![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: vanwie is de bodem van de noordpool ? | |||
van rusland |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
van canada |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,50% |
van die hollander ( dacht toch dat het een hollander was ) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,75% |
van iedereen |
![]() ![]() ![]() |
20 | 62,50% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zowel canada als rusland claimen de bodem van de noordpool
en er is ook een hollander ( dacht ik ) die een claim indiende wie heeft er gelijk ? van wie is de bodem van de noordpool nu echt ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Van diegene(n) die er als eerste(n) iets mee doet/doen.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 januari 2008 om 19:30. |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland!
![]()
#4 | |
|
![]() Citaat:
wat stel je voor ? dat ze er oorlog om gaan voeren ? het recht van de sterkste ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() en waarom zou nederland er recht op hebben ? ik wil graag je argumenten daarvoor horen als die er zijn
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van geen enkel land. Van het individu dat de grond als eerste bewerkt.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Russen en Amerikanen hebben al genoeg, en de is dus al geclaimd door een Nederlander. Bovendien gezien de traditie van Nederland als ontdekkingsnatie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Barentsz Zijn bemenning bestond overgens uit vele Antwerpenaren, dus misschien moeten we het dan maar delen, mits de voertaal Nederlands wordt.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
en stel niu dat de noordpool van nederland wordt - is hij dan van alle nederlanders ? of van één of van een paar of van het koninghuis of hoe zie je dat dan ? bovendien traditie als ontdekkingsnatie ? nederland claimde idd veel stukken land destijds - maar daar woonden al wel mensen he die dat dus eerder geclaimd hadden - met welk recht mochten ze dat volgens jouw herclaimen ? het recht van de sterkste ? als nederland bovendien het recht had deze landen van de oorspronkelijke bewoners af te pakken hoe komt het dan dat ze volgens het internationaal recht intussen vrijwel alles hebben moeten terug geven ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 januari 2008 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() aah dus de voertaal op de bodem van de noordpool moet nederlands worden
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 januari 2008 om 20:03. |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Een interessant artikel over deze materie in TIME.
Er zijn wel meer kandidaten, het gaat tussen Rusland, de VS (voor de 'Northwest Passage'), Canada, Noorwegen en Denemarken. Tot nu toe waren de grenzen vrij simpel: gewoon de landsgrenzen doortrekken tot aan de geografische Noordpool. Maar nu de grondstoffen gemakkelijker bereikbaar dreigen te worden proberen ze via, onder andere, de bodemstructuren een groter, en vooral grondstofrijker, lapje te claimen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 7 januari 2008 om 20:08. |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
dus als ik een duik zou nemen en een brok vd noordpoolbodem zou opvissen dan mag niemand anders dat na mij nog doen want dan is heel die bodem van mij ? of slechts een deel van de bodem ? en de bodem loopt verder he - als ik heel de bodem zou hebben als ik hem als eerste bewerk dan kan ik net zo goed heel de aardbodem claimen vanaf dat ik hem eens ergens bewerkt heb waar stopt dat - wat is de grens ?
|
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() het gaat bovendien helemaal niet over de grondstoffen want deze zouden pas delfbaar zijn indien de poolkap weggesmolten is en we dus alles reeds naar de knoppen gestookt hebben op de planeet het is louter een princiepskwestie canada claimt niet omdat ze het willen hebben ( want je kan er praktisch gezien niks mee doen ) maar omdat ze niet willen dat rusland het heeft en omgekeer idem dito het enige mogelijke compromis is de waarheid erkennen - en dat is dat de bodem van de noordpool van iedereen is daar zullen alle partijen bovendien mee akkoord gaan want ze hebben dan de verzekering dat de anderen het ook niet hebben
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 januari 2008 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
![]() aah oef
Citaat:
Citaat:
hoe zit het met de plaats waar ik moet staan om dat brokje op te kunnen rapen trouwens. jij bent er idd voorstander van dat de natuurlijke hulpbronnen zijn van de haaien die er het eerste bij zijn maar zo blijft dat niet werken hoor jij bent een voorstander van plundering - je zou eens in een gaarkeuken voor daklozen moeten gaan werken - en dan dat princiep toepassen - nee beschaafde mensen organiseren dat deftig zodat iedereen een deel krijgt en ook zodanig dat niet alles voor iedereen door een paar haantje de voorsten verloren gaat jij bent een sociaal darwinist die voorstander is van het recht van de sterkste - stillaan maar zeker zullen jouw standpunten marginaler en marginaler worden - het kolonialisme dat vanuit sociaal darwinisme werd gelegitimeerd is al een paar honderd jaar voorbijgestreefd ga toch eens wat mee met je tijd man dit zijn de middeleeuwen niet meer he Citaat:
dus de canadese minister heeft hetzelfde standpunt dienaangaande als ik jij bent dus het randgeval hier - niet ik ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 januari 2008 om 20:37. |
|||
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Privé-bezit is diefstal.
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die libertairen toch, soms doen ze me denken aan een stelletje verwende rotjochies. Geef het aan de VN. Dan kunnen ze hun goede werken onafhankelijk en zonder al te veel gezaag verder zetten.
![]() |
#17 |
|
![]() privebezit van natuurlijke hulpbronnen is diefstal - niet privebezit van de vruchten van je arbeid
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Dixie Dansercour
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Dixie Dansercour
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |