![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn voorspelling voor de nabije toekomst:
na Pasen komt er een nieuwe regering met CD&V, VLD (eventueel SPa) samen met MR, CDH-PS (effectief 1 kartel). maw: NVA vliegt uit het kartel, Leterme en de CD&V vindt de macht belangrijker, onder het mom van het "staatsbelang". Er komt geen grote staatshervorming, hooguit wat "borrelnootjes" en op economisch vlak zal het 1 zootje zijn wegens teveel compromissen, geen serieuze belastingsverlaging, geen serieuze verhoging van sociale uitgaven, wel veel eenmalige opbrengsten. BHV: nog geen oplossing, wordt op de lange baan geschoven. Nadien: NVA gaat kartel aan met LDD eventueel met wat misnoegden uit de CD&V (degenen die geen postjes hebben gekregen). 2009: NVA/LDD + VB halen samen een meerderheid in het Vlaams Parlement en roepen de Vlaamse onafhankelijkheid uit. iemand andere gedachten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een andere afloop zou ik niet weten. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik denk van niet.
Ik zie de LDD zeker vooruitgaan bij de volgende Vlaamse verkiezingen, al dan niet in kartel met N-VA. Maar aangezien deze winst naar alle waarschijnlijkheid in de eerste plaats ten koste van het VB zal gaan, zie ik niet in hoe die samen plots aan een meerderheid zouden komen. Verder is de uitspraak dat de PS en cdH een 'kartel' vormen pure propaganda, gelanceerd door Didier Reynders. Ik begrijp wel waarom die dat doet, hij heeft daar duidelijke electorale motieven voor. Hij hoopt zo de rechtervleugel van de cdH naar de MR te lokken. Maar ik zie niet in waarom iedereen plots klakkeloos deze slogan overneemt. Er zijn grote verschillen tussen beide partijen, duidelijk zichtbaar voor diegenen die de moeite doen om ook de politiek over de taalgrens eens te bestuderen. De reden dat Milquet liever niet zonder de PS in een regering stapte, had niets te maken met een zogenaamd kartel, maar met zuiver politiek-electorale logica. Indien haar partij naar de regionale verkiezingen van 2007 zou moeten gaan terwijl ze op federaal niveau met de MR een coalitie vormde, en terzelfdertijd in het Waalse Gewest en de Franstalige Gemeenschap in een coalitie met de PS, dan zou ze hiervoor vast en zeker door de kiezer afgestraft worden. Dat zou gewoon electorale zelfmoord zijn. Waarom zou Milquet haar partijbelangen opofferen om Reynders een plezier te doen? De cdH heeft geen enkel voordeel bij rooms-blauw, en dat verklaart veel beter het mislukken van de formatiegesprekken dan de 'madame Non'-karikaturen.
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
YLT en CD/V zijn nu wel degelijk schaakmat en worden geouted als anti-belgisch en anti-koningshuis door hun duivelspact met NVA. Samen met NVA en LDD en VB en SPIRIT en FDF en FN kunnen ze verdwijnen achter een groot cordon sanitair. Ik denk maximaal 2.800.000 Vlamingen en 30.000 Brusselaars en 70.000 Walen. Daartegenover staan de pro-belgen en de koningsgezinden. Spa, VLD, Groen, VIVANT, PVDA, MR, PS, ECOLO, Ik denk 3.100.000 Vlamingen, 700.000 Brusselaars en 3.800.000 Walen Uw besluit is volgens mij rekenkundig onmogelijk! De antibelg en de probelg kunnen elk maar één keer kiezen. Ikzelf ben een rechts-conservatieve nederlandstalige koningsgezinde belg. Ik ben geen voorstander van een splitsing BHV en tegen elke vorm van staatsher(ver)vorming. Ik wil dat in mijn land alles blijft zoals het is, en altijd geweest is. Goed om te leven voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
YLT en CD/V zijn nu wel degelijk schaakmat en worden geouted als anti-belgisch en anti-koningshuis door hun duivelspact met NVA. Samen met NVA en LDD en VB en SPIRIT en FDF en FN kunnen ze verdwijnen achter een groot cordon sanitair. Ik denk maximaal 2.800.000 Vlamingen en 30.000 Brusselaars en 70.000 Walen. Daartegenover staan de pro-belgen en de koningsgezinden. Spa, VLD, Groen, VIVANT, PVDA, MR, PS, ECOLO, Ik denk 3.100.000 Vlamingen, 700.000 Brusselaars en 3.800.000 Walen Uw besluit is volgens mij rekenkundig onmogelijk! De antibelg en de probelg kunnen elk maar één keer kiezen. Ikzelf ben een rechts-conservatieve nederlandstalige koningsgezinde belg. Ik ben geen voorstander van een splitsing BHV en tegen elke vorm van staatsher(ver)vorming. Ik wil dat in mijn land alles blijft zoals het is, en altijd geweest is. Goed om te leven voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U gaat grote teleurstellingen tegemoet. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LDD zal vooral van CD&V en VLD stemmen pikken, minder van het VB, het zijn de kiezers van die eerste partijen die gaan gedegouteerd zijn. Zeker als NVA in kartel stapt met LDD gaan, kunnen ze een monsterscore halen. eerlijk blijven, wie gaat nog Leterme of gelijk welke liberaal geloven? en SPa heeft een dergelijke dreun gekregen dat 2009, spijtig genoeg, te vroeg komt. Dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, maakt me niet uit, maar dat een rechtse meerderheid dit zou forceren, dat is erger.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Terzake heeft ons gisteravond een tipje van de sluier over de toekomst opgelicht.
De oplettende kijker zal gezien hebben ,dat de gekozen werkmethode een doodlopende weg is. Zoals zo vaak gebeurt bij dit soort problemen, lopen ze in de valkuil aan de achterkant te beginnen en niet aan de voorkant. Ze gaan eerst de gaten van de weg dichten ,terwijl ze nog niet weten of deze weg wel geschikt is om het verkeer van vandaag in goede banen te leiden. Waarom doen ze dat? Er zijn 2 mogelijkheden: * Amateurisme ,gebrek aan professionele kennis * Een bewuste strategie om aan het eind van de rit te zeggen ,we hebben zo ons best gedaan en het heeft zoveel tijd gekost ,de ander is de grote schuldige. Waarschijnlijk is het laatste het geval ,zo is het nog steeds gegaan na 10 Juni. |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mss past dit topic meer in Binnenland?
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Desnoods kopen ze een deel van het Vlaams Blok om, desnoods verklaren ze de verkiezingen als ongeldig, etc... Het Belgisch systeem mag dan nòg zo verrot zijn, ik zie geen Vlaamse politeke klasse die klaar staat om dat roer over te nemen. Spijtig genoeg.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De EU kan nog tussenkomen enz enz.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De grote buurlanden zijn voorbereid en gaan al richting accoord. Belgie is een onderhandelingsresultaat van Frankrijk ,Duitsland en Engeland. Dus deze 3 zullen ook de splitsing confirmeren. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 13 februari 2008 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat kan, maar het lobbywerk achter de schermen kennen wij niet hé.
![]() |
![]() |
#16 | |||
Minister-President
|
![]() Ik voel me toch genoopt om te reageren, enkel en alleen al omdat u zo vurig en passioneel argumenteert voor stagnatie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dit, omdat dit de meerderheid van de 'belgischgezinden' beschrijft die ik al heb ontmoet, en omdat u geen enkel argument heeft aangedragen om uw mening te staven, maar enkel tegen de Vlaamsgezinde partijen reageert. Dat maakt u heel herkenbaar, hoewel ik wil toegeven dat u de eerste rechts-conservatief bent die bepleit alle rechtse partijen uit te sluiten van regeringsdeelname. Dat stuk is origineel. Verder heb ik vragen bij het 'geen enkele staatshervorming/alles zoals het altijd is geweest' principe. Alles is niet zoals het altijd is geweest. Er zijn verscheidene staatshervormingen voorafgegaan (en zelfs een separatistische revolutie, jaja). Waren die verkeerd? Terugdraaien? Naar 1831 of 1828? Of is het integendeel enkel de huidige staatsvorm die de perfectie beschrijft? Stagnatie is achteruitgang. Dit merkt Belgie al op vele gebieden, vandaag zakken we dramatisch in de concurrentie-index ten opzichte van de omringende regios, we doen niets aan de problemen waarvan we weten dat ze binnen 20 jaar onze welvaart zullen bedreigen, of zelfs maar de problemen van 20 jaar geleden (45 in het geval van BHV). Dit allemaal omdat we een federaal niveau hebben waar immobilisme troef is, maar dat desalniettemin alle belangrijke hefbomen blijft opeisen. Nee, laten we liever niet alles bij het oude laten. |
|||
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ze daar vanuit opportunisme wel toe te verleiden zijn.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en in een kartel met NVA zal een onafhankelijk Vlaanderen zeker een strijdpunt zijn. ik weet het niet hé....
|
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die het Brussels Gewest nogmaals extra wil financieren, is volgens mij geen Vlaamsgezinde.
|
![]() |