![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() LONDEN - De Britse regering overweegt duizenden gevangenen van een onderhuidse chip te laten voorzien om meer ruimte te creëren in de overvolle Britse gevangenissen. Dat meldde de Britse krant The Independent zondag.
Burgerrechtengroepen en reclasseringsambtenaren zijn uiterst negatief over dit 'vernederende' systeem. Met de chip kunnen gedetineerden buiten de gevangenis via een GPS-systeem in de gaten worden gehouden. De chip, ter grootte van twee rijstkorrels, kan op een relatief simpele manier door een arts onder de huid worden aangebracht met behulp van een injectienaald. Gevangenispopulatie De gevangenispopulatie in Groot-Brittannië is de afgelopen tien jaar gegroeid van 60.000 naar 80.000 personen. De bouw van de benodigde nieuwe gevangenissen zal naar verwachting miljarden kosten. De ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken zouden daarom wel wat voelen voor invoering van het veel goedkopere chipsysteem, aldus The Independent. De stap ligt in de lijn van het hoofd van de Britse Vereniging van Agenten (Acpo). Hij sprak zich al eerder uit voor het implanteren van chips in veroordeelde pedofielen en kindermisbruikers om ze gemakkelijker op te sporen. Bijna 2000 gevangenen per jaar doen hun enkelbanden af, waardoor ze ontkomen aan controles. Chips De chips zijn wereldwijd al in gebruik om honden, katten, vee en luchtvaartbagage te volgen. Er zijn nog geen gevallen bekend van veroordeelden die buiten de gevangenis worden gevolgd met een dergelijk systeem. De onderhuidse chips worden ook gebruikt om orde te houden binnenin gevangenissen. In de Verenigde Staten gebruikt de overheid ze om de bewegingen van bendeleden in cellencomplexen te volgen. Veroordeelden zouden zelf de voorkeur geven aan een controlesysteem waar ze niet aan hoeven te denken, in plaats van de lompe band om hun enkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is een cliché, maar dat big brother gedoe neemt schaamteloos toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Pfff, big brother, wie ligt daar nog wakker van? Dat ligt toch allang achter ons.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door Bhairav : 14 januari 2008 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet niet, mijn eerste reactie is ook van
![]() maar misschien voor pedofielen enzo toch niet zo slecht idee indien men natuurlijk er heel voorzichtig mee omspringt |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Geshipte moslims,wahahahahahaaaaaaaaaaa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van vrijwilligheid, is het eventueel een alternatief.
Maar het blijft idioot.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Dit is een krantenartikel uit 2004. We zijn nu weer 4 jaar verder...
Elders op dit forum heb ik nog eens een link geplaatst naar een docu van Discovery Channel. Daar was te zien dat deze chip al goed getest is ( o.a. in Nederland) Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 14 januari 2008 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mocht het snel gaan dan zal er bvb een verplichte inenting zijn tegen bvb de vogelgriep en dan hebben we het ook zitten. Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 14 januari 2008 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() huisdieren, pedofielen, gevangenen, psychiatrische patiënten, dementerende ouderen, kinderen en tegen dan is bijna alle weerstand verdwenen en krijgen we een id-chip in plaats van een kaart, handig toch?
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Er zijn nu reeds landen die kinderen chippen samen met de vaccinatie zonder meeweten en toestemming van de ouders.Singapore met zekerheid en naar alle waarschijnlijkheid ook nederland,duitsland en al eerder hiermee begonnen zij groot brittanie Maar dat zal men de gewone burger echt niet vertellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dan eigenlijk nog de straf voor die Britse gevangenen?
De overheid kennende zal ze wel weer voor het goedkope alternatief kiezen. Gevangenissen bijbouwen zou beter zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo'n chip is dus de natte droom van elke ordehandhaver.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steek ze beter in de gevangenis voor x aantal jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) strafbepaling heeft steeds ( sinds na de verlichting ) een 'hoger' doel proberen na te streven... het gaat dus niet langer om pure straf ter revanche maar straf als een bezinning door deze maatregel kan hetzelfde bereikt worden bij een heleboel veroordeelden 3) meestal, ik weet niet hoe het hier precies in elkaar zit, gaat dat samen met een beplaade vrijheidsbeperking uitgaande van wat een gevangenisstraf behoort te zijn, niet meer of minder, kan je dus ook wel spreken van een (deeltijdse) straf btw Savatage...ik hoor je dat nogal vaak zeggen ... maar welk heil zie je dan in een x-tal jaren gevangenisstraf ? Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2008 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd, er valt niet veel af te leiden uit de gegevens die ons verschaft zijn... dus extrapoleer ik het maar naar dezelfde discusie binnenin vasteland europa
Citaat:
de bedoeling is dat je 1) veroordeeld wordt : dus een blaam krijgt vanuit de maatschappij dat je over een bepaalde grens bent geweest en dat dat niet gepikt wordt 2) er een bepaalde tijd volgt na die veroordeling dat je daarmee bezig bent meestal gaat dat samen met restricties of een bepaald financieel verlies 3) naderhand weer met een schone lei kan beginnen zo'n chip of een elektronische enkelband, oner voorbehoud van enige restricties, hebben die eigenschappen bovendien tussen 2) en 3) als het gaat over langere periodes is er zelfs bij pure gevangenisstraf de behoefte aan een reïntegratieperiode Citaat:
dus ik ga ervan uit dat er wel iets beperkends aan vastzit Citaat:
![]() je weet ook dat ik die niet deel.... ik heb je dat trouwens al eens proberen aan het verstand te brengen dat er een essentiëel onderscheid is is in straf en schadevergoeding en dat straf, mijn inziens, nimmer het slachtoffer aanbelangt dus hoe wreed het ook mag klinken... mijn antwoord op jouw, overigens weer zéér weluitgekozen, voorbeeld is simpelweg dat het totaal irrelevant is dat zie je dan ook (min of meer ) in onze rechtspleging om je verder te beantwoorden het volgende weluitgekozen voorbeeld van een vrouw die haar man neerslaat met een bloempot ofzo, in een moment dat de stoppen doorslaan, nadat ze jarenlang geterroriseerd geweest is ook daar is het slachtoffer niet meer en dus als ik jouw redenring doortrek mag die vrouw dus nooit meer vrijkomen ? maar verder vraag ik me af hoe die repliek van je nu enigsinds een antwoord vormt op mijn vraag wat nu precies het heil zou zijn van een x-jaren gevangenisstraf ? volgens mij hou jij er een veel te starre revanche-mentaliteit op na Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2008 om 01:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Infidel : 16 januari 2008 om 08:09. |
||
![]() |