Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2008, 08:10   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Brussels gewest wil Zaventem echt vernielen.

Citaat:
Brussel blokkeert spoorontsluiting Zaventem
De bouwvergunning voor vijfhonderd meter spoor over Brussels grondgebied, nodig om de luchthaven van Zaventem volledig bereikbaar te maken per spoor, ontbreekt nog altijd.

Groots spoorproject
Het zogenaamde Diabolo-project is één van de grootste spoorprojecten in ons land de komende jaren. Het moet de nationale luchthaven helemaal bereikbaar maken voor het spoor, onafhankelijk van waar de reizigers komen. Wie vandaag naar Brussels Airport spoort, moet bijna altijd eerst overstappen in een van de Brusselse stations. Belangrijke onderdelen van het project zijn een tunnel onder de luchthaven en een spoorlijn op de middenberm van de E19.

Vergunningen
Net voor de spoorlijn op de E19 komt, moet een stuk spoor over Brussels grondgebied lopen. In totaal gaat het om een afstand van 1,5 kilometer. Het gros daarvan loopt over huidig spoordomein en vormt dan ook geen probleem. Maar voor vijfhonderd meter spoor ontbreken nog altijd de vergunningen van het Brussels Gewest. Bijna twee weken geleden zou tijdens een vergadering op het kabinet van de Brusselse minister-president Charles Picqué (PS) nog afgesproken zijn dat de vergunning er tegen de zomer zou liggen, maar nadien is de sfeer helemaal omgeslagen.

Geld kosten
"Er is inderdaad een probleem met 500 meter van het Diabolo-project op Brussels grondgebied", zegt de Vlaamse minister-president Kris Peeters (CD&V). "Dit mag niet lang meer aanslepen of het project loopt grote vertraging op en dat zal ook veel geld kosten. Als het zo zou zijn dat de Brusselse regering dit koppelt aan de eis voor 500 miljoen euro die ze in het communautair overleg op tafel legt, zou dit heel erg zijn. Maar tot nader order geloof ik niet dat dit het geval is. Het probleem moet wel zeer snel opgelost worden". (belga/tdb)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...Zaventem.dhtml

Voor de zoveelste maal heeft het Brusselse hoofdstedelijk gewest weer eens een manier gevonden om de Vlaamse economie te beschadingen.

Alles is blijkbaar goed om Vlaanderen in de vernieling te brengen en uit te buiten. Opdoeken dat gewest.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 08:12   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zou omgerekend dus één miljoen Euro worden per meter spoor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 08:22   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat zou omgerekend dus één miljoen Euro worden per meter spoor.
Ja.
Maar voor dat gewest zijn alle middelen goed om geld binnen te halen.
Oud 10 maart 2008, 08:29   #4
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar voor dat gewest zijn alle middelen goed om geld binnen te halen.
Het beste middel om geld binnen te halen voor Brussel (én alle wrijvingen op te lossen) is het Brussels gewest af te schaffen en staatkundig te integreren in zijn omgeving.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:29   #5
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Pffff... ik veronderstel dat het niet Brussel is die heeft aangedrongen op de vorming van gemeenschappen en gewesten.
Eerst zitten janken dat alles maar gesplitst moet worden en dan janken omdat men niet naar de pijpen danst...
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:38   #6
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat ze ons kapot willen, ik denk wel dat het een grenzeloos egoïsme is van Brussel: "ach ge doet vervelend over de geluidsnormen, wij zullen nu ook eens vervelend doen".
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:41   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze ons kapot willen, ik denk wel dat het een grenzeloos egoïsme is van Brussel: "ach ge doet vervelend over de geluidsnormen, wij zullen nu ook eens vervelend doen".
Ze willen ons idd niet kapot, ze willen enkel ons geld.
Oud 10 maart 2008, 18:44   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Pffff... ik veronderstel dat het niet Brussel is die heeft aangedrongen op de vorming van gemeenschappen en gewesten.
Eerst zitten janken dat alles maar gesplitst moet worden en dan janken omdat men niet naar de pijpen danst...
Ik denk dat jij verkeert zit.
Vlaanderen wilde slechts twee regionale regeringen, de franstalige wilden een derde gewest dat kleiner is dan de kleinste provincie
Oud 10 maart 2008, 18:50   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je veronderstelt verkeerd. Het is wel degelijk Brussel en brussel alleen dat verantwoordelijk is voor de pseudofederale soep. De Vlaamse en Waalse bewegingen hebben een federalisme van twee volwaardige deelstaten gevraagd. Het zijn de belgicisten die voor de chaos en de miserie hebben gezorgd door de twee naties niet dat volwaardige federalisme te gunnen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:51   #10
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het brussels gewest heeft overigens geen enkele bestaansreden want taalgebonden materies horen aan de Gemeenschappen toe.
Oud 10 maart 2008, 19:16   #11
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
je veronderstelt verkeerd. Het is wel degelijk Brussel en brussel alleen dat verantwoordelijk is voor de pseudofederale soep. De Vlaamse en Waalse bewegingen hebben een federalisme van twee volwaardige deelstaten gevraagd. Het zijn de belgicisten die voor de chaos en de miserie hebben gezorgd door de twee naties niet dat volwaardige federalisme te gunnen.
Tiens ik wist niet dat brussellaars 66%+1 zeteltjes bezette in zoweel de kamer als de senaat.
Oud 10 maart 2008, 19:18   #12
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het brussels gewest heeft overigens geen enkele bestaansreden want taalgebonden materies horen aan de Gemeenschappen toe.
Juist net zoals het Vlaamse en Waalse gewest ook geen bestaansredenen hebben en de gemeenschappen eigenlijk totaal geen eigen regering hoeven te hebben
Oud 10 maart 2008, 19:24   #13
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij verkeert zit.
Vlaanderen wilde slechts twee regionale regeringen, de franstalige wilden een derde gewest dat kleiner is dan de kleinste provincie
Jantje in België heb je Vlamingen, Walen, Brussellaars, Nederlandstaligen, Franstaligen en Duitstalige. Franstaligen =/= Brussel
Oud 10 maart 2008, 19:29   #14
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Nu wat de topic betreft, welk standpunt hebben jullie dan tegenover de Vlamingen die destijds goedkoop bij de luchthaven zijn gaan wonen en nu schadevergoedingen eisen omwille van diezelfde luchthaven.
Brengen zij die Vlaamse luchthaven dan geen schade toe?
Oud 10 maart 2008, 19:35   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje in België heb je Vlamingen, Walen, Brussellaars, Nederlandstaligen, Franstaligen en Duitstalige. Franstaligen =/= Brussel
Je hebt Walen, je hebt Vlamingen, je hebt oorlogsschadevergoeding en je hebt de franstalige Belgische bourgeoisie.

En het zijn die laatste die heel Belgie verzieken.
Oud 10 maart 2008, 19:39   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu wat de topic betreft, welk standpunt hebben jullie dan tegenover de Vlamingen die destijds goedkoop bij de luchthaven zijn gaan wonen en nu schadevergoedingen eisen omwille van diezelfde luchthaven.
Brengen zij die Vlaamse luchthaven dan geen schade toe?
Denk je nu echt dat ik medelijden heb met die paljassen, die mogen van mij nog meer last en schade ondervinden van de luchthaven.
Oud 10 maart 2008, 19:45   #17
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens ik wist niet dat brussellaars 66%+1 zeteltjes bezette in zoweel de kamer als de senaat.
De belangen van de Brusselse bourgeoisie wegen politiek inderdaad veel meer door dan de belangen van de bevolking. Voorbeelden genoeg. Het gewest zelf is er al één voorbeeld van, maar ook het feit dat de Brusselaars oververtegenwoordigd zijn in zowat alle Franstalige instellingen.
Oud 10 maart 2008, 19:46   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist net zoals het Vlaamse en Waalse gewest ook geen bestaansredenen hebben en de gemeenschappen eigenlijk totaal geen eigen regering hoeven te hebben
Waarom hebben die geen bestaansreden?
Oud 10 maart 2008, 19:47   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...Zaventem.dhtml

Voor de zoveelste maal heeft het Brusselse hoofdstedelijk gewest weer eens een manier gevonden om de Vlaamse economie te beschadingen.

Alles is blijkbaar goed om Vlaanderen in de vernieling te brengen en uit te buiten. Opdoeken dat gewest.
als Vlaanderen toegeeft, zwijgt en afdokt, dan is er toch geen probleem hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 20:07   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als Vlaanderen toegeeft, zwijgt en afdokt, dan is er toch geen probleem hé ...

Probleem is dat niet Vlaanderen, maar de federale regering de extra kosten door de vertragingen mag betalen.

En onze vriend Guy heeft reeds meerdere malen gezegt dat hij geen geld meer heeft om uit te delen, de sint is terug vertrokken naar Spanje.

Vlaanderen is hier dus zelfs geen betrokken partij en kan dus niets toegeven.

De nmbs is immers federale materie en geen gewest materie.

En ik denk niet dat di rupo een dergelijke stunt van bxl in dank zal afnemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be