![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat hier vaak over (de) kapitalisten, en zelden worden daar namen op geplakt. Ik stel voor om dat wel eens te doen.
Laat ons eens de protype-kapitalist Bill Gates bekijken. Dankzij die mens kunnen miljarden mensen met computers werken, hebben miljoenen mensen werk of kunnen ze efficiënter werken, en de laatste jaren heeft hij al een fortuin uitgegeven aan liefdadigheid. http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Gates Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik ben geïnteresseerd in een concrete analyse van het geval Bill Gates. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Nu zie,den Bill heeft de mogelijkheid verkregen om zich op te werken,tof!Betekend dit dan dat er zonder Bill nooit van zijn leven een soortelijk iets zou gebeuren?mijn dunk niet;die kerel had het geluk op de juist plaats op het juiste tijd te zijn!
Ik ben heus geen creationist maar is de mens daarvoor niet creatief??????
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 28 februari 2008 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gates makes profits of his charity work, he invested the Gates Foundation capital in oil companies and war industry. He threatens schools to cut off their supplies when they would use open source software, also by using his Foundation.
What a load of crap, FFF. Do write down the fact he didn't have to use any of governmental institutions, his Foundation is powerfull enough to change the educational project of a whole continent (Africa). Toevallig ook tegen een losgeslagen libertariër op Amerikaans forum, gelukkig is hij geheel alleen in zijn mentale aandoening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Goeie marketing van die jongen lijkt mij
en ook een beetje een gesust geweten kopen natuurlijk Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 29 februari 2008 om 02:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat gemeenplaatsen door een anoniem iemand geplaatst op een forum waarnaar de link ontbreekt, vind jij dat een concrete analyse? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() neih
waarover hebt ge 't? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 29 februari 2008 om 02:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 29 februari 2008 om 02:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus een kapitalist is een dief en die moeten bestreden worden, maar jij, die ook een dief bent, mag dat wel?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Laatst ergens een interessant artikel gelezen over de echte reden van Gates zijn "ontwikkelingshulp". Als ik het terugvind, plaats ik hier even een linkje. Het kwam er alleszins op neer dat de combinatie van belastingaftrek en verwachte omzetstijging op lange termijn (leer de mensen werken met Windows --> ze kennen niets anders --> ze "verplichten" bedrijven te kiezen voor Windows) meer geld opbrengt dan geen geld te geven.
Overigens heb je 2 keuzes als je je niet wil laten kaalplukken: of je kiest voor de illegaliteit (en ben je dus eigenlijk net zo schuldig aan diefstal als Gates) of je kiest voor GNU/Linux (bvb Ubuntu) en geeft aan niemand geld. Voor alle duidelijkheid: zelf gebruik ik een legale Windows als ik iets voor het werk moet doen, en voor mijn privegebruik Ubuntu. Overigens: niet het oorspronkelijke artikel, maar wel interessant om het eens van een andere kant te bekijken: http://edstrong.blog-city.com/bill_g...o_throw_up.htm
Belgicisme is een ziekte. Geen besmettelijke weliswaar, maar wel een levensbedreigende. Laatst gewijzigd door mcielen : 29 februari 2008 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Over die liefdadigheid van Bill Gates: dat is dus een groot probleem, he. Allemaal goed en wel, een heel minieme fractie van uw winsten weggeven, maar waar zit de structurele hulp van liefdadigheid?
Liefdadigheid is paternalisme, ge plaatst de "negerkes" in een afhankelijke positie waarin ze alleen maar braaf mogen knikken en dank u zeggen. Liefdadigheid en materiële hulp zijn enkel nuttig als noodhulp bij onvoorziene rampen (zelfs dan ontwrichten ze vaak samenlevingen). Structurele problemen als aids en honger moeten aangepakt worden door structurele solidariteit (cfr. sociale zekerheid) die de onderliggende oorzaken armoede, ongelijkheid en onrechtvaardigheid probeert weg te werken. Zaken als bv. de tobintax passen in dit kader. |
![]() |
![]() |