![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik lees soms dat het "zooitje ongeregeld" dat ons land bestuurd (ofwel ministers,staatssecretarissen, senatoren,etc..) belasting vrij leven.
Mijn vraag hoe zit dat nu eigenlijk? Welke belastingen betalen ze wel en wat niet? Hoeveel mensen werken rechtstreeks voor hun (kok, chauffeur,etc..) Welke voordelen hebben ze allemaal en hoeveel verloningen cumuleren ze (staat,partij,prive,..)? wie kan mij daar nu eens een duidelijk antwoord op geven? Ik zou eens willen weten hoeveel maand ik moet werken om mijn nettoinkomen (1650 € ![]() Wie eerst...? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
oei, da's van 2003 ... Laatst gewijzigd door Anna List : 8 april 2008 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het toch niet onbelangrijk om op te merken dat heel veel van die mannen en vrouwen nog ettelijke andere inkomsten hebben zoals een lokaal mandaat, post in een raad van bestuur enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zo op de kap van anderen leven, om dat vol te kunnen houden moet je met uw ethische grenzen toch op een zeer persoonlijk manier kunnen omgaan. Best wel zielig, eigenlijk.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat ik die politiekers wil of moet verdedigen, maar kijk in je eigen dorpje even in het rond: een suksesvolle kleine (let op beide bijvoeglijke naamwoorden) ondernemer haalt meer binnen.
(oa op dit forum heeft een zelfstandige aannemer, zonder personeel, nog gezegd waarom hij zelfstandige geworden is: 10.000 € netto)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Nogal stom om politiekers belastingen te laten betalen. Geef ze gewoon een lager bruto loon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mensen die betaald worden met belastingsgeld geld zouden afdragen, is een hoax.
Die is doelbewust gecreëerd. Je moet je maar eens de vraag stellen: waarom betalen leraren, ministers en toerismestadsfoldersuitdelers belastingen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat het gelden voor ALLE mensen in 'openbare' dienst. Laatst gewijzigd door lombas : 9 april 2008 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt logisch op het eerste gezicht maar klopt niet. Hoe regel je het dan met de aftrek van beroepskosten, aantal ten laste zijnde personen ect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dáár gaat het 'em in dit systeem om: goochelen. Niet 'inzitten met het aantal personen ten laste'. Puur goochelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het zo bekijkt moet iedereen gewoon een zijn N. loon krijgen en punt uit. Iedereen mag nu goochelen en hoe beter je goochelt, hoe minder je betaald. De ene is al wat een betere goochelaar dan de andere. Ik ben meestergoochelaar op dat gebied maar die minder weet hebben van dat soort zaken betalen 20 �* 30 % teveel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel je kunt het zo uitdrukken
wat is het rendement van het koningshuis ? als het de colle is die Belgie samenhoudt, is het nogal hoog rendement als het gewoon de romantische facade is, is het een nogal dure facade, en eerder een farce. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja, dat zal dus nooit veranderen, er is geen enkele partij die daar tegen in gaat.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je moet het debat proberen te abstraheren van racistisch -persoonlijke argumenten naar getallekes. Alle beslissingen worden dan veel eenvoudiger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja hoe gaat dat weer met hun forfaitaire onkosten, ik had zo de indruk dat ze forfaitair 70% van hun inkomsten zagen verdwijnen in niet te bewijzen onkosten. Ik droom ook van zo'n boekhouding.
|
![]() |
![]() |