![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Een juridische vraag , waar moet ik dat hier zetten , bij maatschappij zeker .
Vreemde , heel vreemde huurervaring achter de rug , een huurder van mij sterft , het contract beeindigd niet , het wordt voor 3 maanden overgezet op de grootste erver of indien geen erfenis zoals hier op de naaste verwant . Reden is enerzijds beetje sadistisch , de huur moet 3 maand op voorhand opgezegd worden , anderzijds praktisch , de nabestaanden moeten de inboedel kunnen verhuizen . Huurder is nog officieel getrouwd maar gescheiden van tafel en bed , heeft een zoon , 3 broers en een zus . Ik telefoneer gisteren naar zijn advocate-schuldbemiddelaar , gezien de scheiding van tafel en bed is zijn zoon de naaste verwant . Ga ik naar de bevolkingsdienst om die zoon die ik niet ken te kunnen bereiken , ja maar hij heeft zijn zoon niet erkend Wil ik terugbellen naar zijn advocate ; wie is er nu de naaste verwant , ze pakt niet op , ook op het justitiehuis te Gent zijn ze al de hele dag niet bereikbaar . Begrafenisondernemer is bezig met de regeling maar weet ook nog niet wie nu juist de naaste verwant is . Zit hier iemand uit de juridische wereld die mij uit dat kluwen kan helpen
|
|
|
#2 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De hamvraag is eigenlijk wie er deze "nalatenschap" aan het regelen is, waarschijnlijk een notaris desnoods aangesteld door het OCMW. Je mag vooral niet uit het oog verliezen de mogelijkheid bestaat dat de "naaste verwanten" in het geval ze vermoeden dat de nalatenschap negatief is deze zullen weigeren.
Eventuele vorderingen op de overledene/erflater moet je in ieder geval aan de nnotaris melden. Je eigen notaris kan je waarschijnlijk nog beter inlichten.
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
t zal u leren !
kapitalist ! |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Heel de familie heeft de erfenis verworpen , ik moet zelf uitpluizen wie de naaste verwant is Verder probleem , die 3 maanden die er bij komt ( huur ) dient ook om de inboedel te verhuizen , als ze allemaal de erfenis verwerpen hebben ze ook geen recht op de inboedel , wat te doen met de inboedel . Is dit voor de verhuurder
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
3 maand huur...na een proces van de degene die er aanspraak op maakte? Komt toch niks van in huis. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Echter indien de erfgenamen niet bekend zijn is het inderdaad de verhuurder die zich mag gaan bezig houden met het opsporen van eventuele erfgenamen. Na drie maanden en veertig dagen zonder erfgenaam kan U zich wenden tot de rechtbank van eerste aanleg, omdat U als belanghebbende de aanstelling kan vragen van een curator over de onbeheerde nalatenschap (de erfenis van uw huurder, waar geen erfgenamen voor zijn gevonden.) De verdere afhandeling kan dan gebeuren met de curator over de onbeheerde nalatenschap. Aanstelling die overigens gepubliceerd wordt in het Belgisch staatsblad. Het is omslachtig, tijdrovend en een rompslomp. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het probleem is opgelost , de erver is ... alweer de staat .
Alle naaste verwanten hebben de erfenis verworpen wegens schulden , passiva . Zij kunnen dus ook geen aanspraak maken op de activa , 1% van het geheel de inboedel . Ik moet 3 maand en 40 dagen wachten tot er een erfgenaam komt , wat niet zal gebeuren en dan moet ik naar de vredrechter die een curator aanduidt die het zwikje zal verkopen . Intussen is die famile daar al dat huis aan het leegplunderen , spaart mij kosten uit om naar het containerpark te rijden , de curator zal niet moeten komen
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|