![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Bij welke vakbond ben je? | |||
Ik ben aangesloten bij het ABVV |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,53% |
Ik ben aangesloten bij het ACV |
![]() ![]() ![]() |
10 | 17,54% |
Ik ben aangesloten bij de ACLVB |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,26% |
Ik ben aangesloten bij de NCK |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ben aangesloten bij een andere vakbond |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
Ik ben niet aangesloten bij een vakbond |
![]() ![]() ![]() |
36 | 63,16% |
Andere of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij welke vakbond ben je?
Voor de duidelijkheid: ACOD = deel ABVV VSOA = deel ACLVB LBC-NVK = deel ACV De NCK werd opgenomen, maar heeft geen volle rechten als vakbond. Laatst gewijzigd door lombas : 22 januari 2008 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Geen enkel. Ik laat mijn belangen verdedigen door een Centrale Ondernemingsraad, voor degene ik binnenkort moet gaan stemmen ja.
En ze doen dat goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() OT: militant bij ACV, maar lid van LBC-NVK (dat heb je als je werkt, he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds een jaar aangesloten bij ACV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgevaardigde, militant dus bij het ACOD (dus een onderdeel vh ABVV, zoals Lombas terecht opmerkte)
![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Momenteel nog niet aangesloten.
Ik vraag me af wanneer de vakbond eindelijk eens gaat pleiten voor gelijke pensioenen voor werknemers en zelfstandigen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ACLVB , bij de rest ben ik niet gewenst als VB'er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel als ze bij verkiezingen actief op VB-lijst gaan staan, krijgen ze problemen.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook Unizo trekt zich geen bal aan van de zelfstandigen. Die zijn alleen bezig met het opvrijen van de KMO's, en aanzien zichzelf als een VBO/VOKA-light.
Het zou evident zijn dat de vakbonden de zelfstandigen zouden aanzien als bondgenoten tegen het groot-kapitaal. Maar zolang de vakbond niet tot dat inzicht komt, ziet het er niet rooskleurig uit. Maar ik wil ook de vakbond niet als enige schuldige aanwijzen. De meeste zelfstandigen hebben daar zelf minstens evenveel schuld aan: zij weigeren "geproletariseerd" te worden, en gedragen zich liever als de slippendragers van het groot-kapitaal.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Wat dit betreft geef ik je 100% gelijk. Unizo pretendeert dan wel de spreekbuis der zelfstandigen te zijn, maar in praktijk vertegenwoordigt het gewoon haar leden en dan in het bijzonder de leden die het meest in staat zijn zich te laten horen. Tussen die leden vindt je al amper kleine zelfstandigen (niet verwonderlijk, het schijnt een dure grap te zijn), laat staan dat die zich zouden kunnen laten horen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 23 januari 2008 om 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aclvb
![]() |
#13 |
|
![]() Zielig
![]() |
#14 |
|
![]() voorlopig nog studerend dus niks.
Lijkt zo ver weg nog.. ik zou niet weten hoe ik eraan moest beginnen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou je het niet logisch vinden als in Nederland een zoon van een traditionele varkensboer opkomt voor de partij van de dieren, dat deze thuis problemen zou krijgen? Dit is net dezelfde vergelijking.
Als morgen LDD zich pertinent tegen vakbonden uit, dan zullen deze militanten ook niet meer welkom zijn bij dezelfde vakbonden. Hoe kun je ook in godsnaam lid zijn van een vakbond en tegelijk opkomen bij een partij die dat wil afschaffen? Hoezeer kun je je eigen verloochenen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, maar om te zeggen dat ik die "dus" niet zo goed begrijp. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goh ja, binnenkort kunnen de vrijgestelden misschien meegaan in het stemhokje? Gans die zuiltoestanden zijn compleet achterhaald en vooral een kostelijke grap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik beslis liever zelf of ik op een lijst ga staan.
|
![]() |
![]() |