![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
|
![]() Vlaams minister van Energie, Leefmilieu en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) wil onderzoeken of er financiële middelen zijn voor een premie voor roetfilters bij bestaande dieselwagens. Het gaat volgens een kabinetsmedewerker om de zogenaamde (half) open filters, die tot 50 procent van de roetdeeltjes tegenhouden. De roetdeeltjes zijn schadelijk voor de gezondheid en leveren een bijdrage aan de concentratie van fijn stof in de lucht.
400 euro Crevits wil haar voorstel spiegelen aan het Nederlandse model, waar een premie van 400 euro toegekend wordt voor de plaatsing van een roetfilter op bestaande dieselwagens. Die premie zou volgens het kabinet ongeveer 80 procent van de kosten dekken. HLN ... Ik vraag me af waarom men de overheid...zeg maar alle voetgangers, gebruikers van het openbaar vervoer, fietsers mee laten opdraaien voor deze 'vervuilers'. Zou het niet rechtvaardiger zijn, de dieselprijs op te trekken, en zo alle dieselwagens voorzien van zo'n roetfilter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat deze volstaan om mee het openbaar vervoer te subsidiëren . Of zullen we voor uw tram -trein –busticket de werkelijke kostprijs eens aanrekenen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.214
|
![]() Citaat:
Het openbaar vervoer moet elk jaar opnieuw langs alle kanten gesubsidieerd worden omdat het zwaar verlieslatend is. De automobilisten daarentegen genereren ongeveer 10% van de staatsinkomsten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
|
![]() Als je met een oude diesel aan 7 liter rondtuft
en je koopt een nieuwe diesel die 4 liter verstookt, kun je toch wel stellen dat de helft minder verbruiken de SMOG halveren is... Dus de minister zou beter haar subsidies concentreren op het vervangen van de oude diesels door nieuwe zuinigere diesels. Dus allen een minicooper hybridD, smart hybridTDI, toyotaprius, bmw118td |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.471
|
![]() Citaat:
Even off topic: gisteren zag ik op de flank van een stadsbus reclame voor de 'Brussel'air' die de bus neemt omwille van de gezonde lucht. De roetpluim die daar uitkwam...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
|
![]() Citaat:
Dat zou best kunnen. Maar iedereen weet dat diesel rijden veel goedkoper is als benzine. Waarom moet dat? Nu gebleken is dat diesel eveneens of voor meer vervuiling zorgt...ben ik van mening dat een diesel- en benzine rijden, qua prijsverhouding beter op elkaar afgestemd mag worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
|
![]() Citaat:
Het openbaar vervoer 'kost' idd veel geld, maar niet iedereen beschikt, of heeft de mogelijkheid om met een auto te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
|
![]() Citaat:
Het is te gemakkelijk om steeds de 'schuld' bij anderen te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bobke : 21 februari 2008 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.466
|
![]() Het is wel duidelijk dat politici nog steeds moeten afleren om "ad-hoc" maatregelingetjes uit te vinden en doen alsof dat help....
Over de "milieuvriendelijkheid" en "efficiency" van het openbaar vervoer,en dan speciaal onze rampzalige bussen is het laatste woord nog niet gezegd..(weet iemand bijvoorbeeld hoe al die chauffeurs op hun bus raken ![]() Ondertussen kan er struktureel beter naar gestreefd worden dat het voertuigenpark sneller ge-updated wordt(jaag de voitures van ouder dan 10 jaar van de baan tenzij ze biobrandstof drinken). Dit kan inderdaad door de aanschaf en het bezit van een wagen goedkoper te maken maar voor het gebruik zwaarder te doen betalen.DAT zou gerichte fiscaliteit zijn....het idee is al zo oud als de straat maar raakt er maar niet door.... ![]() (onze automarkt IS verzadigd,er zullen er niet meer bijkomen door deze maatregel) ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 21 februari 2008 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
|
![]() Citaat:
niet iedereen heeft in dezelfde mate de mogelijkheid om met het openbaar vervoer te gaan werken.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() Met het beleid dat de overheid voerde, en de promotie die autoverkopers en automobielverenigingen maakten, hebben steeds meer mensen gekozen voor een dieselwagen. Terwijl LPG veel goedkoper en properder is.
Een nieuwe auto met benzinemoter en LPG-installatie is goedkoper dan dezelfde wagen met dieselmotor! Een liter LPG kost vandaag maximum 0,582 euro. Voor een auto op LPG betaal je wel nog een extra jaarlijkse rijtaks van ongeveer 150 euro. Terwijl deze voor dieselauto's werd afgeschaft Waarom rijden niet meer mensen op LPG? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.025
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 5 juni 2007
Berichten: 11
|
![]() Verbruik zegt niet zoveel over de roetuitstoot hoor. Mijn 10 jaar oude diesel verbruikt zo'n 4,5 �* 5L/100km gemiddeld maar als ik vol op het gas ga kan ik beter mijn mistlicht even aanzetten...
Verbruik en co2-uitstoot is veel meer met elkaar verbonden. Mvg, Joeri |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.808
|
![]() Citaat:
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
|
![]() Citaat:
Dat is de reden. Daarom dat ze de dieselauto's hun autotaks een verdubbeld hebben om dit te compenseren ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |