Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart "Deze dove dame neemt het binnen de politiek vooral op voor mensen met een handicap. Als directrice van de Europese vereniging voor Doven en Slechthorenden weet ze zeker hoe het eraan toegaat in de praktijk. Hoe ze nu staat tegenover een kartel, wat

Discussietools
Oud 8 maart 2004, 09:56   #1
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

als ik in het grootwarenhuis binnenga waar reclame word gemaakt dat zij steeds de goedkoopste zijn , en koop daar diepvriesbiefstuk/vis/enz......
dan word dit aan de kassa gewogen samen met de waardeloze plastieke verpakking en het ijs in de zak (vergeet niet eens rond te wandelen bij de groenten en fruit)

gelet op artikel 8§1 wet op de handelspraktijken moet op een geconditioneerde verpakking de nettohoeveelheid staan

graag had ik geweten hoe deze waardeloze verpakking* word geboekt
gelet op het feit dat deze waardeloze verpakking word verkocht als handelswaar , het verschil in boeken van waardeloze verpakking met herbruikbare verpakking , zit hem in de recuperatie van de btw.

dat de kleine man massaal word bedrogen , moet ik niets over vragen want dat intresseerd een politieker toch niet hé !

en waarom is er wettelijk geen grens bepaald voor het water** dat aan vlees mag worden toegevoegd

*waardeloze verpakking is verpakking die niet herbruikbaar is of die nu 1 euro of 100euro heeft gekost ,

**als ge geluk hebt is het enkel water in het andere geval is het verwerkt slachtafval , klaarblijkelijk heeft geen enkele politieker deze uitzending gezien !!!
Oud 8 maart 2004, 13:52   #2
Wolbeer
Vreemdeling

Wolbeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pielewuiter
als ik in het grootwarenhuis binnenga waar reclame word gemaakt dat zij steeds de goedkoopste zijn , en koop daar diepvriesbiefstuk/vis/enz......
dan word dit aan de kassa gewogen samen met de waardeloze plastieke verpakking en het ijs in de zak (vergeet niet eens rond te wandelen bij de groenten en fruit)

gelet op artikel 8§1 wet op de handelspraktijken moet op een geconditioneerde verpakking de nettohoeveelheid staan

graag had ik geweten hoe deze waardeloze verpakking* word geboekt
gelet op het feit dat deze waardeloze verpakking word verkocht als handelswaar , het verschil in boeken van waardeloze verpakking met herbruikbare verpakking , zit hem in de recuperatie van de btw.

dat de kleine man massaal word bedrogen , moet ik niets over vragen want dat intresseerd een politieker toch niet hé !

en waarom is er wettelijk geen grens bepaald voor het water** dat aan vlees mag worden toegevoegd

*waardeloze verpakking is verpakking die niet herbruikbaar is of die nu 1 euro of 100euro heeft gekost ,

**als ge geluk hebt is het enkel water in het andere geval is het verwerkt slachtafval , klaarblijkelijk heeft geen enkele politieker deze uitzending gezien !!!
Ik zie dat u al rekening heeft gehouden met mijn opmerkingen, we gaan er nog komen. Ander vraagje, gaat u nu exact dezelfde vraag aan iedereen blijven stellen?
Wolbeer is offline  
Oud 8 maart 2004, 14:31   #3
Pjotter Dewilde
Vreemdeling

Standaard

Ik denk dat deze vraag best in zijn juiste dimensie geplaatst wordt door het qualiferen van niet-toebehorende zaken van een te verkopen object als wat het zou moeten zijn. Met andere woorden: behoort een zaak tot het object waarbij het verkocht wordt, toch net als het water bij een vis behoort ? Ik denk dan ook dat de vraag tamelijk onbehoorlijk en zeker uniform gesteld werd. Hierbij dient in acht genomen te worden, en zeker gespecifieerd te worden over welke producten en bijproducten de vraagsteller het heeft. Graag een antwoord hierop ... Wat mij ook interesseert is of betrokkene dan liever een doos koekjes zou kopen zonder verpakking, waarbij hij dus alle koekjes apart zal moeten dragen en ze ook zonder verpakking (wat het hygiënisch aspect mijns inziens niet ten goede komt) op de doorschuifband zal moeten plaatsen. Als, in de andere optie, deze verpakking echter niet aangerekend kan worden, dient dan ook de toeleverancier gratis te werken, of voor niets ? Valt dit wel te rijmen met de hedendaagse economische werkelijkheid ?

Er zit natuurlijk ook een filosofisch randje in uw vraag verborgen: wat met verpakking van producten, maar gaat hetzelfde dan ook op voor mensen ? ... Psychologisch ontleed zie ik in u dan ook een persoon zonder al te veel bagage (of verpakking zo u het wil) die exhibitionistische trekjes vertoont.

Met deze bijdrage wens ik natuurlijk zeker niets af te doen van de relevantie van de vraag, waarvan de relevantie volgens mij niet te overschatten is.

Ik dank u voor het aandachtig lezen van mijn antwoord.

Betrokkene kan natuurlijk ook steeds een voorstel in de trend in de ideeënbus van Robert Stevaert stoppen: GRATIS verpakking !

joepi ! tieralalaaa tieralalaaa ...
Oud 8 maart 2004, 15:01   #4
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

[quote=" Ik zie dat u al rekening heeft gehouden met mijn opmerkingen, we gaan er nog komen. Ander vraagje, gaat u nu exact dezelfde vraag aan iedereen blijven stellen?[/quote]

natuurlijk !
ben benieuwd of er één politieker is die het nodige gaat doen zodat er einde aan deze reeks misdrijven komt , of in de onmogelijkheid mij kontroleerbaar kan aantonen dat ik goed fout zit .

het artikel 8§1 kan je vinden op
www.just.fgov.be
rechtse kolom geconsolideerde wetgeving

artikel 7 ,
8. Nominale hoeveelheid : de nettohoeveelheid van het produkt die de voorverpakking wordt geacht te bevatten.

Art. 8. § 1. Elk geconditioneerd produkt bestemd voor de verkoop moet op de verpakking, of bij ontstentenis ervan op het produkt zelf, leesbaar, goed zichtbaar en ondubbelzinnig, de nominale hoeveelheid vermelden uitgedrukt in een meeteenheid.
14-7-1991 wet op de handelspraktijken

of geloof je mij niet ?
stel gratis de vraag aan de juristen in de nieuwsgroep be.burgerrechten
Oud 8 maart 2004, 17:39   #5
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Gaat u bij een loszittende straattegel voor uw voordeur hier ook iedereen bestoken met de vraag hoe hun visie op loszittende straattegels is?
zorroaster is offline  
Oud 8 maart 2004, 17:55   #6
pielewuiter
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Gaat u bij een loszittende straattegel voor uw voordeur hier ook iedereen bestoken met de vraag hoe hun visie op loszittende straattegels is?
inderdaad ,
in de straat heeft iedereen riolering behalve ik , de riolering is aangelegd tot aan de voordeur van mijn gebuur

maar om te antwoorden op uw antwoord ,
het weze duidelijk dat voor inbreuken op de wet door een macht ten nadele van de kleine man als de normaalste zaak word beschouwd door de nva en daar mag zeker niets aan gedaan worden ,

maar wanneer de kleine man iets te snel rijd dan moet de wet streng worden nageleefd met superboetes , want de wet is de wet en niemand verplicht ons om de wet te overtreden
Oud 9 maart 2004, 01:46   #7
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pielewuiter
maar om te antwoorden op uw antwoord ,
het weze duidelijk dat voor inbreuken op de wet door een macht ten nadele van de kleine man als de normaalste zaak word beschouwd door de nva en daar mag zeker niets aan gedaan worden ,
Uiteraard. Het is één groot smerig complot van de overheid en het grootkapitaal, die u door middel van slinkse verpakkingsfraude elke dag opnieuw grote sommen afhandig maken.
Ik stel voor dat u terstond een partij opricht tegen dit soort misbruik!
zorroaster is offline  
Oud 9 maart 2004, 08:10   #8
pielewuiter
Schepen

Standaard

[/quote] Ik stel voor dat u terstond een partij opricht tegen dit soort misbruik![/quote]
-----------------------------
nee bedankt ,
aangezien er in dit land geen plaats is voor eerlijke mensen die zich belangloos inzetten voor de gewone mens in de straat

als ge ergens werkt en ge doet iets voor de rechten van je collega's
word je onmiddellijk op straat gezet

en vergeet het voorbeeld pim fortuin niet , afgeschoten
Oud 9 maart 2004, 20:50   #9
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Ik stel voor dat u terstond een partij opricht tegen dit soort misbruik![/quote]
-----------------------------
nee bedankt ,
aangezien er in dit land geen plaats is voor eerlijke mensen die zich belangloos inzetten voor de gewone mens in de straat

als ge ergens werkt en ge doet iets voor de rechten van je collega's
word je onmiddellijk op straat gezet

en vergeet het voorbeeld pim fortuin niet , afgeschoten[/quote]

Pim Fortuyn heeft dan ook zijn nek uitgestoken voor het stoppen van die schandelijke verpakkingsfraude en is dan door de verpakkingsmaffia geliquideerd, inderdaad...
zorroaster is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be