Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2008, 14:33   #1
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard zeehonden afgeslacht op Galapagos

De kadavers van 53 zeehonden (waaronder 13 jongen) zijn teruggevonden op het eiland Pinta. De dieren zijn allen overleden aan een ingeslagen schedel en waren in een verre staat van ontbinding.

Aziatische stropers azen al decennia op zeehonden omdat in hun achterlijke culturen de huid van deze dieren als lustopwekker wordt beschouwd. Echter deze genocide (voor een bedreigde diersoort is dit nefast) werd niet gepleegd door stropers vermits de kadavers niet zijn gevild.

Galapagos, zoals verschillende andere beschermde reservaten, heeft te kampen met "moord-toeristen"... i.e. rijkeluis toeristen die grof geld betalen aan locals om met de pint in de hand deze dieren te komen doodknuppelen.

Ik stel voor dat Unesco militaire mogenheden zou moeten verkrijgen om alles wat op slechts 2 poten loopt, een stro-rokje om de middel heeft en klanken maakt dat lijkt op een coherente taal, met de benen aan de bomen te hangen en te laten rotten in de zon....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Knuppelen_%28jacht%29

Laatst gewijzigd door Raven : 29 januari 2008 om 14:47.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 15:13   #2
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De kadavers van 53 zeehonden (waaronder 13 jongen) zijn teruggevonden op het eiland Pinta. De dieren zijn allen overleden aan een ingeslagen schedel en waren in een verre staat van ontbinding.

Aziatische stropers azen al decennia op zeehonden omdat in hun achterlijke culturen de huid van deze dieren als lustopwekker wordt beschouwd. Echter deze genocide (voor een bedreigde diersoort is dit nefast) werd niet gepleegd door stropers vermits de kadavers niet zijn gevild.

Galapagos, zoals verschillende andere beschermde reservaten, heeft te kampen met "moord-toeristen"... i.e. rijkeluis toeristen die grof geld betalen aan locals om met de pint in de hand deze dieren te komen doodknuppelen.

Ik stel voor dat Unesco militaire mogenheden zou moeten verkrijgen om alles wat op slechts 2 poten loopt, een stro-rokje om de middel heeft en klanken maakt dat lijkt op een coherente taal, met de benen aan de bomen te hangen en te laten rotten in de zon....

Misschien moet u tot ginder gaan en die mensen gaan uitleggen hoe ze moeten leven. Voer gelijk de Belgische sociale zekerheid daar in want het enige dat zeker is, is dat die mensen ons die benijden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 15:16   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Sinds wanneer zijn zeehonden een bedreigde diersoort?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 15:24   #4
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat is je punt eigenlijk? Met uitzondering van jou, beweert hier niemand dat zeehonden een diersoort zijn overigens... Zeehonden zijn dan ook geen diersoort, maar wel een familie. En sommige soorten van die familie zijn wel degelijk bedreigd. Overigens zijn de Galapagos-eilanden een nationaal park, waar jacht sowieso niet is toegestaan. Het gaat hier dan ook over ordinaire stroperij. Of zelfs dat niet, want er werd blijkbaar niets meegenomen. Lijkt een beetje op de slachtpartijen onder berggorilla's in DRC...

Laatst gewijzigd door Edina : 29 januari 2008 om 15:31.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 15:29   #5
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
stroperij.
Die mensen zullen ook huishuur moeten betalen zeker.

Verschaeve
Oud 29 januari 2008, 15:34   #6
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Misschien moet u tot ginder gaan en die mensen gaan uitleggen hoe ze moeten leven.
Het is duidelijk dat je de situatie van de Galapagos niet echt kent. Als er één ding is dat daar voor gigantische inkomsten zorgt dan is het wel het toerisme. Ik denk niet echt dat de lokale inwoners opgezet zijn met dergelijke toestanden. En de Ecuadoriaanse overheid al evenmin, want ook zij verdienen er serieus aan.
Oud 29 januari 2008, 15:38   #7
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat je de situatie van de Galapagos niet echt kent. Als er één ding is dat daar voor gigantische inkomsten zorgt dan is het wel het toerisme. Ik denk niet echt dat de lokale inwoners opgezet zijn met dergelijke toestanden. En de Ecuadoriaanse overheid al evenmin, want ook zij verdienen er serieus aan.
Ik ken de situatie daar niet nee, maar dat moet ook niet vind ik. Ik geef gewoon ongezouten mijn mening.

Ik begrijp niet goed hoe dat 50 zeehonden hoe dan ook belangrijk kunnen zijn. Toch niet in die mate dat het mensen van hier aanspoort om de mensen ginder te vertellen wat ze daar doen en laten kunnen.

Verschaeve
Oud 29 januari 2008, 15:48   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je punt eigenlijk? Met uitzondering van jou, beweert hier niemand dat zeehonden een diersoort zijn overigens... Zeehonden zijn dan ook geen diersoort, maar wel een familie. En sommige soorten van die familie zijn wel degelijk bedreigd. Overigens zijn de Galapagos-eilanden een nationaal park, waar jacht sowieso niet is toegestaan. Het gaat hier dan ook over ordinaire stroperij. Of zelfs dat niet, want er werd blijkbaar niets meegenomen. Lijkt een beetje op de slachtpartijen onder berggorilla's in DRC...

oei! de juf is er!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Zeehonden zijn een familie?
Zeehonden zijn géén diersoort?
Sommige zeehonden zijn wel een diersoort
Sommige diersoorten zijn familie?????

Ik denk dat de juf wil zeggen dat sommige zeehondenrassen bedreigd zijn. Maar dat zijn zo'n moeilijke woorden hé.

Weten we natuurlijk nog steeds niet of de 50 afgeslachte zeehonden tot zo'n bedreigd zeehondenras behoren natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 januari 2008 om 15:51.
Oud 29 januari 2008, 16:09   #9
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeehonden zijn een familie?
Zeehonden zijn géén diersoort?
Sommige zeehonden zijn wel een diersoort
Sommige diersoorten zijn familie?????

Ik denk dat de juf wil zeggen dat sommige zeehondenrassen bedreigd zijn. Maar dat zijn zo'n moeilijke woorden hé.
Nee schatje, rassen is niet hetzelfde als soorten. En ja, de zeehonden vormen een familie, die uit zelfs nog uit 2 onderfamilies bestaat. En in elke onderfamilie zitten verschillende geslachten en elk van die geslachten bestaat uit verschillende soorten. En het zijn soorten die eventueel uit verschillende rassen kunnen bestaan. Een elementaire cursus biologie volstaat om je het verschil tussen soorten en rassen te leren hoor. Maar blijkbaar is dat dan weer wat te moeilijk voor jou.

Citaat:
Weten we natuurlijk nog steeds niet of de 50 afgeslachte zeehonden tot zo'n bedreigd zeehondenras behoren natuurlijk.
Het blijkt trouwens niet om zeehonden, maar om zeeleeuwen te gaan. Meer bepaald tot een soort zeeleeuwen die enkel op de Galapagos voorkomt (Zalophus wollebaeki) en die inderdaad op de rode lijst van de IUCN staat geklasseerd als "vulnerable".

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7214860.stm

En wat was nu eigenlijk je punt?

Laatst gewijzigd door Edina : 29 januari 2008 om 16:10.
Oud 29 januari 2008, 17:34   #10
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach, wat zijn we toch allemaal grote dierenvrienden hier op dit fijne forum.
Oud 29 januari 2008, 17:35   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee schatje, rassen is niet hetzelfde als soorten.
dat beweer ik nergens.

Citaat:
En ja, de zeehonden vormen een familie, die uit zelfs nog uit 2 onderfamilies bestaat. En in elke onderfamilie zitten verschillende geslachten en elk van die geslachten bestaat uit verschillende soorten.
waar spreek ik dat tegen?

