![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Zopas in het nieuws werd er gepraat over het stijgend aantal klachten ivm geweld, afpersing en beroving in de metro.
Een reporter van het VTM-nieuws interviewt een vrouw die beweert al enkele keren ei zo na haar handtas afhandig te zijn gemaakt. En dan komt het, de volgende geïnterviewde lijkt een Marokkaan. Het gaat ongeveer als volgt: Reporter: Heb jij al agressie gezien? Idiote allochtoon: Ja ja, dat gebeurt wel. Dat begint zo met wa klapjes, en dat wordt dan erger. Reporter (voorzichtig): Heb jij dat dan al eens gedaan? (let wel, het gaat hem wel degelijk om geweld in de metro) Antwoord idiote schouderophalende allochtoon, ietwat beduusd, omdat hij de vraag duidelijk niet had verwacht: mmmm joa joa, joa, soms wel, waaruum nie, eh? Voor diegenen die menen dat het om een grap ging, ik vrees dat hij het meende. Wie heeft het VB nog nodig als ze de stigmatisatie zelf al zo hard in de hand werken?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij haalde zijn schouders op, en het was een idioot. Maar heb je het niet gezien, besteed er dan inderdaad best je tijd niet aan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sinds wanneer is "schoorvoetend" synoniem van "idioot" ?
Laatst gewijzigd door Rudy : 5 februari 2008 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Zou je niet beter op de kern van de zaak reageren ipv je met semantische spelletjes bezig te houden. Kwest de waarheid weer wat te hard?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom beste Online, er zijn twee mogelijkheden: 1) of ik heb iets over het hoofd gezien binnen de door de topicstarter geciteerde tekst; 2) of de topicstarter is een rasechte racist. aan u de keuze |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() de kerel bewijst dat hij een idioot is. dan is het geen vooroordeel meer.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toegegeven, ik heb geen beelden hieromtrent gezien. Maar toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Kop/af : 5 februari 2008 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() idd, tis hier weer al vooroordelen wat de klok slaat.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Wie op TV toe geeft dat hij strafbare feiten heeft gepleegd en niet eens in ziet dat door de hem gepleegde slagen en verwondingen ontoelaatbaar zijn kan met recht en reden een "idioot" genoemd worden (ongeacht huidskleur of afkomst).
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 6 februari 2008 om 02:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op de vraag van de reporter "doe je dat ook soms" (in de metro wel te verstaan) antwoordde de idioot wel degelijk: ja, waarom nie...als ik de kans krijg. Als ik volgens uw verdwaalde moraal een racist ben omdat ik die allochtoon een idioot vind, dan ben ik op dit eigenste moment een idioot van repliek aan het geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Niks vooroordelen. Ik veronderstel dat je het niet gezien hebt. Zoiets hou je niet voor mogelijk. Hoe dom kan een mens zijn?
![]() |
![]() |