Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2011, 12:49   #1
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard Wie is de naaste verwant ?

Een juridische vraag , waar moet ik dat hier zetten , bij maatschappij zeker .
Vreemde , heel vreemde huurervaring achter de rug , een huurder van mij sterft , het contract beeindigd niet , het wordt voor 3 maanden overgezet op de grootste erver of indien geen erfenis zoals hier op de naaste verwant .
Reden is enerzijds beetje sadistisch , de huur moet 3 maand op voorhand opgezegd worden , anderzijds praktisch , de nabestaanden moeten de inboedel kunnen verhuizen .
Huurder is nog officieel getrouwd maar gescheiden van tafel en bed , heeft een zoon , 3 broers en een zus .
Ik telefoneer gisteren naar zijn advocate-schuldbemiddelaar , gezien de scheiding van tafel en bed is zijn zoon de naaste verwant .
Ga ik naar de bevolkingsdienst om die zoon die ik niet ken te kunnen bereiken , ja maar hij heeft zijn zoon niet erkend en inderdaad , zoon heeft achternaam van moeder .
Wil ik terugbellen naar zijn advocate ; wie is er nu de naaste verwant , ze pakt niet op , ook op het justitiehuis te Gent zijn ze al de hele dag niet bereikbaar .
Begrafenisondernemer is bezig met de regeling maar weet ook nog niet wie nu juist de naaste verwant is .
Zit hier iemand uit de juridische wereld die mij uit dat kluwen kan helpen
Oud 20 september 2011, 13:16   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De hamvraag is eigenlijk wie er deze "nalatenschap" aan het regelen is, waarschijnlijk een notaris desnoods aangesteld door het OCMW. Je mag vooral niet uit het oog verliezen de mogelijkheid bestaat dat de "naaste verwanten" in het geval ze vermoeden dat de nalatenschap negatief is deze zullen weigeren.

Eventuele vorderingen op de overledene/erflater moet je in ieder geval aan de nnotaris
melden. Je eigen notaris kan je waarschijnlijk nog beter inlichten.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 13:44   #3
Anna List
Banneling

Standaard

t zal u leren !

kapitalist !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 07:31   #4
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De hamvraag is eigenlijk wie er deze "nalatenschap" aan het regelen is, waarschijnlijk een notaris desnoods aangesteld door het OCMW. Je mag vooral niet uit het oog verliezen de mogelijkheid bestaat dat de "naaste verwanten" in het geval ze vermoeden dat de nalatenschap negatief is deze zullen weigeren.

Eventuele vorderingen op de overledene/erflater moet je in ieder geval aan de nnotaris
melden. Je eigen notaris kan je waarschijnlijk nog beter inlichten.
Probleem is , de grootste erver is normaal de naaste verwant , kun je navragen bij de notaris .
Heel de familie heeft de erfenis verworpen , ik moet zelf uitpluizen wie de naaste verwant is
Verder probleem , die 3 maanden die er bij komt ( huur ) dient ook om de inboedel te verhuizen , als ze allemaal de erfenis verwerpen hebben ze ook geen recht op de inboedel , wat te doen met de inboedel .
Is dit voor de verhuurder
Oud 21 september 2011, 07:40   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Probleem is , de grootste erver is normaal de naaste verwant , kun je navragen bij de notaris .
Heel de familie heeft de erfenis verworpen , ik moet zelf uitpluizen wie de naaste verwant is
Verder probleem , die 3 maanden die er bij komt ( huur ) dient ook om de inboedel te verhuizen , als ze allemaal de erfenis verwerpen hebben ze ook geen recht op de inboedel , wat te doen met de inboedel .
Zet alles in een meubel-bewaarplaats en kijk wie er op af komt. Wat riskeer je?
3 maand huur...na een proces van de degene die er aanspraak op maakte?
Komt toch niks van in huis.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 08:43   #6
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huurovereenkomst wordt inderdaad niet automatisch ontbonden en blijft dus bestaan. De verplichtingen van de overleden huurder gaan over op zijn erfgenamen (art. 1742 BW). De erfgenamen zijn dus gehouden tot de eventuele huurschade de vervallen huurgelden en dienen zich te houden aan de opzegtermijnen van de huurwet.

Echter indien de erfgenamen niet bekend zijn is het inderdaad de verhuurder die zich mag gaan bezig houden met het opsporen van eventuele erfgenamen.

Na drie maanden en veertig dagen zonder erfgenaam kan U zich wenden tot de rechtbank van eerste aanleg, omdat U als belanghebbende de aanstelling kan vragen van een curator over de onbeheerde nalatenschap (de erfenis van uw huurder, waar geen erfgenamen voor zijn gevonden.)
De verdere afhandeling kan dan gebeuren met de curator over de onbeheerde nalatenschap. Aanstelling die overigens gepubliceerd wordt in het Belgisch staatsblad.

Het is omslachtig, tijdrovend en een rompslomp.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 09:15   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
...
Het is omslachtig, tijdrovend en een rompslomp.
u vergat nog : en duur.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 09:25   #8
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
u vergat nog : en duur.
Dat valt nogal mee.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 11:21   #9
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het probleem is opgelost , de erver is ... alweer de staat .
Alle naaste verwanten hebben de erfenis verworpen wegens schulden , passiva .
Zij kunnen dus ook geen aanspraak maken op de activa , 1% van het geheel de inboedel .
Ik moet 3 maand en 40 dagen wachten tot er een erfgenaam komt , wat niet zal gebeuren en dan moet ik naar de vredrechter die een curator aanduidt die het zwikje zal verkopen .
Intussen is die famile daar al dat huis aan het leegplunderen , spaart mij kosten uit om naar het containerpark te rijden , de curator zal niet moeten komen
Oud 24 september 2011, 15:20   #10
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is opgelost , de erver is ... alweer de staat .
Alle naaste verwanten hebben de erfenis verworpen wegens schulden , passiva .
Zij kunnen dus ook geen aanspraak maken op de activa , 1% van het geheel de inboedel .
Ik moet 3 maand en 40 dagen wachten tot er een erfgenaam komt , wat niet zal gebeuren en dan moet ik naar de vredrechter die een curator aanduidt die het zwikje zal verkopen .
Intussen is die famile daar al dat huis aan het leegplunderen , spaart mij kosten uit om naar het containerpark te rijden , de curator zal niet moeten komen
Eigenlijk toch wel straf, de verwanten verwerpen de erfenis maar komen toch het huis leeghalen. Ik begrijp dat u daar geen probleem van wilt maken gezien u toch van de rommel af moet, maar correct is dat niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be