Citaat:
En het zijn soorten die eventueel uit verschillende rassen kunnen bestaan. Een elementaire cursus biologie volstaat om je het verschil tussen soorten en rassen te leren hoor. Maar blijkbaar is dat dan weer wat te moeilijk voor jou.
helemaal niet. Je bevestigt gewoon wat ik bedoelde.

de zeehondenSOORT is helemaal niet bedreigd.
Eventueel zijn verschillende zeehondenRASSEN uit deze dierSOORT bedreigd.

Of ga je dat tegenspreken?

Citaat:
Het blijkt trouwens niet om zeehonden, maar om zeeleeuwen te gaan.
oei! is het dan nu geen familie, geen soort en geen ras meer?

Citaat:
Meer bepaald tot een soort zeeleeuwen die enkel op de Galapagos voorkomt (Zalophus wollebaeki) en die inderdaad op de rode lijst van de IUCN staat geklasseerd als "vulnerable".
voil�* een zeeLEEUWENras (of is het nu ineens toch SOORT????) die dus wel bedreigd is.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7214860.stm

Citaat:
En wat was nu eigenlijk je punt?
Ik wist dus niet dat zeehonden een bedreigde diersoort waren.
zo te zien zijn ze dat ook niet.

Oud 29 januari 2008, 17:55   #12
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de zeehondenSOORT is helemaal niet bedreigd.
Eventueel zijn verschillende zeehondenRASSEN uit deze dierSOORT bedreigd.

Of ga je dat tegenspreken?
Zucht, ja schatje, ik ga dat tegenspreken. Zeehonden zijn geen diersoort maar een familie. En tot die familie behoren wel degelijk verschillende zeehondenSOORTEN (zoals de monniksrob) die bedreigd zijn. Dat jij het verschil tussen families, genera, soorten en rassen maar niet wil vatten is jouw probleem.

Citaat:
oei! is het dan nu geen familie, geen soort en geen ras meer?
Zeeleeuwen zijn een onderfamilie van de familie der oorrobben en die onderfamilie bestaat ook uit verschillende soorten waaronder de Galagpagos zeeleeuw. Moeilijk allemaal hé?

Citaat:
voil�* een zeeLEEUWENras (of is het nu ineens toch SOORT????) die dus wel bedreigd is.
Nee hoor, een soort dus. Je hebt een obsessie met rassen, Circe!

Citaat:
Ik wist dus niet dat zeehonden een bedreigde diersoort waren.
Nogal logisch. Je wist niet eens dat zeehonden een familie was en geen diersoort.

En kan je nu eens eindelijk zeggen wat je eigenlijke punt is mbt deze topic? Of heb je gewoon niets te vertellen?
Oud 29 januari 2008, 18:04   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht, ja schatje, ik ga dat tegenspreken. Zeehonden zijn geen diersoort maar een familie. En tot die familie behoren wel degelijk verschillende zeehondenSOORTEN (zoals de monniksrob) die bedreigd zijn. Dat jij het verschil tussen families, genera, soorten en rassen maar niet wil vatten is jouw probleem.
wacht, even terug capituleren:

zeehonden zijn géén diersoort, maar een familie.
er zijn wèl verschillende zeehondensoorten, wat dus geen diersoorten zijn.
de monniksrob is een zeehondensoort (wat dus geen diersoort is) die bedreigd is.

Citaat:
Zeeleeuwen zijn een onderfamilie van de familie der oorrobben en die onderfamilie bestaat ook uit verschillende soorten waaronder de Galagpagos zeeleeuw. Moeilijk allemaal hé?
de Gala(g?)pagos zeeleeuw is dus een bedreigde zeeleeuwenSOORT van de familie van de robben en dus dus ook een rob zoals de monniksrob van hierboven die ook bedreigd is.
Galapagoszeeleeuwen en monniskrobben zijn géén zeehonden en geen diersoorten.

Citaat:
Nee hoor, een soort dus. Je hebt een obsessie met rassen, Circe!
ho nee meiske. ik had het over diersoorten, maar dat was fout volgens jou. Alleen: ik heb nog nooit gehoord van dierfamilies, dit is iets nieuws.

Citaat:
Nogal logisch. Je wist niet eens dat zeehonden een familie was en geen diersoort.
klopt volkomen. Ik dacht dat zeehonden, net zoals mijn katten een soort dieren waren, een diersoort dus.

Citaat:
En kan je nu eens eindelijk zeggen wat je eigenlijke punt is mbt deze topic? Of heb je gewoon niets te vertellen?
ik stelde gewoon een vraagske aan Raven omdat die schreef dat zeehonden een bedreigde diersoort waren.

Verder antwoord ik gewoon op JOUW postings.

Oud 29 januari 2008, 18:25   #14
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

@Circe: je hebt dus niks te vertellen, zoals ik al dacht. Ik dacht dat je wel in staat zou zijn om eenvoudige biologische begrippen te snappen. Maar ik heb je duidelijk overschat.

Toch nog dit: zeeleeuwen zijn geen zeehonden. Een synoniem van zeehonden is robben. Maar dat is dus een andere familie dan de OORrobben waartoe de zeeleeuwen behoren.
Oud 29 januari 2008, 21:31   #15
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tiens, een zeldzame mix van dierenliefde en racisme. Je leest soms van die dingen hier...
Oud 29 januari 2008, 21:53   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Circe: je hebt dus niks te vertellen, zoals ik al dacht. Ik dacht dat je wel in staat zou zijn om eenvoudige biologische begrippen te snappen. Maar ik heb je duidelijk overschat.
doe de moeite niet lieverd. Ik reageerde gewoon op Raven!

Citaat:
Toch nog dit: zeeleeuwen zijn geen zeehonden. Een synoniem van zeehonden is robben. Maar dat is dus een andere familie dan de OORrobben waartoe de zeeleeuwen behoren.
Dank je voor de info. Nooit gedacht dat zeeleeuwen = zeehonden waren, katten zijn ook geen honden, dus waarom zou ik nu denken dat zeeLEEUWEN = zeehonden.
Ik heb ook nergens beweerd dat LEEUWEN = dingo's of hyena's.

Misschien je frustratie even melden aan de krant waarin het openingsartikel stond?

Over het artikel zelf: puur dierengeweld blijkbaar. tenzij het over vissers gaat die menen dat die zee.. LEEUWEN (doe ik het goed Edina?) hun visgronden leegeten.

Ook in de Skandinavische landen zijn ze niet zo gelukkig met de visetende FAMILIES (doe ik het goed Edina?) van zeehonden en de families van zeeleeuwen (waarvan sommige soorten dan weer wel en sommige soorten dan weer niet met uitsterven bedreigd zijn ) (ok Edina?).
Het zijn dikwijls de vissers die pogen de zeehonden/leeuwenfamiliessoorten... pfffff om zeep te helpen zodat ze zelf de vis kunnen vangen.

Het enige is dat vooral zeehonden een grote aaibaarheidsfaktor hebben en daarmee sommige mensen op de barricades kunnen brengen. Ik heb nog niemand horen pleiten voor het beschermen van de uitstervende kabeljauwenfamiliesoortrasvis.

Oud 29 januari 2008, 22:01   #17
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee schatje, rassen is niet hetzelfde als soorten. En ja, de zeehonden vormen een familie, die uit zelfs nog uit 2 onderfamilies bestaat. En in elke onderfamilie zitten verschillende geslachten en elk van die geslachten bestaat uit verschillende soorten. En het zijn soorten die eventueel uit verschillende rassen kunnen bestaan. Een elementaire cursus biologie volstaat om je het verschil tussen soorten en rassen te leren hoor. Maar blijkbaar is dat dan weer wat te moeilijk voor jou.
Goh, nooit geweten dat zeehonden zoveel op mensen lijken ....

Maar hoe dan ook, een vuile rotstreek om dieren neer te knuppelen en al helemaal als je niets van ze nodig hebt.
Oud 30 januari 2008, 00:15   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

.
tja.. blijkbaar wel hé! Ik maar denken zeeHONDEN, en naast me woont een labrador, en verder een pitbull en nog verder een Groenendaeler, maar nu blijken dat SOORTEN te zijn en geen rassen (bwaak vies: rassen)!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
En ja, de (zee) honden vormen een familie, die uit zelfs nog uit 2 onderfamilies bestaat. En in elke onderfamilie zitten verschillende geslachten en elk van die geslachten bestaat uit verschillende soorten. En het zijn soorten die eventueel uit verschillende rassen kunnen bestaan
Enfin, ben dus al vandaag naar zowel de Groenendaeler als de Labrador als de Pitbull gaan duidelijk maken dat ze vooral FAMILIE zijn.... (stel je voor, ze vonden het normaal) en dat ze uit verschillende ONDERFAMILIES kwamen (vonden die baasjes al niet meer leuk, maar kom) en dan heb ik hen toch het nieuws moeten brengen dat ze dus verschillende SOORTEN waren... wat hen tot tranenstoe bewogen heeft... want ze dachten gewoon dat ze een verschillend ras waren....

Citaat:
Maar hoe dan ook, een vuile rotstreek om dieren neer te knuppelen en al helemaal als je niets van ze nodig hebt
waarschijnlijk hadden ze de VIS nodig die die groep normaal zou vangen.

Oud 30 januari 2008, 15:13   #19
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over het artikel zelf: puur dierengeweld blijkbaar. tenzij het over vissers gaat die menen dat die zee.. LEEUWEN (doe ik het goed Edina?) hun visgronden leegeten.

Ook in de Skandinavische landen zijn ze niet zo gelukkig met de visetende FAMILIES (doe ik het goed Edina?) van zeehonden en de families van zeeleeuwen (waarvan sommige soorten dan weer wel en sommige soorten dan weer niet met uitsterven bedreigd zijn ) (ok Edina?).
Het zijn dikwijls de vissers die pogen de zeehonden/leeuwenfamiliessoorten... pfffff om zeep te helpen zodat ze zelf de vis kunnen vangen.
Je bent blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat de oceaan rondom de Galapagos-eilanden al enige tijd is uitgeroepen tot zeereservaat en dat daar de visserij dan ook sterk beperkt is. Desondanks heeft het reservaat erg te leiden onder illegale visvangst. Ik hoop dat je niet gelooft in de fabeltjes van vissers die beweren dat de zeehonden verantwoordelijk zijn voor de dramatische dalingen van het visbestand... De enige verantwoordelijken daarvoor zijn namelijk de vissers zelf. Niet de kleine vissers welteverstaan, maar wel de grootschalige visvangst.

Wat niet wegneemt dat dat idd jammer genoeg een realistische piste mbt de slachtpartij is.

Citaat:
Het enige is dat vooral zeehonden een grote aaibaarheidsfaktor hebben en daarmee sommige mensen op de barricades kunnen brengen. Ik heb nog niemand horen pleiten voor het beschermen van de uitstervende kabeljauwenfamiliesoortrasvis.
En weer ben je zeer slecht geïnformeerd! Het is je blijkbaar ontgaan dat natuur- en milieu-organisaties al jaren pleiten voor beschermingsmaatregelen voor verschillende vissoorten (en voor een duurzamere manier van visvangst in het algemeen). En als de bescherming van bedreigde vissoorten je zo bekommert, dan heb ik een goede tip voor jou: www.goedevis.nl

Laatst gewijzigd door Edina : 30 januari 2008 om 15:20.
Oud 30 januari 2008, 15:14   #20
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik zou niet weten waar je het over hebt. Alle mensen behoren immers tot één en dezelfde soort, want van zeehonden dus niet gezegd kan worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be