![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Schepen
|
![]() Ik had deze tekst eerst op mijn blog (bloedverwant.blogspot.com) gepost, maar ik heb graag wat reacties op wat ik schrijf, en die blog is nogal doods. Het citaat van Ghandi was de opgegeven stelling waarrond we moesten schrijven.
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() de zoveelste maal dat de Palestijnse versie op het www geplaatst wordt...
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2008 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De vervolging van de Joden in het Duitsland van de vorige eeuw was behoorlijk gruwelijk. Het is dan ook zeer vreemd dat net dat getroffen volk zich zo onmenselijk toont aan anderen (de Palestijnen).
En vergeet ook niet dat de media bijna al de smerigheid netjes registreert. Stel u voor als de media die mogelijkheid niet had, wat zou er dan gebeuren met de Palestijnen? Ook het misbruik van de Jodenvervolging door het steeds opnieuw te gebruiken als vrijgeleide om de beest uit te hangen is zeer laag bij de grond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Is er dan ook een Israëlische versie? Ik bedoel, één die steek houdt, niet één of ander nationalistisch nonsensverhaaltje?
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik herinner me de beelden van een Israëlische tank die door het huis reed van bejaarde Palestijn terwijl die nog binnen zat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() "Die beelden zijn gemanipuleerd door de media om ons te doen geloven dat de Palestijnen onderdrukt worden. In werkelijkheid zijn het de Palestijnen die Israëlische tanks stelen en er dan hun eigen mensen mee omrijden, om het vervolgens als propaganda te gebruiken! Nou, daar trap ik mooi niet in!"
Of zoiets Ik snap echt niet dat mensen dit soort crap blijven goedpraten, iedereen ziet toch wie het slachtoffer is in deze affaire. Leg mij bijvoorbeeld eens uit, filosoof, hoe het mogelijk is dat de Palestijnen de boosdoeners zijn. Ze zijn uit hun land verjaagd, officiëel bestaan ze niet want ze worden niet erkend. Voor hun watertoevoer, energie, eten, medicijnen, ... zijn ze afhankelijk van anderen. Regelmatig schieten de Israëlischen enkelen van hen dood. Ze leven achter een muur. En ja, soms schieten ze terug.
![]() |
#7 | |
|
![]() Als ge echt wilt dat mensen uw tekst lezen, raad ik u toch aan om die leesbaar te maken. Door bijvoorbeeld te werken met paragrafen waar wat ruimte tussen zit.
Zo. Begrijp je? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Had ik voor de schoolversie ook moeten doen, dan hadden ze tenminste niet gezaagd over de lengte!
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Beter ja.
Nu zal ik hem misschien ook nog lezen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe kijken op Google maps.
Palestina/Gazastrook etc zijn nergens volledig omsingeld door Israël. Dus als we muur X gaan zien als de "Israëlisch/Palestijnse" grens. Dan is er de "Gazastrook/Egyptische" grens en de "West bank/Jordanië grens". Met andere woorden, de Israëlis hebben medebewakers voor dat concentratiekamp waar terroristen kunnen onderduiken. Wat me er doet aan denken. Egypte had ook een stevige grens om de herriezoekers uit Palestina buiten te houden, die de laatste tijd gedynamiteerd word. Is het soms Israëlische springstof die de arme Egyptische grensbewakers laat ontploffen en de Egyptische betonboeren extra inkomen bezorgt? Ik denk het niet. Ik denk eerder dat het springstoffen zijn die met Eu subsidies zijn gekocht in de ex Sovjet gebieden.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Julie kunnen zoveel zagen als jullie willen over de staat Israel. Dat zij de Palestijnen hun land hebban afgepakt, het zijn terroristen etc en ze moeten daar weg. Het land behoort de Palestijnen toe. Het ga niks uithalen.
Israel zit nu daar en ze gaan daar ook blijven. Ook al is dat voor jullie onaanvaardbaar. Je moet er maar mee leren leven. Hoe moeilijk dat ook is voor jullie. Laatst gewijzigd door alex2018 : 17 februari 2008 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Tuurlijk, dat lijkt mij evident.
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De situatie in de Westoever en de Gazastrook is natuurlijk een geheel andere discussie, maar ook daar zijn verschillende invalshoeken en men kan daar niet zonder meer zeggen dat de Israëliërs de bezetters zijn die alle blaam treft.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() Volledig mee akkoord, alleen is Israël niet zo super happig om zelfs maar een begin van een dialoog te starten. En zolang dat niet gebeurt sta ik aan de kant van de Palestijnen. Je kunt van een onderdrukt volk niet verwachten dat zij met papier afkomen als de andere kant daar met tanks en geweren staat.
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Israël stelt natuurlijk wel enkele eisen vooraf zoals de erkenning van Israël - in mijn ogen toch geen vreemde eis -, maar als een organisatie als Hamas lange tijd de vernietiging van Israël in haar grondmanifest heeft staan en nog steeds streeft naar een Islamitische Palestijnse staat over het hele vroegere mandaatgebied dan is het niet vreemd dat Israël daar geen onderhandelingsruimte ziet en Hamas niet ziet als onderhandelingspartner. Citaat:
Beide kanten hebben in mijn ogen reden genoeg om de andere kant zielsdeep te haten en te minachten en ik zie eerlijk gezegd niet hoe het probleem aldaar opgelost gaat worden zonder verdere bloedvergieten.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijp je dan niet dat dat zal uitmonden op een enorm bloedbad.
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ik zou bij god niet weten op wat jij reageert.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |