = NO BULLSHIT ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Geen last van.
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Tssss.... tis ver gekomen dat zelfs marxisten zich niet meer storen aan de uitspattingen vanhet kapitalisme ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je uitleg opgaat voor de gewone banners e.d. waar ik me ook weinig aan stoor. Het moment dat die beginnen uit te klappen over de tekst die je probeert te lezen en dan ineens irritante geluiden of muziek of gekakel beginnen voortbrengen, dan wordt het wel irritant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |