Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2008, 19:03   #1
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard Recruteringsbureau's?

Ervaring mee?

Ik stond nogal versteld toen ik me ging presenteren, last minute en op dringend verzoek van de consulente, bij een befaamd international recruteringsbureau.

Professioneel?

1. De vrouw die me die middag gebeld had en met wie ik afspraak had, was er niet. Opeens ziek geworden. Ik wachtte 20 minuten en iemand anders kwam, samen met een observator.

2. Er is me vanalles gevraagd: waarom zoekt U werk, wat heeft U gedaan, hoe zijn uw talen. Vanalles, behalve: "Waar zoekt U naar?"

3. Toen ik een salarisbedrag noemde, werd me gezegd dat goed betalende jobs vaak iets verstoppen, en waarschijnlijk stiekum ON-interessante jobs zijn.

4. Toen ik mijn printjes met de jobaanbiedingen waarvoor ik kwam bovenhaalde, waren die jobs ineens niet meer beschikbaar.

5. Wél kreeg ik een andere consulente over de vloer, die met een aanbod kwam dat om allerlei redenen totaal niet met mijn wensen strookte (plaats van kantoor, salaris, job).

6. Ik moest een computertest doen... OP PAPIER!! Dus theoretisch klikken op control+alt+delete of wat er ook maar gevraagd werd. Té absurd.

7. Er werd me gevraagd een papier te tekenen waardoor zij de toestemming kregen mijn CV door te sturen, maar er stond ook iets op van "Het contract moet binnen de 48 uur getekend worden". Er werd me ook mijn ID en SIS kaart gevraagd.

professioneel?

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 19:08   #2
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ervaring mee?

Ik stond nogal versteld toen ik me ging presenteren, last minute en op dringend verzoek van de consulente, bij een befaamd international recruteringsbureau.

Professioneel?

1. De vrouw die me die middag gebeld had en met wie ik afspraak had, was er niet. Opeens ziek geworden. Ik wachtte 20 minuten en iemand anders kwam, samen met een observator.

2. Er is me vanalles gevraagd: waarom zoekt U werk, wat heeft U gedaan, hoe zijn uw talen. Vanalles, behalve: "Waar zoekt U naar?"

3. Toen ik een salarisbedrag noemde, werd me gezegd dat goed betalende jobs vaak iets verstoppen, en waarschijnlijk stiekum ON-interessante jobs zijn.

4. Toen ik mijn printjes met de jobaanbiedingen waarvoor ik kwam bovenhaalde, waren die jobs ineens niet meer beschikbaar.

5. Wél kreeg ik een andere consulente over de vloer, die met een aanbod kwam dat om allerlei redenen totaal niet met mijn wensen strookte (plaats van kantoor, salaris, job).

6. Ik moest een computertest doen... OP PAPIER!! Dus theoretisch klikken op control+alt+delete of wat er ook maar gevraagd werd. Té absurd.

7. Er werd me gevraagd een papier te tekenen waardoor zij de toestemming kregen mijn CV door te sturen, maar er stond ook iets op van "Het contract moet binnen de 48 uur getekend worden". Er werd me ook mijn ID en SIS kaart gevraagd.

professioneel?

misschien willen ze je op het recruteringsbureau zelf tewerkstellen...
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 19:16   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Door wie werd dat bureau gerund?
Lijkt mij geen zuivere koek!
Oud 29 januari 2008, 19:30   #4
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Door wie werd dat bureau gerund?
Lijkt mij geen zuivere koek!
laten we zeggen dat het iets groots en Engels is Eng hé.
Oud 29 januari 2008, 19:55   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
laten we zeggen dat het iets groots en Engels is Eng hé.

Pas maar op...
Voor je het weet zit je achter de ramen....
Oud 29 januari 2008, 20:09   #6
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Pas maar op...
Voor je het weet zit je achter de ramen....
Nee, Amsterdam is niet leuk...
Oud 29 januari 2008, 20:10   #7
PollyCorrect

Standaard

Niemand ervaring met dat soort bureau's?
Ik ben namelijk benieuwd.

(hou je d'rbuiten, Cock!)
Oud 29 januari 2008, 20:12   #8
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand ervaring met dat soort bureau's?
Ik ben namelijk benieuwd.

(hou je d'rbuiten, Cock!)

Ik in ieder geval niet
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 20:15   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dan is de vraag, welke contacten had U in het verleden met dat bureau?

Citaat:
De vrouw die me die middag gebeld had en met wie ik afspraak had, was er niet. Opeens ziek geworden. Ik wachtte 20 minuten en iemand anders kwam, samen met een observator.
Kan gebeuren. Dat "plots" ziek worden kan ook een excuus zijn omdat de dame plots andere verplichtingen van bovenaf gekregen heeft. Maar ook dat een kind/de kinderen van die dame "problemen" hadden.

Citaat:
Dat is aan U om dat ten berde te brengen, of de aangeboden jobs te keuren, en j of neen te zeggen.

Citaat:
Gniffel. Tot nu toe heb nog geen enkele job gehad die me genoeg betaalde om me blij te houden. "Jobvreugde/Leefdesvreugde= echt Loon". Maar de rekeningen moeten betaald worden, de boterham gesmeerd.

Citaat:
Niet volgens de inzichten van de interviewer/observator nee.

Citaat:
Dan is het antwoord op het aanbod toch nee? Spijtig voor dat kantoor, maar het is nog steeds jouw keuze.

Citaat:
Bent U zeker niet bij de staat aan het soliciteren gegaan te zijn?

Citaat:
Welk contract? U moet net niks. En de vraag naar identiteitskaart en SIS kaart is vrij normaal. En weerom, U moet net niks. En het lijkt erop dat U via een andere weg een job zal vinden. Tenzij U dringend brood op de plank moet krijgen, dan zijn de keuzes en het "moeten" minder optioneel.
Oud 29 januari 2008, 20:24   #10
PollyCorrect

Standaard

maddox

Op de eerste vraag: ik had via websites jobaanbiedingen gezien die me brachten tot bij hun. Stuurde mijn CV en werd meteen gebeld.

Toen ik wilde spreken over mijn salariswens, werd daar meteen honderden vanaf gedaan met dat stomme excuus (goed salaris=saai werk), en toen ik wilde verwoorden wat ik wel zoek, toen had de 3 consulente () plots geen tijd en moest ze dringend weg!

Een contract zgn binnen de 48 uur verplicht te tekenen zag er totaal dubieus uit en ik heb idd de indruk dat ik via dat kantoor géén job zal nemen.
Oud 29 januari 2008, 20:26   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

(hou je d'r buiten, Cock!)

http://www.youtube.com/watch?v=PvbaP...eature=related
Oud 29 januari 2008, 20:30   #12
PollyCorrect

Standaard

Eerst even een kopje Mint Mocha maken. (ja, van Starbucks. Heb ik in huis!)
Oud 29 januari 2008, 20:47   #13
PollyCorrect

Standaard

Iemand nog iets over Recruteringbureau's? Ervaring? Goed idee?
Ik ga er namelijk een handvol bezoeken deze dagen!
Oud 30 januari 2008, 14:41   #14
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
allemaal studenten hierzo?
Oud 30 januari 2008, 15:24   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Ik mijd recruiteringsbureaus als de pest, want ik word meestal kotsmisselijk van de HR/recruiters daar. Wat een soort volk....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:30   #16
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik mijd recruiteringsbureaus als de pest, want ik word meestal kotsmisselijk van de HR/recruiters daar. Wat een soort volk....
²

Ik zie het nut ook niet van zo'n tussenpersoon te gebruiken om mensen te beoordelen. Vaak zijn dat van die types die bitter weinig van HR en beoordelingsprocessen kennen binnen het juiste bedrijf.

@ Polly: spontaan solliciteren, dat valt in de smaak bij bedrijven
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:53   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan best bij kleine bureaus langsgaan. Ze hebben uiteraard minder jobs ter beschikking, maar ze gaan wel harder hun best doen om iets op maat te vinden voor u.

De job die ik nu doe heb ik zo gevonden. Ik had mijn cv op monster en zo gezet en uiteraard kwamen de telefoontjes binnen. Bij alle grote bureau's ben ik zelfs niet langsgeweest omdat ik de indruk had dat ze zelfs niet naar mijn wensen gekeken hadden. Alle aanbiedingen waren wat ik niet wou... Dan kreeg ik ook een telefoon van een selectiekantoor waar ik nog nooit van gehoord had (er werken slechts 4 mensen ) en daar ben ik 3a4 keer geweest tot ze iets hadden dat me werkelijk aanstond en waar ik volgens hen ook wel zou passen.

Ik ben dan geweest naar het bedrijf in kwestie en het klikte zo goed dat ik diezelfde dag nog een contract aangeboden kreeg.

Mijn raad is dus, ga voor de kleintjes, die werken meer op maat.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 16:09   #18
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je kan best bij kleine bureaus langsgaan. Ze hebben uiteraard minder jobs ter beschikking, maar ze gaan wel harder hun best doen om iets op maat te vinden voor u.

De job die ik nu doe heb ik zo gevonden. Ik had mijn cv op monster en zo gezet en uiteraard kwamen de telefoontjes binnen. Bij alle grote bureau's ben ik zelfs niet langsgeweest omdat ik de indruk had dat ze zelfs niet naar mijn wensen gekeken hadden. Alle aanbiedingen waren wat ik niet wou... Dan kreeg ik ook een telefoon van een selectiekantoor waar ik nog nooit van gehoord had (er werken slechts 4 mensen ) en daar ben ik 3a4 keer geweest tot ze iets hadden dat me werkelijk aanstond en waar ik volgens hen ook wel zou passen.

Ik ben dan geweest naar het bedrijf in kwestie en het klikte zo goed dat ik diezelfde dag nog een contract aangeboden kreeg.

Mijn raad is dus, ga voor de kleintjes, die werken meer op maat.
Dit is zeer goede raad : de mensen die er werken & het toeval spelen een zeer grote rol ! Qua looneisen, moet je el de "marktprijs" kennen van de functie
aarvoor je gekalificeerd bent en die je ambieert.. Heel dikijls begin je ergens "onderbetaald" maar maak je snel financieel vooruitgang door jezelf te bewijzen. (Dit kan van sector tot sector verschillen, naargelang de grootte van de bedrijven, afgesloten Cao's enz..)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 20:45   #19
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ga nooit bij VEDIOR, ik ben daar een paar de afgelopen maanden tot twee keer toe uitgescholden op een manier zoals ik nog nooit had meegemaakt (en ik heb twee jaar op een klachtendienst gewerkt, dus ben wel wat gewoon).

De reden: ik had (nochtans op beleefde manier) vragen gesteld waarom ik niet was weerhouden voor een job.

Nee, echt, onbeschofteriken daar.

Wel een aanrader: Office Team, zeer vriendelijke mensen, die echt hun best doen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 januari 2008 om 20:51.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 12:13   #20
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ga nooit bij VEDIOR, ik ben daar een paar de afgelopen maanden tot twee keer toe uitgescholden op een manier zoals ik nog nooit had meegemaakt (en ik heb twee jaar op een klachtendienst gewerkt, dus ben wel wat gewoon).

De reden: ik had (nochtans op beleefde manier) vragen gesteld waarom ik niet was weerhouden voor een job.

Nee, echt, onbeschofteriken daar.

Wel een aanrader: Office Team, zeer vriendelijke mensen, die echt hun best doen.
Ah ja maar Vedior dat is een interimbureau. Ik heb lang geleden voor hun gewerkt en dat viel wel mee eigenlijk.

Wat ik bedoel zijn recruterings bureaus die vaste jobs bieden als je eerst bij hun getest bent enz.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be