![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Een Noorse reder heeft besloten om heel Afrika heen te varen om de piraten te ontlopen (of ontvaren in dit geval). Zou de NAVO een gezamenlijke actie moeten ondernemen om de piraten te vernietigen? Zouden de havens van dit gespuis platgebombardeerd moeten worden?
Ik vind dat alle schepen met dit op afstand bestuurbare wapen uitgerust moeten worden: http://www.youtube.com/watch?v=a5zst4FAMTs Een Noors bedrijf had ook een op afstand bestuurbare granaatwerper ontwikkeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou wel eens een studie van het profiel van die piraten willen zien, en hoe hun gedrag samenhangt met de situatie in Somalië. Er zijn misschien wel andere vormen dan 'escaleren' om die situatie onder controle te krijgen. Stel u voor dat de piraten volgende keer met zoiets afkomen http://www.youtube.com/watch?v=-8MEVVU3bxM Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 november 2008 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er gewoon op schieten is voor pubers. Maar er zijn nu eenmaal vele pubers.
Volwassenen redeneren anders: wat is de kern van het probleem? En hoe lossen we dat op? -de kern van het probleem is de armoede en de politieke instabiliteit in Somalië -we moeten dus aan armoedebestrijding en politieke stabilisering gaan doen in dat land, zodat het geen piraten meer hoeft voort te brengen De echte vraag is dus: durft de NAVO een militair-humanitaire interventie aan die de basisvoorwaarden schept waardoor de goede krachten en ideeën op deze planeet geïmplementeerd kunnen worden in Somalië. Dat is de vraag. Niet of we op een bende armoedige sukkelaars moeten gaan liggen schieten. Uiteraard mag er op de korte en acute termijn met geweld opgetreden worden tegen deze criminelen. Maar dat is slechts een doekje voor het bloeden.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah omdat die andere wel functionerende regeringen er dan gewoon op schieten hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() In Somalie is er voor de eerste keer "orde" geweest in 20 jaar nadat de Islamieten zich daar verenigden 2 jaar geleden...
Plots was er geen piraterij meer. ![]() Dankzij de USA en Ethopië werden de islamieten vorig jaar verdreven & kunnen de warlords, piraten & ander tuig terug weer chaos & dood zaaien over het land. Slaapwel.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij simpele oplossing is gewoon er een goeie ouwerwetse Radar blimp hangen, die dan een corridor bewaakt waar alleen erkende vrachtschepen en vissers mogen varen.
Potentiële Piraatjes kunnen dan getrakteerd worden op een Air-Sea raket-zoals de gekende en beruchte France Exocet van een of andere lange afstandsjager. Dan zijn de vrachtschepen perfect buiten bereik van alle wapens die piraten kunnen kopen en gebruiken voor een paar 1000 dollar. Ik geef liever €1000 000 uit aan een raket om 5 piraten en een opgelapte speedboot van €20 op te blazen ,dan 1 eurocent uit te geven aan losgeld. (dan krijg ik tenminste wat terug voor de vele € zinloos belastingsgeld dat ik nu al betaal) Eneuh, wat gaan de piraten doen om die supertanker die ze nu geroofd hebben te vrijwaren van een commando raid? Die effe verstoppen in een hangaar is moeilijk. En Sodomisje, de piraten zijn vooral begonnen tijdens de islamitische heerschappij in Somalië, die trouwens nog bezig is.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkse Nederlander, waarom neem je geen nederlandse Goalkeper,
http://www.navweaps.com/Weapons/WNNe...Goalkeeper.htm Of een US Phalanx als alternatief, beiden bewezen wapensystemen, en de Phalanx komt nu 2de hands op de markt, daar de VS ze aan het inwisselen is voor het RAM raket systeem. http://www.navweaps.com/Weapons/WNUS_Phalanx.htm Tuurlijk, de Russen met hun combi systeem kunnen ook lekker laag in prijs gaan. http://www.navweaps.com/Weapons/WNRu...-54_ak-630.htm Alhoewel een Chinese copie nog goedkoper zal zijn.
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Uitschakelen betekent niet direct doodschieten. Eerst moeten er waarschuwingsschoten komen. Als ze niet weggaan moet de boot kapotgeknald worden. Vergeet niet dat dit uitschot voor een paar euro's uw keel doorsnijdt als ze dat nodig vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wellicht ligt de oplossing in het ter beschikking stellen van een modern goed bewapend huurlingenteam, dat net als een loods, aan boord komt van het vrachtschip dat de bewuste wateren binnenvaart en er dan bij het verlaten van de gevaarlijke zone weer van boord gaat. De reders betalen dan voor de gevraagde bescherming en dit aangepast aan lengte van het traject, de gevaarlijkheidsgraad e.d.m.
De Rode Zee, de Hoorn van Afrika en de Straat van Malakka komen direct in aan merking voor zo'n oplossing. Zo'n systeem kan bijvoorbeeld door de VN of een andere internationale instantie uitbesteed worden aan concurrerende beveiligingsondernemingen. Efficiënt en goedkoop!
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Dat is al het 36ste schip dat dit jaar door Somalische piraten gekaapt werd. Het is hoog tijd dat men daar eens korte metten mee maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() De Saudische mammoettanker werd zo'n 830km voor de kust van Kenia gekaapt, nog vrij ver van Somalië. Eyl zou de basis zijn van die piraten.
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt er op dat de politie-agent van de wereld de laatste tijd enkele steken laat vallen.
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
een militair ingrijpen is noodzakelijk. Maar dat moet doelgericht zijn. Havens gaan "platbombarderen" is niet de oplossing. Wel het elimineren van de piraten zelf. |
|
![]() |
![]() |