![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Na de verkiezingen van vorig jaar, is de campagne gewoon doorgegaan.
Een interimregering zit al van voor kerstdagen en de partijen gaan nog steeds rollebollend over straat. De een beschuldigt de ander verkiezingen te willen en ondertussen gaat iedereen met zijn campagne verder. Zo is Belgie een blijvend verkiezings-circus geworden, waarin ieder zijn beste kunstjes laat zien om een grotere aanhang te verwerven. De spanning van de race is inderdaad groter en boeiender dan de afloop. Alleen wie bepaalt eigenlijk waar de finish is? ![]() Zelfs Verhofstadt staat er bij en kijkt er naar ,of hoopt hij toch nog stiekem de grote winnaar te gaan worden? |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ik hou mijn hart vast voor wat ons te wachten staat met Pasen.
En je kan zeggen wat je wil, Leterme dacht de VLD in de klappen te laten delen door een stap terug te doen maar Verhofstadt heeft hem mooi voor aap gezet. Ik ben geen liberaal maar van Verhofstadt kan je wel zeggen dat hij een staatsman is. Met meneer Leterme zijn we vet. Verhofstadt zijn rol is nog niet uitgespeeld denk ik. |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopla, nog één die nog altijd in de mythe van de 'grote staatsman Verhofstadt' gelooft.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Even later heeft Bart gebeld naar YLT dat het voor de "show" was. Er vallen geen paarse lijken uit de kast, YLT heeft een massagraf van paars aangetroffen op zijn kabinet. De blauwen proberen hun wan-prestaties te verbergen. 3,5 miljard tekort + 1 miljard te weinig ontvangen= 4,5 miljard , terwijl iedereen zich "blauw" betaalt aan belastingen. Nog even hernemen, de ECB schat de ondoelmatigheid van België op 34% van de ontvangsten=50miljard euro=5000 euro per belg per jaar weggesmeten geld. En dat voor een blauwe partij , die ging voor de "ontvetting" van de staat. of "niet u maar de staat leeft boven zijn stand". Zam , ofwel daag je ons uit voor zulke reacties ofwel heb jij genoten van de notionele intrest. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 30 januari 2008 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() De CVP in de jaren 80...
Citaat:
![]()
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 30 januari 2008 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je komt dan in de regering om het te veranderen ,mag je het ook slecht doen. Daar kan mijn boerenverstand niet bij. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De christendemocraten deden het nog slechter, dat bedoel ik. Kan je daar met je boereverstand bij?
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Trouwens
Citaat:
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet er niet bij te vermelden dat de VLD meeregeerde van 1982 tot 1988. Verhofstadt was in die periode zelfs een tijdlang minister van begroting. De staatsschuld steeg in die periode met 3.531 miljard frank.
![]() |
#10 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En dat is te danken aan de VLD.
Is het u opgevallen dat in alle ons omringende landen de werkloosheid daalde , onafgezien de politieke kleur van de regering ? Misschien op uitzondering van Wallo/Brux ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 30 januari 2008 om 11:51. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() En ook uit wikipedia:
Citaat:
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Volkomen met je eens dat de CVP het ook zeer slecht heeft gedaan maar als VHS stelt dat er een "modelstaat" komt , een actieve welvaartstaat,...en 34% van je ontvangsten zijn zinloos en dat is je core-business ? Nog even terzijde , de staatsschuld is in nominale waarde met , ik geloof, 15 miljard gestegen verleden jaar. Alleen ter vergelijking met het BNP is het een beetje gezakt. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 30 januari 2008 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhofstadt is pas acht jaar aan de macht geweest.
Hij had niet alleen het geluk met een goed gevulde staatskas te kunnen starten, hij kreeg eveneens een heroplevende conjuctuur cadeau. Weet je nog wat het eerste was dat Verhofstadt zei pal nadat hij uit vakantie terugkwam? Dat er geen geld was om cadeautjes uit te delen. Toch niet aan de arme Vlamingen. De rijke Saksen-Coburgs daarentegen hebben, nog geen maand later, de buit al binnen. Ook dankzij Verhofstadt. Intussen vallen wel de lijken vervroegd uit de kast, en weten wij dat we daarvoor de rekening zullen betalen.
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 30 januari 2008 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga niet zeggen dat ik akkoord was met Dehaene's politiek, maar ook de waarheid heeft haar rechten, denk ik zo...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Waren ze niet van plan om samen een regering te vormen? Of geloven ze er niet meer in en is de eerste klap een daalder waard? |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In de meest platte politiek werd de eerste schuif belastingsdalen gekozen net voor de gemeenteraadsverkiezing, de tweede schuif net voor 10 juni. Daar kwam nog rap een onnozele werkbonus bovenop en nog eens een kindercheque. |
|
![]() |