![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De kadavers van 53 zeehonden (waaronder 13 jongen) zijn teruggevonden op het eiland Pinta. De dieren zijn allen overleden aan een ingeslagen schedel en waren in een verre staat van ontbinding.
Aziatische stropers azen al decennia op zeehonden omdat in hun achterlijke culturen de huid van deze dieren als lustopwekker wordt beschouwd. Echter deze genocide (voor een bedreigde diersoort is dit nefast) werd niet gepleegd door stropers vermits de kadavers niet zijn gevild. Galapagos, zoals verschillende andere beschermde reservaten, heeft te kampen met "moord-toeristen"... i.e. rijkeluis toeristen die grof geld betalen aan locals om met de pint in de hand deze dieren te komen doodknuppelen. Ik stel voor dat Unesco militaire mogenheden zou moeten verkrijgen om alles wat op slechts 2 poten loopt, een stro-rokje om de middel heeft en klanken maakt dat lijkt op een coherente taal, met de benen aan de bomen te hangen en te laten rotten in de zon.... http://nl.wikipedia.org/wiki/Knuppelen_%28jacht%29
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 29 januari 2008 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer zijn zeehonden een bedreigde diersoort?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Wat is je punt eigenlijk? Met uitzondering van jou, beweert hier niemand dat zeehonden een diersoort zijn overigens... Zeehonden zijn dan ook geen diersoort, maar wel een familie. En sommige soorten van die familie zijn wel degelijk bedreigd. Overigens zijn de Galapagos-eilanden een nationaal park, waar jacht sowieso niet is toegestaan. Het gaat hier dan ook over ordinaire stroperij. Of zelfs dat niet, want er werd blijkbaar niets meegenomen. Lijkt een beetje op de slachtpartijen onder berggorilla's in DRC...
Laatst gewijzigd door Edina : 29 januari 2008 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Die mensen zullen ook huishuur moeten betalen zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Het is duidelijk dat je de situatie van de Galapagos niet echt kent. Als er één ding is dat daar voor gigantische inkomsten zorgt dan is het wel het toerisme. Ik denk niet echt dat de lokale inwoners opgezet zijn met dergelijke toestanden. En de Ecuadoriaanse overheid al evenmin, want ook zij verdienen er serieus aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet goed hoe dat 50 zeehonden hoe dan ook belangrijk kunnen zijn. Toch niet in die mate dat het mensen van hier aanspoort om de mensen ginder te vertellen wat ze daar doen en laten kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
oei! de juf is er! Citaat:
Zeehonden zijn een familie? Zeehonden zijn géén diersoort? Sommige zeehonden zijn wel een diersoort Sommige diersoorten zijn familie????? Ik denk dat de juf wil zeggen dat sommige zeehondenrassen bedreigd zijn. Maar dat zijn zo'n moeilijke woorden hé. Weten we natuurlijk nog steeds niet of de 50 afgeslachte zeehonden tot zo'n bedreigd zeehondenras behoren natuurlijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 januari 2008 om 15:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7214860.stm En wat was nu eigenlijk je punt? Laatst gewijzigd door Edina : 29 januari 2008 om 16:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat beweer ik nergens.
Citaat:
Citaat:
de zeehondenSOORT is helemaal niet bedreigd. Eventueel zijn verschillende zeehondenRASSEN uit deze dierSOORT bedreigd. Of ga je dat tegenspreken? Citaat:
Citaat:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7214860.stm Citaat:
zo te zien zijn ze dat ook niet. ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En kan je nu eens eindelijk zeggen wat je eigenlijke punt is mbt deze topic? Of heb je gewoon niets te vertellen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeehonden zijn géén diersoort, maar een familie. er zijn wèl verschillende zeehondensoorten, wat dus geen diersoorten zijn. de monniksrob is een zeehondensoort (wat dus geen diersoort is) die bedreigd is. Citaat:
Galapagoszeeleeuwen en monniskrobben zijn géén zeehonden en geen diersoorten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder antwoord ik gewoon op JOUW postings. ![]()
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() @Circe: je hebt dus niks te vertellen, zoals ik al dacht. Ik dacht dat je wel in staat zou zijn om eenvoudige biologische begrippen te snappen. Maar ik heb je duidelijk overschat.
Toch nog dit: zeeleeuwen zijn geen zeehonden. Een synoniem van zeehonden is robben. Maar dat is dus een andere familie dan de OORrobben waartoe de zeeleeuwen behoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb ook nergens beweerd dat LEEUWEN = dingo's of hyena's. Misschien je frustratie even melden aan de krant waarin het openingsartikel stond? Over het artikel zelf: puur dierengeweld blijkbaar. tenzij het over vissers gaat die menen dat die zee.. LEEUWEN (doe ik het goed Edina?) hun visgronden leegeten. Ook in de Skandinavische landen zijn ze niet zo gelukkig met de visetende FAMILIES (doe ik het goed Edina?) van zeehonden en de families van zeeleeuwen (waarvan sommige soorten dan weer wel en sommige soorten dan weer niet met uitsterven bedreigd zijn ) (ok Edina?). Het zijn dikwijls de vissers die pogen de zeehonden/leeuwenfamiliessoorten... pfffff om zeep te helpen zodat ze zelf de vis kunnen vangen. Het enige is dat vooral zeehonden een grote aaibaarheidsfaktor hebben en daarmee sommige mensen op de barricades kunnen brengen. Ik heb nog niemand horen pleiten voor het beschermen van de uitstervende kabeljauwenfamiliesoortrasvis.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar hoe dan ook, een vuile rotstreek om dieren neer te knuppelen en al helemaal als je niets van ze nodig hebt.
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat dat idd jammer genoeg een realistische piste mbt de slachtpartij is. Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 30 januari 2008 om 15:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |