Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2008, 15:57   #1
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard Ikke nie gewwès mienier !

Uit het Nieuwsblad :

Drie jongeren slaan man bijna dood voor gsm en portefeuille
Straatovervallers beschuldigen elkaar

AALST - Drie jongeren uit Aalst moesten zich gisteren voor de rechtbank van Dendermonde verantwoorden voor een bijzonder gewelddadige straatoverval. Ze sloegen hun slachtoffer bewusteloos, stalen zijn portefeuille en gsm en lieten hem voor dood achter.

De feiten speelden zich af op 4 november vorig jaar in het centrum van Aalst. Muhammed S. (21), Yusuf C. (19) en Hakan K. (19) waren die nacht gaan feestvieren in dancing The Kings aan de Hopmarkt in Aalst. Onderweg naar huis zagen ze Tom D.M. alleen op straat lopen. Ze besloten de man te beroven.

'De man werd geslagen en geschopt tot hij bewusteloos in elkaar zakte. Ze stalen zijn gsm en zijn portefeuille. Het zwaargewonde slachtoffer lieten ze achter. Pas anderhalf uur later werd hij door een toevallige voorbijganger gevonden en kon hij worden overgebracht naar de dienst intensieve zorgen van het ziekenhuis in Aalst. Zijn kaakbeen was letterlijk van zijn gezicht geschopt en zijn neus bleek op verschillende plaatsen gebroken.

Vlak voor de overval poogde Tom D.M. nog zijn moeder te waarschuwen. Ze hoorde de daders roepen “alles afgeven,, en kort daarna hoorde ze haar zoon schreeuwen van de pijn', stelde substituut-procureur Pascal Persoon in zijn rekwisitoor. Voor dit volgens hem bijzonder gewelddadige geval van straatcriminaliteit eiste hij voor de drie betichten een effectieve gevangenisstraf van minstens drie jaar.

De drie beschuldigden schoven gisteren op het proces de schuld in elkaar schoenen. Muhammed S. verklaarde dat hij van de roof vooraf niets afwist. 'Ik wist niet dat mijn vrienden van plan waren die man te beroven. Ik ben zelfs tussengekomen om aan het geweld een einde te maken. Van de buit heb ik ook al niets ontvangen.' Volgens zijn advocaat maakte Muhammed S. zich enkel schuldig aan het achterlaten van een persoon in nood.

Ook Yusuf C. deelde naar eigen zeggen geen klappen uit. 'Ik zag enkel die gsm op de grond liggen en heb die meegenomen. Ik wist niet eens dat die van het slachtoffer was. Die lag daar op de grond. Ik dacht dat iemand die daar verloren had.'

Hij verkocht het gsm-toestel later wel aan een uitbater van een nachtwinkel in Aalst, waardoor overigens de speurders de drie betichten op het spoor kwamen. Ook volgens zijn advocaat zou Yusuf C. zich enkel schuldig hebben gemaakt aan schuldig verzuim.

Hakan K. was de enige die wel toegaf dat hij het slachtoffer sloeg. 'Maar ik heb maar drie maal een klap uitgedeeld en deed verder niets. Ik heb van die man ook geen gsm-toestel of portefeuille gestolen. Die man wou ons drugs verkopen, daarom werd ik kwaad.' Op 31 maart velt de rechtbank het vonnis."

Ge moet durven : iemand net niet dood slaan om hem te beroven en dan zelf het slachtoffer uithangen. In dit geval is 3 jaar veel te weinig.

Laatst gewijzigd door Patje48 : 11 maart 2008 om 15:58.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 16:08   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Criminelen zijn slechte vrienden.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 16:14   #3
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Uit het Nieuwsblad :

Drie jongeren slaan man bijna dood voor gsm en portefeuille
Straatovervallers beschuldigen elkaar

AALST - Drie jongeren uit Aalst moesten zich gisteren voor de rechtbank van Dendermonde verantwoorden voor een bijzonder gewelddadige straatoverval. Ze sloegen hun slachtoffer bewusteloos, stalen zijn portefeuille en gsm en lieten hem voor dood achter.

De feiten speelden zich af op 4 november vorig jaar in het centrum van Aalst. Muhammed S. (21), Yusuf C. (19) en Hakan K. (19) waren die nacht gaan feestvieren in dancing The Kings aan de Hopmarkt in Aalst. Onderweg naar huis zagen ze Tom D.M. alleen op straat lopen. Ze besloten de man te beroven.

Hakan K. was de enige die wel toegaf dat hij het slachtoffer sloeg. 'Maar ik heb maar drie maal een klap uitgedeeld en deed verder niets. Ik heb van die man ook geen gsm-toestel of portefeuille gestolen. Die man wou ons drugs verkopen, daarom werd ik kwaad.' Op 31 maart velt de rechtbank het vonnis."

Ge moet durven : iemand net niet dood slaan om hem te beroven en dan zelf het slachtoffer uithangen. In dit geval is 3 jaar veel te weinig.
Hakan zijn verklarin is hilarisch! Iedereen in Aalst weet al jaaaaren dat er maar één reden is om een bezoek te brengen aan The Kings en dat is om een voorraad drugs aan te schaffen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 16:33   #4
floppy
Banneling

Standaard

Kaakbeen van zijn gezicht geschopt... ze moesten de daders hetzelfde laten ondergaan. Godverdoeme toch! Ze zullen zeker drie jaar krijgen?

Kotsen moet ik ervan....
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 16:37   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik wens ze weg.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 16:42   #6
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik wens ze weg.
Ik ook.
Oud 11 maart 2008, 17:04   #7
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik wens ze weg.
ze MOETEN weg
Oud 11 maart 2008, 18:24   #8
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
ze MOETEN weg
Maar toch zullen ze blijven...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 19:46   #9
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Maar toch zullen ze blijven...
Maar vroeg of laat zal de bom barsten, zal het volk, moegetergd, leeggeroofd opzijge-positief-discrimineerd en gefrustreerd, reageren en eens grote kuis houden...
Oud 11 maart 2008, 20:28   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Onze jongeren moeten eindelijk eens leren voor mekaar opkomen, alleen 's nachts in uitgaansbuurten rondlopen is nooit verstandig.
Als er iemand iets overkomt, reageren, samen uit, samen thuis!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 22:24   #11
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

we zullen zien wat de rechter beslist e. Als het aan hun advocaten ligt...
Oud 11 maart 2008, 22:34   #12
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Onze jongeren moeten eindelijk eens leren voor mekaar opkomen, alleen 's nachts in uitgaansbuurten rondlopen is nooit verstandig.
Inderdaad, IPV veilig en laf rechts te stemmen "in de hoop van...".
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 22:40   #13
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Inderdaad, IPV veilig en laf rechts te stemmen "in de hoop van...".
correctie: Inderdaad en DAARBOVENOP rechts stemmen!!!
Oud 11 maart 2008, 23:24   #14
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Moesten de West Europeanen de laatste 40 jaar wat meer kinderen gemaakt hebben, zouden de vreemdelingen niet zo talrijk zijn, en een minder grote mond en minder loshangende handjes en vuistjes hebben.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 23:43   #15
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Moesten de West Europeanen de laatste 40 jaar wat meer kinderen gemaakt hebben, zouden de vreemdelingen niet zo talrijk zijn, en een minder grote mond en minder loshangende handjes en vuistjes hebben.
idd, eigen schuld, dikke bult
Oud 12 maart 2008, 03:28   #16
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Maar vroeg of laat zal de bom barsten, zal het volk, moegetergd, leeggeroofd opzijge-positief-discrimineerd en gefrustreerd, reageren en eens grote kuis houden...
Iedereen zou beter nu al wat voor eigen stoep beginnen te vegen, dan hebben we later minder werk. Alle beetjes helpen.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 07:40   #17
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooreerst: het is niet normaal dat we zo moeten leven. Laten we ons dat goed inprenten en het niet vergeten. Het is niet normaal.

Ten tweede: wat jij hierboven zegt is de idd de juiste houding in een maatschappij waarin het straatgeweld geduld wordt en een corrupt gerecht de daders keer op keer naar huis stuurt of met een soort vermaning laat gaan. Maar, het is tegengesteld aan al wat de overheid en het weldenkende establishment ons de voorbije drie decennia hebben opgedrongen. Wie zich verdedigt wordt vaak gestraft, soms harder dan de criminelen. De politie raadt zelfverdediging af in folders en gesprekken.

We hebben dus niet alleen een nieuwe houding nodig. We hebben vooral een heel nieuwe overheid, een ander beleid en bovenal een echt, integer gerecht nodig. Om dat laatste te bereiken, zal de band met de bevolking moeten herstellen worden. Rechters moeten hun uitzonderlijke plaats verdienen en verkozen worden door de burgers.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 11:07   #18
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
We hebben dus niet alleen een nieuwe houding nodig. We hebben vooral een heel nieuwe overheid, een ander beleid en bovenal een echt, integer gerecht nodig. Om dat laatste te bereiken, zal de band met de bevolking moeten herstellen worden. Rechters moeten hun uitzonderlijke plaats verdienen en verkozen worden door de burgers.
Ja, Amerikaanse toestanden, trial by media,... dat is echt wat ons rechtssysteem nodig heeft.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 12:35   #19
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ja, Amerikaanse toestanden, trial by media,... dat is echt wat ons rechtssysteem nodig heeft.
U blijft ondermaats. Ietwat ontgoochelend. Zo is het onduidelijk waarom u de media erbij sleurt terwijl ik het had over democratie.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 12:59   #20
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
U blijft ondermaats. Ietwat ontgoochelend. Zo is het onduidelijk waarom u de media erbij sleurt terwijl ik het had over democratie.
U stelde voor rechters te laten verkiezen, ik schetste even de gevolgen daarvan. Het is vrij eenvoudig: verkozen rechters zullen eerder geneigd zijn een populaire beslissing te nemen, zelfs als ze weten dat dat niet de juiste beslissing is.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 12 maart 2008 om 13:01.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be