![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ervaring mee?
Ik stond nogal versteld toen ik me ging presenteren, last minute en op dringend verzoek van de consulente, bij een befaamd international recruteringsbureau. Professioneel? 1. De vrouw die me die middag gebeld had en met wie ik afspraak had, was er niet. Opeens ziek geworden. Ik wachtte 20 minuten en iemand anders kwam, samen met een observator. 2. Er is me vanalles gevraagd: waarom zoekt U werk, wat heeft U gedaan, hoe zijn uw talen. Vanalles, behalve: "Waar zoekt U naar?" 3. Toen ik een salarisbedrag noemde, werd me gezegd dat goed betalende jobs vaak iets verstoppen, en waarschijnlijk stiekum ON-interessante jobs zijn. 4. Toen ik mijn printjes met de jobaanbiedingen waarvoor ik kwam bovenhaalde, waren die jobs ineens niet meer beschikbaar. 5. Wél kreeg ik een andere consulente over de vloer, die met een aanbod kwam dat om allerlei redenen totaal niet met mijn wensen strookte (plaats van kantoor, salaris, job). 6. Ik moest een computertest doen... OP PAPIER!! Dus theoretisch klikken op control+alt+delete of wat er ook maar gevraagd werd. Té absurd. 7. Er werd me gevraagd een papier te tekenen waardoor zij de toestemming kregen mijn CV door te sturen, maar er stond ook iets op van "Het contract moet binnen de 48 uur getekend worden". Er werd me ook mijn ID en SIS kaart gevraagd. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door wie werd dat bureau gerund?
Lijkt mij geen zuivere koek!
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas maar op... Voor je het weet zit je achter de ramen.... ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Niemand ervaring met dat soort bureau's?
Ik ben namelijk benieuwd. (hou je d'rbuiten, Cock!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik in ieder geval niet ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() maddox
![]() Op de eerste vraag: ik had via websites jobaanbiedingen gezien die me brachten tot bij hun. Stuurde mijn CV en werd meteen gebeld. Toen ik wilde spreken over mijn salariswens, werd daar meteen honderden vanaf gedaan met dat stomme excuus (goed salaris=saai werk), en toen ik wilde verwoorden wat ik wel zoek, toen had de 3 consulente ( ![]() Een contract zgn binnen de 48 uur verplicht te tekenen zag er totaal dubieus uit en ik heb idd de indruk dat ik via dat kantoor géén job zal nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#12 |
|
![]() Eerst even een kopje Mint Mocha maken. (ja, van Starbucks. Heb ik in huis!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Iemand nog iets over Recruteringbureau's? Ervaring? Goed idee?
Ik ga er namelijk een handvol bezoeken deze dagen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik mijd recruiteringsbureaus als de pest, want ik word meestal kotsmisselijk van de HR/recruiters daar. Wat een soort volk....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het nut ook niet van zo'n tussenpersoon te gebruiken om mensen te beoordelen. Vaak zijn dat van die types die bitter weinig van HR en beoordelingsprocessen kennen binnen het juiste bedrijf. @ Polly: spontaan solliciteren, dat valt in de smaak bij bedrijven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De job die ik nu doe heb ik zo gevonden. Ik had mijn cv op monster en zo gezet en uiteraard kwamen de telefoontjes binnen. Bij alle grote bureau's ben ik zelfs niet langsgeweest omdat ik de indruk had dat ze zelfs niet naar mijn wensen gekeken hadden. Alle aanbiedingen waren wat ik niet wou... Dan kreeg ik ook een telefoon van een selectiekantoor waar ik nog nooit van gehoord had (er werken slechts 4 mensen ![]() Ik ben dan geweest naar het bedrijf in kwestie en het klikte zo goed dat ik diezelfde dag nog een contract aangeboden kreeg. Mijn raad is dus, ga voor de kleintjes, die werken meer op maat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
aarvoor je gekalificeerd bent en die je ambieert.. Heel dikijls begin je ergens "onderbetaald" maar maak je snel financieel vooruitgang door jezelf te bewijzen. (Dit kan van sector tot sector verschillen, naargelang de grootte van de bedrijven, afgesloten Cao's enz..)
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
De reden: ik had (nochtans op beleefde manier) vragen gesteld waarom ik niet was weerhouden voor een job. Nee, echt, onbeschofteriken daar. Wel een aanrader: Office Team, zeer vriendelijke mensen, die echt hun best doen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 januari 2008 om 20:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel zijn recruterings bureaus die vaste jobs bieden als je eerst bij hun getest bent enz. |
|
![]() |
![]() |