![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Music for Life was een enorm succes!
In Vlaanderen werd zopas 3.3 miljoen euro opgehaald. Het bedrag wordt gebruikt voor drinkwatervoorziening in de ontwikkelingslanden. Prachtig! Vlaanderen betaalt echter per dag 30 miljoen euro aan Wallonië. Dat vinden wij -'egoïsten'- natuurlijk niet zo leuk. Maar de royale Walen hebben daar geen probleem mee. De denken eerst aan hun sociale hangmat, dan aan de kameraden van Charleroi, en als er nog iets overblijft dan aan dat drinkwater voor de ontwikkelingslanden. Albert hoopt dat de wrijvigen tussen zijn onderdanen ophouden en beveelt aan dat men de taal van de andere gemeenschap leert. Wie die andere taal moet leren zijn natuurlijk in eerste plaats zijn madam en schoondochters, en ook onze Franstalige landgenoten. Maar dat zegt onze slimme sire er natuurlijk niet bij. Want wie wordt er nu graag aan herinnerd dat men dom of van slechte wil is. Zoals Leterme maar al te goed ondervond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Rechtse verzuurde zak !
(ironie intended) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Wat is't jong?
Geflitst geweest tijdens de smog-snelheidsbeperking :rolf: ?
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Tmogen er zelfs 50 miljoen worden..
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 24 december 2007 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() In Wallonië sterven er niet dagelijks duizenden mensen, op andere plaatsten daarentegen...
Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 24 december 2007 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn ze daar weer met hun zever...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Alle lof voor de inzamelaars en de milde schenkers! Ik wil alleen maar het zinneloze en misdadge in de verf zetten van wat jij (belgische) staatshuishouding noemt. De transfers zijn een aanfluiting van normale gezonde staatshuishouding, een aanfluiting van broodnodige solidariteit met mensen die het moeilijk hebben. Met hetzelfde geld van de transfers kunnen we vele miljoenen voorzien van drinkbaar water! Dat geld wordt nu gebruikt om een ocmw-staat in stand te houden onder leiding van een corrupte PS, die ons dan nog met verwijten overlaadt, onze taal en ons grondgebied niet respecteert en onze economische welvaart in de weg staat. Wanneer zullen de ogen eindelijk open daan, wanneer komt er een einde aan die koloniale toestand deze keer niet onder de hoede van Leopold II maar wel onder het goedkeurend oog van zijn nazaat Albert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() ale hop, ga maar overuren kloppen ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Nochtans is het volgens menig staatsliefhebber volstrekt onmogelijk om zonder staatsapparaat hulpbehoeftigen te steunen d.m.v. vrijwillige donatie?
Tiens. Vreemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
De ingezamelde €2.053.568 is welgeteld 0,13% van dat bedrag. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 27 december 2007 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Dat lijkt mij irrelevant naar het principe toe. Ik kan ook stellen; geen belastingen = meer geld voor vrijwillige donatie. Veel meer zelfs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nog durven beweren dat Wallonie niets zou/wil doen voor de minder bedeelden. Het is echt erg gesteld met de gepekelde vlaming. Maar al goed dat ze meer flitsen tijdens de smog periode want anders zou er niet genoeg geld zijn om aan wallonie te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik ben geen egoïst. ik woon in vlaanderen en betaal graag voor hulpbehoevenden waar ook ter wereld. Ik betaal niet graag voor mensen die een sociale hangmat en corruptie verkiezen boven werken. Volgens mij bent u een beetje blind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Welke zaken kan ik niet van mekaar scheiden? 2) Ik haal deze cijfers aan om aan iedereen duidelijk te maken hoe waanzinnig de transfers wel zijn. waanzinnige toestanden aanklagen is niet 'schimpen' op de Walen. 3) 'En nog durven beweren'.... ?? wat bedoel je daarmee? 4) ???? |
|
![]() |
![]() |