![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() blijkbaar kan het. Ff een copy paste zonder al te veel commentaar van mij, maar ik vond dit een zeer interessant weetje dat zeker de moeite waard is om te delen met jullie:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het (gedeeltelijk) terugdraaien van een verbrandingsproces is technisch mogelijk maar kost veel energie; om dit laatste te verhullen geeft men als voorbeeld "zonne-energie". er is in ieder geval méér energie nodig voor zulk proces dan er terugkeert uit aldus geproduceerde brandstof (benzine in dit voorbeeld).
Halfverbrande koolstof (CO) heet ook wel "koolmonoxide" of in de volksmond "kolendamp" en eist nog steeds, ondanks verbeterde verwarmingssystemen, af en toe slachtoffers.
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Het gaat dan ook om nieuwe technologiebeste Willem en de essentie van het verhaal zit hem hier:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Zijdelings is het een extra pleidooi voor toepassingen van zonne-energie, die weliswaar interessant zijn en zich langzaam technisch verbeteren maar nooit voldoende zullen opleveren voor het wereldverbruik van het stijgend aantal miljarden mensen en de door hen gebouwde installaties.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 maart 2008 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Over het eerste gedeelte, uiteraard is het een dure techniek omdat het nog steeds niet geschikt is voor massaproductie in de eerste plaats. Het is eigenlijk nog steeds een experimenteel nieuwtje. Het gevaar wat jij erin ziet zie ik echter niet. wat ik uit de tekst kan opmaken is dat CO een grondstof is voor de aanmaak van allerlei producten waaronder soorten plastics: Citaat:
Laatst gewijzigd door KrisKras : 6 maart 2008 om 16:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad zit bij chemische fabrieken, zoals die van DSM, enorm veel kennis over zulke technieken; er wordt daar gewerkt onder loodzware veiligheidsprocedures.
![]() |