Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2009, 14:25   #1
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard KVHV-Antwerpen: Openingsdebat (01/10)

Laatst gewijzigd door xrc : 23 september 2009 om 14:27.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 19:26   #2
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Het begin van het studentenjaar staat voor de deur en zie, die studentenclubs voelen zich weer geroepen met allerhande "debatjes" te zwaaien! Alsof iedereen die losers nog niet kent en de afgezaagde praat die ze voortbrengen. Ze zeggen tenandere allemaal hetzelfde, enkel met wat accentverschillen tussen.......... Zo lang men die sukkels van VLD, CD&V, VB,... een podium blijft bieden, maakt men reclame voor hun onzin, hun bedrog en hun zakkenvullerij. Het toont eigenlijk aan wat voor snobmentaliteit er nu heerst bij de gemiddelde student die z'n luxekot wil en zo snel mogelijk het grote geld wil gaan verdienen.

Breek godverdomme toch eens de kasseistenen weer uit als jongeren in plaats van braafjes naar die losers te gaan luisteren of ze nog een extra podium te bieden.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 19:29   #3
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Het begin van het studentenjaar staat voor de deur en zie, die studentenclubs voelen zich weer geroepen met allerhande "debatjes" te zwaaien! Alsof iedereen die losers nog niet kent en de afgezaagde praat die ze voortbrengen. Ze zeggen tenandere allemaal hetzelfde, enkel met wat accentverschillen tussen.......... Zo lang men die sukkels van VLD, CD&V, VB,... een podium blijft bieden, maakt men reclame voor hun onzin, hun bedrog en hun zakkenvullerij. Het toont eigenlijk aan wat voor snobmentaliteit er nu heerst bij de gemiddelde student die z'n luxekot wil en zo snel mogelijk het grote geld wil gaan verdienen.

Breek godverdomme toch eens de kasseistenen weer uit als jongeren in plaats van braafjes naar die losers te gaan luisteren of ze nog een extra podium te bieden.
Ik ben het eens met je.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 19:36   #4
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zijdezot? Daar kunt ge een boete voor krijgen!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 19:52   #5
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

voor een keer spreekt flurk ware woorden.

...alleen is het wel ironisch dat er dan in zijn handtekening een oproep staat om lid te worden van het ABVV
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 20:03   #6
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Het begin van het studentenjaar staat voor de deur en zie, die studentenclubs voelen zich weer geroepen met allerhande "debatjes" te zwaaien!
Het zuurgehalte in dit bericht is weer enorm hoog.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 20:04   #7
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het zuurgehalte in dit bericht is weer enorm hoog.
Nee maar serieus: het kan beter. Nodig Terreblanche eens uit ofzo. Of Linkola.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 23 september 2009 om 20:05.
Oud 23 september 2009, 20:26   #8
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Kasseistenen vind je alleen nog in beschermde dorpsgezichten. Waarom is het weer het cultureel patrimonium dat er aan moet geloven ?
Oud 25 september 2009, 16:35   #9
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Een openingsdebat moet in de eerste plaats volk lokken. In de loop van het jaar komt partijpolitiek doorgaans niet meer aan bod.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 16:56   #10
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nee maar serieus: het kan beter. Nodig Terreblanche eens uit ofzo. Of Linkola.
TerreBlanche ken ik niet, maar zelfs zou toch moeten toegeven dat Linkola gewoon gek is.
Oud 25 september 2009, 20:02   #11
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
TerreBlanche ken ik niet, maar zelfs zou toch moeten toegeven dat Linkola gewoon gek is.
Waarom? Antikapitalistisch, primitief-anarchistisch, en andere kenmerken die de anarchisten wel zien zitten, dacht ik.

Ik ben het zelf niet eens met Linkola maar zijn gedachten zijn ontzettend interessant op zich. Zelfs jij zou moeten toegeven dat hij interessanter is dan liberale licenciaatjes rechten in stropdas en partijkaart.
Oud 25 september 2009, 20:03   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof iedereen die losers nog niet kent en de afgezaagde praat die ze voortbrengen.
De reden is dan ook duidelijk waarom vooral eerste jaars naar dergelijke debatten komen, en waarom clubs deze debatten organiseren. Om zich bekend te maken en om leden aan te werven.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 20:05   #13
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De reden is dan ook duidelijk waarom vooral eerste jaars naar dergelijke debatten komen, en waarom clubs deze debatten organiseren. Om zich bekend te maken en om leden aan te werven.
Mooie observatie (geen ironie deze keer).
Oud 25 september 2009, 20:06   #14
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is geen observatie; maar gewoon de strategie uitleggen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 25 september 2009, 20:08   #15
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Is geen observatie; maar gewoon de strategie uitleggen.
Ik dacht steeds dat het kwam door de "studentikoziteit" van de verenigingen.

Maar als men ziet dat NSV! na anderhalf jaar nog steeds een banier met een typo niet heeft vervangen lijkt het wel geloofwaardig.
Oud 25 september 2009, 20:08   #16
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht steeds dat het kwam door de "studentikoziteit" van de verenigingen.
De politieke verenigingen hebben een substantieel lager studentikoos gehalte.
Oud 25 september 2009, 20:12   #17
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De politieke verenigingen hebben een substantieel lager studentikoos gehalte.
Helaas nooit langs binnen gezien. Ze stralen doorgaans zelden academische kwaliteiten naar buiten uit.. Eerder sloganesk en "wij hebben net ontdekt dat politiek bestaat".
Oud 25 september 2009, 20:15   #18
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas nooit langs binnen gezien. Ze stralen doorgaans zelden academische kwaliteiten naar buiten uit.. Eerder sloganesk en "wij hebben net ontdekt dat politiek bestaat".
Goh; 2 ex-voorzitters hebben een doctoraat, nog een ander ex-bestuurslid ook, nog een andere voorzitter is met grote onderscheiding afgestudeerd. Laten we zeggen dat het een nogal divers publiek is; met sommigen die wél en anderen die niét echt academische kwaliteiten bezitten.

Sommigen zijn inderdaad niet echt op hun plaats in de academische wereld; anderen dan weer iets beter.

Heb het dan wel over degene waar ik in zit. Ik kan niet spreken over de anderen.

Maar dat zal zo wel zijn in alle studentenverenigingen, zeker?

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 25 september 2009 om 20:16.
Oud 25 september 2009, 20:20   #19
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Goh; 2 ex-voorzitters hebben een doctoraat, nog een ander ex-bestuurslid ook, nog een andere voorzitter is met grote onderscheiding afgestudeerd. Laten we zeggen dat het een nogal divers publiek is; met sommigen die wél en anderen die niét echt academische kwaliteiten bezitten.

Sommigen zijn inderdaad niet echt op hun plaats in de academische wereld; anderen dan weer iets beter.

Heb het dan wel over degene waar ik in zit. Ik kan niet spreken over de anderen.

Maar dat zal zo wel zijn in alle studentenverenigingen, zeker?
Van de apolitieke hou ik mij zo ver mogelijk. Ik ken maar drie politieke (jullie, KVHV en NSV!). De linksen tel ik niet mee wegens teveel jointen.
Oud 25 september 2009, 20:27   #20
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van de apolitieke hou ik mij zo ver mogelijk. Ik ken maar drie politieke (jullie, KVHV en NSV!). De linksen tel ik niet mee wegens teveel jointen.
Bij het Animo valt dat nog wel me. Over ALS & Comac ga ik me niet uitspreken. CDS smoort ook niet zoveel.

En ja, bij ons zijn er inderdaad sommigen die niet echt academisch materiaal zijn. Dan zijn er een paar 'gewone', een paar 'betere', en een paar die wel veel verder kunnen geraken in de academische wereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be