Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2008, 08:22   #1
straatrue
Minister-President

Standaard Het Vlaamse voorbeeld volgen?

Ik heb al een paar keer aangehaald dat heel wat Walen met meer den gewone belangstelling naar Vlaanderen kijken.

Wat lees ik bijv. vandaag in De Standaard?

Minister Magnette:

'Ik kijk naar Vlaanderen en dat voorbeeld kan inspirerend werken. Ook als minister in de Waalse regering deed ik dat, ook al hadden wij veel minder geld te besteden dan Vlaanderen. Niet dat we het voorbeeld altijd volgden, maar we keken er wel naar.'
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 09:05   #2
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik heb al een paar keer aangehaald dat heel wat Walen met meer den gewone belangstelling naar Vlaanderen kijken.

Minister Magnette:

'Ik kijk naar Vlaanderen en dat voorbeeld kan inspirerend werken. Ook als minister in de Waalse regering deed ik dat, ook al hadden wij veel minder geld te besteden dan Vlaanderen. Niet dat we het voorbeeld altijd volgden, maar we keken er wel naar.'
Het lijkt me meer dan normaal ,om belangstelling te hebben voor diegenen die zoveel voor je betalen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 10:46   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Fijn, dan gaan we met Magnette onderhandelen over boedelscheiding en confederale samenwerkingscontracten.
Voor echte Vlaams Waalse solidariteit.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 10:54   #4
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Ik zal het nog even herhalen voor de hardleersen onder ons. Er komt geen Vlaamse verzoening met "België" en geen Vlaamse goede wil tegenover Wallonië zonder volgende voorwaarden:
- dat de Walen stoppen met zich met de Vlaamse deelstaat te bemoeien en met de racistische Anschluss-eisen van de Brusselse bourgeoisie te steunen
- dat de Walen bereid zijn het "1 man 1 stem" principe en de eenvoudige meerderheidsregel op federaal vlak te accepteren.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 11:03   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Minister Magnette:

"en waar mogelijk hebben we dat Vlaams beleid proberen blokkeren op alle gebieden"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 11:40   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik zal het nog even herhalen voor de hardleersen onder ons. Er komt geen Vlaamse verzoening met "België" en geen Vlaamse goede wil tegenover Wallonië zonder volgende voorwaarden:
- dat de Walen stoppen met zich met de Vlaamse deelstaat te bemoeien en met de racistische Anschluss-eisen van de Brusselse bourgeoisie te steunen
- dat de Walen bereid zijn het "1 man 1 stem" principe en de eenvoudige meerderheidsregel op federaal vlak te accepteren.
"de walen" steunen die eisen ook niet, alleen de "waalse" (meestal brusselse) franstalige politici doen dat. De doorsnee waalse werkloze sukkelaar in Charleroi interesseert zich echt niet in de eisen van de FDF bourgeois in Rode.

Die eenvoudige meerderheisregel is niet nodig. We gaan gewoon confederaal, het belgische bestuursniveau is niet nodig.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 11:58   #7
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter beheren zou ik zeggen.
Het steekt de Vlamingen de ogen uit dat er met onze "solidariteit" nogal los wordt omgesprongen...
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 12:05   #8
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Minister Magnette:

Inderdaad inspirerend! Laat Wallonië het Vlaamse voorbeeld volgen: meer autonomie voor Vl & W, gedaan met het eeuwig getouwtrek, elk bestuurt volgens eigen inzicht en op eigen verantwoordelijkheid.
En redelijke, echte solidariteit voor echte problemen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 januari 2008 om 12:07.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 12:13   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
"de walen" steunen die eisen ook niet, alleen de "waalse" (meestal brusselse) franstalige politici doen dat. De doorsnee waalse werkloze sukkelaar in Charleroi interesseert zich echt niet in de eisen van de FDF bourgeois in Rode.

Die eenvoudige meerderheisregel is niet nodig. We gaan gewoon confederaal, het belgische bestuursniveau is niet nodig.
Door zijn stem aan die (Waalse) franstalige politici te geven, verklaart de gemiddelde Waal er zich wel min of meer mee akkoord. En alle Franstalige partijen delen inmiddels die ideologie.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 12:15   #10
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De bevoegdheidsconflicten over BHV en de schoolinspectie zijn door de voltallige Waalse volksvertegenwoordiging goedgekeurd. Dat zijn de feiten. De Walen blokkeren dus via hun politieke vertegenwoordigers de Vlaamse zelfbeschikking, blijven inmenging eisen in Vlaamse aangelegenheden en steunen op militante wijze het Brussels-francofone racisme.

Zolang daar geen eind aan komt, is er geen dialoog mogelijk.
Oud 4 januari 2008, 12:31   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bevoegdheidsconflicten over BHV en de schoolinspectie zijn door de voltallige Waalse volksvertegenwoordiging goedgekeurd. Dat zijn de feiten. De Walen blokkeren dus via hun politieke vertegenwoordigers de Vlaamse zelfbeschikking, blijven inmenging eisen in Vlaamse aangelegenheden en steunen op militante wijze het Brussels-francofone racisme.

Zolang daar geen eind aan komt, is er geen dialoog mogelijk.
jij zou toch al lang moeten weten dat 'vertegenwoordiger' niet zo bijzonder veel betekent. De walen stemmen op die politici om heel adere redenen dan de eisen van de bourgeoisie in de Rand.
Het is niet omdat iedereen in het parlement de EU grondwet goedkeurde dat alle burgers daar ook in meerderheid achterstonden.
Oud 4 januari 2008, 12:45   #12
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
jij zou toch al lang moeten weten dat 'vertegenwoordiger' niet zo bijzonder veel betekent. De walen stemmen op die politici om heel adere redenen dan de eisen van de bourgeoisie in de Rand.
Het is niet omdat iedereen in het parlement de EU grondwet goedkeurde dat alle burgers daar ook in meerderheid achterstonden.
Het resultaat telt, mijn beste: Vlaanderen raakt geblokkeerd en het Brussels-francofone racisme is oppermachtig. Dank zij de vertegenwoordigers van de Walen.

Als ze echt een volwaardige alliantie met de Vlamingen willen, zullen de Walen zelf een eind moeten maken aan die toestand. Eerder is er geen gesprek mogelijk.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 4 januari 2008 om 12:45.
Oud 4 januari 2008, 13:39   #13
vooruit
Gouverneur

Standaard

Straatrue, ik wacht nog altijd.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 17:42   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het resultaat telt, mijn beste: Vlaanderen raakt geblokkeerd en het Brussels-francofone racisme is oppermachtig. Dank zij de vertegenwoordigers van de Walen.

Als ze echt een volwaardige alliantie met de Vlamingen willen, zullen de Walen zelf een eind moeten maken aan die toestand. Eerder is er geen gesprek mogelijk.
als zelfs de Vlamingen dat al niet doen, waarom zouden de Walen dat dan doen?
Oud 4 januari 2008, 17:47   #15
Geert C

Standaard

Citaat:

Minister Magnette:

Elio's zet om een professor onmiddellijk minister te maken was dus geen slechte zet.

Ik denk dat we 'minister House' in de gaten moeten houden, ik denk dat hij in de toekomst een steeds grotere rol zal spelen binnen de PS.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 17:52   #16
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
als zelfs de Vlamingen dat al niet doen, waarom zouden de Walen dat dan doen?
Omdat de Walen er alle belang bij hebben. Zij willen immers de band met Vlaanderen behouden. Dat kan niet zolang ze zich met Vlaamse gemeenten moeien en het Brussels-francofone racisme een comfortabele zetel bieden.

Anderzijds heeft het Vlaams kartel het niet zo slecht gedaan als het erop aankwam bepaalde Vlaamse verzuchtingen te vertolken op het machtsniveau, maar dat terzijde.
Oud 4 januari 2008, 18:08   #17
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Elio's zet om een professor onmiddellijk minister te maken was dus geen slechte zet.

Ik denk dat we 'minister House' in de gaten moeten houden, ik denk dat hij in de toekomst een steeds grotere rol zal spelen binnen de PS.
We houden ze allemaal in de gaten, en niet zonder reden.

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 januari 2008 om 18:08.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 18:38   #18
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
We houden ze allemaal in de gaten, en niet zonder reden.
Klopt, maar ik hoop dat "we" niet alleen de PS in de gaten houden. Ook het VB moet in de gaten gehouden worden.

Een bevolking die haar politici in de gaten houdt is onontbeerlijk in een goed functionerende democratie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 19:06   #19
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, maar ik hoop dat "we" niet alleen de PS in de gaten houden. Ook het VB moet in de gaten gehouden worden.

Een bevolking die haar politici in de gaten houdt is onontbeerlijk in een goed functionerende democratie.
Het VB wordt nog het best vanal in het oog gehouden in mijn opinie.

En dat heeft niets met democratie te maken.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 4 januari 2008 om 19:07.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 19:06   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Verschil is natuurlijk dat het VB geen federale ministers levert.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be