![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ik was benieuwd naar het nieuwe kleedje van de nieuwsstudio. Zonet zag ik het resultaat: een decor in het design van een Vlaams Belang-foldertje.
Wat is me dat? Zou het toeval zijn? Of gaan we nu ècht de mist in met de communautaire symboliek? Is het een poging om de kijker aan onafhankelijkheid te laten gewennen of gaat het om een revanche na 'Bye bye Belgium' op de RTBF? Ik gok dat Bourgeois alvast tevreden is ... Ik dus niet. Wat vindt u?
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 7 januari 2008 om 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk uur heeft zijn eigen kleur. Geel is voor 18u Rood (belangrijkste nieuws of wat had u gedacht ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 januari 2008 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
... ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen die gasten van Vlaanderen Vlagt er eens aan denken om te gaan vlaggen tijdens het nieuws. In die nieuwe studio is plek genoeg en lijkt me efficiënter dan heel Vlaanderen af te vlaggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() en deze keer geen bommelding tijdens de eerste vernieuwde journaaluitzending?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U beeldt zich dat in geloof ik, ik zie geen gelijkenissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alsof Bourgeois iets te zeggen heeft over zulke zaken. ![]() Laatst gewijzigd door vooruit : 7 januari 2008 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() ff ernstig.
Het journaal wordt enerzijds almaar Amerikaanser met vooral spektakel en sensatie, en anderzijds wordt het gewoonweg dorpsnieuws, met een huisbrand in Oostrozebeke, een zwaargewonde motorrijder in Bommerskonte, en om af te sluiten nog een leuk nieuwtje uit het dierenasiel van Dudzele.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het een elektronisch decor?
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() 'Nieuws moet over álles kunnen gaan' 03/01/2008 20:22 Vanaf maandag 7 januari lanceert de VRT-nieuwsdienst drie nieuwe actualiteitsprogramma's: Volt, Vranckx en Phara. Hoofdredacteur duiding Kris Hoflack geeft tekst en uitleg. Wordt Phara de Vlaamse variant van The Tonight Show met Jay Leno? KRIS HOFLACK: The Tonight Show is meer een personalityshow, opgehangen aan de persoon van Jay Leno, terwijl Phara De Aguirre en Lieven Van Gils Phara samen presenteren. Ze ontvangen telkens drie of vier gasten uit de actualiteit. Het is een programma van de nieuwsdienst, maar dat wil niet zeggen dat het zwaar zal zijn: er mag gelachen worden. Wat mogen we verwachten van Volt? HOFLACK: Volt wordt een discussieprogramma rond stellingen, met nieuwsanker Martine Tanghe en Kobe Ilsen, bekend van Vlaanderen Vakantieland. Het programma wil mensen een andere kijk op de dingen bieden. Het kan gaan over hoe vers het sinaasappelsap in tetra is, of over de zin en onzin van antirimpelcrème. Maar ook over ernstiger onderwerpen: hebben ex-gevangenen recht op een blanco strafregister? Moet je anoniem kunnen bevallen? Daar wordt dan een filmpje over gemaakt, nadien volgt de discussie aan tafel met Martine, die er een deskundige een aantal kritische vragen over stelt. Volt komt in primetime op Eén, voor een breed publiek. Ook TerZake wordt vernieuwd. HOFLACK: In plaats van 15 minuten journaal en daarna 30 minuten duiding, wordt TerZake een geïntegreerd nieuwsprogramma waarin nieuws en duiding in elkaar passen. Nieuw is ook dat TerZake door een duo zal worden gepresenteerd. Uw voorganger Walter Zinzen vindt TerZake te veel gepraat en te weinig reportages. De vernieuwde TerZake lijkt niet aan die kritiek tegemoet te komen. HOFLACK: Een goede mix vinden tussen reportages en studiogesprekken lukt de ene dag beter dan de andere, maar dat zijn en blijven de twee pijlers van TerZake. Ik ben het overigens zelden eens met Walter Zinzen. Wat hij zegt, vind ik van een ongekende zurigheid. Het is zo makkelijk om aan de kant te staan en te zeggen dat het vroeger beter was. Iemand moet hem dringend tegen zichzelf beschermen. Van de diepgang waarvoor TerZake stond, blijft nog weinig over, zegt Zinzen nog. U zou het te veel 'opgeleukt' hebben. HOFLACK: Nieuws moet over álles kunnen gaan. Cruciaal is de invalshoek. TerZake kan perfect een stuk over K3 brengen, maar dan wil ik wel te weten komen hoeveel die meisjes verdienen en wil ik inzicht krijgen in de structuren van Studio 100. Als je verbreding met meerwaarde brengt, heb ik daar geen enkel probleem mee. Bron Ze gaan het ook nooit snappen. Als mensen entertainment willen kijken ze heus niet naar het nieuws. Als je naar het nieuws kijkt wil je weten wat e die dag in de wereld is gebeurd, en bij voorkeur nog eens iets belangrijk. Wat kan je leren van wat journalisten die onderling vooraf ingeoefende gesprekjes afdreunen? Maar nee, het nieuws moet flitsend zijn! En vooral niet te serieus. Alsof ze ooit gaan kunnen concurreren met Thuis of Flikken. Onnozelaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Je hebt gelijk. Godzijdank!
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind het alvast lekker Gothic al dat zwart, samen met Wim De Vilder kan het wel tellen qua symboliek. Leterme had ook alvast een zwart begrafenispakske aangetrokken vanavond.
Het zal wel wennen, net als een nieuw model van Mercedes, die zijn ook altijd lelijk voor ze mooi worden. Laatst gewijzigd door Ovidius : 7 januari 2008 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is met haar 6 miljoen inwoners dan ook een groot dorp. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
mr bij audi zijn ze van dat principe afgestapt, het vorige model van A4 Avant was mooi, mr ook eerst lelijk. de huidige modellen zijn en blijven lelijk . nt dat het mij veel kan deren, want ik hou het op een simpel skoda'ke. mr toch, al dat geld neertellen en toch brol krijgen, een mens zou vr minder zijn auto buitensmijten, .......... ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() en een en al gezelligheid, een getto hier en daar buiten beschouwing gelaten.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() akkoord, maar wanneer dorpsnieuws de zaak overneemt ten koste van wereld- en politiek nieuws, dan is dat... navelstaarderij.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 7 januari 2008 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nja. Ik kijk ook van tijd tot tijd naar Focus en lees het Brugsch Handelsblad bij mijn bomma en ik zou dat niet direct navelstaarderij noemen. Maar goed misschien mogen we van "De Redactie" iets meer verwachten. ![]() |
|
![]() |
![]() |